همه چیز در مورد مهاجرت کاری

[ad_1] اگر به مهاجرت کاری فکر می‌کنید و مشتاق به دانستن در مورد آن هستید،‌  این مقاله به شما کمک می‌کند که نسبت به زوایای مختلف این تصمیم، کاملا آگاه شده و هوشیار و با دید باز، نسبت به مهاجرت کاری اقدام کنید. همه چیز درمورد مهاجرت کاری ، ایجاد یک تغییر دائمی در زندگی

کد خبر : 444345
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
همه چیز در مورد مهاجرت کاری

[ad_1]

اگر به مهاجرت کاری فکر می‌کنید و مشتاق به دانستن در مورد آن هستید،‌  این مقاله به شما کمک می‌کند که نسبت به زوایای مختلف این تصمیم، کاملا آگاه شده و هوشیار و با دید باز، نسبت به مهاجرت کاری اقدام کنید.

همه چیز درمورد مهاجرت کاری ، ایجاد یک تغییر دائمی در زندگی است که فرد آگاهانه و با رضایت خود آن را انتخاب کرده و برای آن تلاش می‌کند. مهاجرت کاری یکی از انواع مهاجرت است که مزایا و منافع زیادی دارد. زندگی فرد مهاجر با اهداف کاری، معمولا رو به بهبود می‌رود. افزایش درآمد، رفاه بیشتر، امکان پیشرفت کاری، تجربه‌های تازه و سازنده و آموختن مهارت‌های تخصصی روز دنیا، از دلایل پرتقاضا بودن مهاجرت کاری است.

مهاجرت کاری بر حسب توانایی‌های شغلی

افراد زیادی در دنیا، به تنهایی یا همراه با خانواده، وطن خود را ترک کرده و مهاجرت کاری می‌کنند. منظور از مهاجرت کاری، نوعی از اقامت موقت، در کشوری دیگر، به شرط داشتن ویزای کاری است.

گرفتن ویزای کاری هر کشور، با کشور دیگر متفاوت و دارای قوانین مخصوص به خود است. موفقیت در مهاجرت کاری و دریافت ویزای شغلی به عوامل زیادی بستگی دارد که در ادامه  تعدادی از مهمترین آنها را نام می‌بریم:

نوع تخصص فرد مهاجر

میزان تحصیلات فرد مهاجر

سابقه کاری و رزومه‌ی فرد مهاجر

مهارت و تجربه‌ی فرد مهاجر

قوانین مهاجرپذیری کشور مقصد

نیاز کشور مقصد به نیروی کار

سن فرد مهاجر

داشتن یا نداشتن دعوت‌نامه‌ی کاری

تسلط کامل به زبان انگلیسی و نمره‌ی آزمون زبان مورد قبول هر کشور

هر فرد برای مهاجرت، انگیزه‌ی خاص خود را دارد. به طور کلی برای یک مهاجرت کاری موفق و بدون پشیمانی، باید به خوبی در مورد این تصمیم فکر کرده و تمام جوانب آن را سنجید.

مهمترین هدف در مهاجرت کاری، اشتغال در کشور مقصد، با تکیه بر توانایی های شغلی خود است. ممکن است افراد متقاضی مهاجرت کاری، دارای تحصیلات عالیه در بهترین دانشگاه‌ها و کاملا متخصص و حرفه ای باشند. در این صورت احتمال پذیرش فرد متقاضی و صدور ویزا خیلی بیشتر است.

مهارت و تخصص فرد متقاضی، در کنار نیاز به نیروی کار در کشور مقصد، دو موضوع مهم و تعیین کننده در موافقت کشور مقصد و صدور ویزای کاری هستند.

چنانچه افرادی در رشته‌ای دارای تخصص باشند اما، تحصیلات دانشگاهی نداشته باشند؛ اگر مدرک معتبری مبنی بر گذراندن دوره و کسب مهارت داشته باشند در کنار سایر مدارک مورد نیاز، می‌توانند جهت مهاجرت کاری ارائه کنند.

مهمترین دلایل برای مهاجرت کاری

هر شخص با هدف خاصی، مهاجرت کاری را برمی‌گزیند. قوی‌ترین انگیزه برای مهاجرت کاری، اشتغال در کشوری با صنعت و اقتصاد قدرتمند است. کشورهای جهان اول، بیشترین تقاضا برای مهاجرت کاری را دارند.

زندگی و کار در کشوری با امکانات بالا، باعث رفاه و آسایش می‌شود. بسیاری از افرادی که  با ویزای کاری وارد کشور مورد نظر خود می‌شوند، در نهایت اقامت دائم گرفته و هرگز نمی‌توانند از امنیت شغلی و  کیفیت بالای سطح زندگی ، دست بکشند.

کشورهای طراز اول دنیا، ارزش پول بالایی دارند. این امر سبب شده مردم آن کشور قدرت خرید زیادی داشته باشند. قیمت‌ها نوسانات عجیب و غریب ندارد و تورم بسیار پایین است.

طی پژوهش‌های انجام شده، کشورهایی که امید به زندگی و شادی عمومی جامعه، در آن بالا است، تقاضای بیشتری برای مهاجرت کاری دارند. شغل متناسب با مهارت و تحصیلات، در فرد احساس رضایت و ارزشمندی به وجود می‌آورد. خود این موضوع سبب می‌شود  شخص در طی کار و زندگی، شاد و امیدوار باشد و با سخت کوشی در جهت توسعه‌ی شغل خود گام بردارد که نتیجه‌ی آن توسعه‌ی اقتصاد و تولید ملی کشور است.

دلیل مهاجرت کاری بسیاری از مردم، فعالیتی مفید و مثمرثمر در زمینه‌ی رشته‌ی تحصیلی خود است. خیلی از جوانان در وطن خود موفق نمی‌شوند از تخصص و تحصیل خود سود ببرند. این در حالیست که  به امید یافتن شغلی خوب، سالها درس خوانده‌ و دوره‌های مهارتی را گذرانده‌اند. شغل‌های کاذب با درآمد کم، کارهای غیر تخصصی، بیکاری و نقش نداشتن مدارک تحصیلی در یافتن کار، همگی دست به دست هم داده تا انگیزه‌ی مهاجرت کاری را در جوانان بیدار کنند.

بیشتر بخوانید: تحصیل در امریکا

بهترین کشور برای مهاجرت کاری

 تعریف «بهترین» از دیدگاه افراد مختلف متفاوت است. اما به صورت کلی کشورهای جهان اول و توسعه یافته بیشترین درخواست مهاجرت کاری را دارند.

کشورهای توسعه یافته، قدرت تامین معیشت و رفاه مردم خود را به نحو احسن، دارند. نرخ بیکاری خیلی پایین و تولید بسیاربالا است. اقتصاد این کشورها با ثبات است و تورم کاملا تحت کنترل قرار دارد. فقر، از بین رفته یا در کمترین سطح خود است و شهروندان در رفاه، آسایش و امنیت شغلی، روزگار میگذرانند.

کار کردن در اینگونه کشورها، درآمد بالایی دارد. اغلب شغل‌ها  در بالاترین سطح کیفی و تخصصی قرار دارند. ایجاد یک شغل و کار تازه ، آسان است و به شدت توسط دولت حمایت می‌شود. افراد متخصص و ماهر، در مسیر پیشرفت کاری هستند و آینده‌ی شغلی آنها تضمین شده است.

از جمله پرطرفدارترین کشورها برای مهاجرت کاری : آمریکا، کانادا، آلمان، استرالیا، سوئیس و هلند هستند. کشورهای مهاجر پذیر، اغلب نیاز فراوانی به نیروی کار دارند. جمعیت افراد بومی جوان در این کشورها کم است و اغلب مردم آنها در سنین بالا، ازکارافتاده و بازنشسته هستند. به همین دلیل نیاز فراوانی  به نیروی کاری متخصص، نیمه متخصص و حتی مبتدی، وجود دارد.

 آلمان، استرالیا و امارات ، در حال حاضر دچار پیری جمعیت شده و به شدت نیاز به نیروهای کاری جوان و ماهر، از سایر کشورهای جهان دارند.

تناسب بین نیاز کشور مهاجرپذیر به  و رشته‌ی کاری فرد متقاضی مهاجرت نیز اهمیت زیادی دارد. مثلا « بهترین کشور» برای فردی که در ساخت و تعمیر انواع ساز و آلات موسیقی، تخصص و مهارت بالایی دارد، کشور اتریش است.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت کاری

مدرک معتبر زبان انگلیسی : از مهمترین مدارک الزامی برای هر نوع مهاجرتی، داشتن مدرک زبان انگلیسی است. تسلط به زبان انگلیسی تضمین کننده‌ی برقراری ارتباط صحیح   در محیط کار و زندگی و رفع نیازهای مختلف در کشوری دیگر است.

مدرک تحصیلی مرتبط با شغل:  تحصیلات دانشگاهی و داشتن مدارک مرتبط با شغل، اهمیت ویژه‌ای در یک مهاجرت کاری موفق دارد. به طور مثال اگر تحصیلات دانشگاهی شما کارشناسی ارشد در رشته‌های مهندسی است، کارفرمایی که مدیریت یک مجموعه هنری را برعهده دارد، و نیازمند نیروهایی هنرمند است، درخواست شما را ریجکت خواهد کرد.

سابقه‌ی شغلی :داشتن سابقه‌ی شغلی در کشور خود، در فرآیند صدور ویزای کاری ، مهم و اثرگذار است. رزومه‌ی کاری قوی، نظر کارفرمای خارجی، نسبت به همکاری با شما را مثبت می‌کند.

شناسنامه و پاسپورت: ازجمله مدارک شناسایی مهمی هستند که برای ارائه به سفارت الزامی است.

دعوتنامه از کارفرما: داشتن دعوتنامه از کارفرما، به معنی صدور قطعی ویزای کاری نیست‌. اما داشتن آن روی مثبت شدن نظر مسئولین سفارت، تاثیر دارد و نسبت به فردی که دعوتنامه ندارد، امتیاز مهمی، محسوب می‌شود.

گواهی گذراندن دوره‌های مهارت کاری: گذراندن دوره‌های آموزشی و افزایش مهارت‌های شغلی، مُهر تاییدی بر توانایی های شماست.چنانچه تحصیلات شما با شغل و کارتان مرتبط نیست، باز همداشتن مدرک دوره‌های فنی و آموزشی و مهارتی، کفایت می‌کند.

لازم به ذکر است که هر کشور مدارک خاصی را از متقاضیان مهاجرت درخواست می‌کند. اما موارد ذکر شده به همراه ترجمه‌ی آنها، عموما توسط همه‌ی سفارت‌ها ، خواسته می‌شود.

بیشتر بخوانید: مهاجرت کادر درمان

چگونه برای مهاجرت کاری اقدام کنیم ؟

تصمیم به مهاجرت کاری نیازمند داشتن ویزای کاری از سفارت کشور مدنظر است. اولین قدم برای درخواست ویزای کاری، انتخاب کشور مقصد، برنامه‌ریزی و آماده کردن مدارک برای اخذ ویزای کاری است.

اغلب دولتمردان به کارفرمایان کشور خود، اجازه می‌دهند برای رفع کمبود نیروی کار، از بین متقاضیان مهاجرت کاری، فردی را انتخاب کنند. بهتر است با توجه به تحصیلات و تخصص خود، کارفرمایی را شناسایی کرده و با او ارتباط گرفته و درخواست دعوت‌نامه‌ی کاری کنید. در این‌صورت احتمال پذیرش و صدور ویزای کاری برای شما بسیار بالا، خواهد بود. این روش گرفتن ویزا «جاب آفر»«job offer» نام دارد.

روش دیگری که برای مهاجرت کاری، پیشنهاد می‌شود روشی است که ابتدا به سفارت کشور مورد نظر مراجعه کرده و درخواست ویزای شش ماهه می‌کنید. در طی این مدت وقت دارید که در آن کشور شغل پیدا کنید. در غیر اینصورت ویزا قابل تمدید نیست و باید به کشور خود بازگردید. این روش نیز «جاب سیکر»«job seeker» نامیده می‌شود.

روش دیگر گرفتن ویزای کاری، «اسکیلد ورکر» نام دارد که به دلیل توقف چند ساله ای این روش در صدور ویزا، از توضیح آن صرف نظر می‌کنیم.

به صورت کلی، هر کشور قوانین مهاجرتی مخصوص به خود را در زمینه‌ی جذب نیروی کار از خارج کشور دارد. به همین دلیل ابتدا با توجه به تخصص، مدرک تحصیلی و رزومه‌ی کاری خود، کشور هدف را انتخاب کنید و سپس با در نظر گرفتن شرایط خود، از روش های اخذ ویزای کاری استفاده کنید.

مشکلات مهاجرت کاری

مهاجرت را می‌توان به « شروع دوباره‌ی زندگی  از صفر» تشبیه کرد. اگرچه محاسن و مزایای مهاجرت کاری بر کسی پوشیده نیست، اما مهاجرت کاری در کنار تمام ویژگی‌های مثبت خود چالش‌هایی را برای فرد مهاجر ایجاد می‌کند.

 فرآیند اقدام و اخذ ویزای کاری، هزینه و انرژی زیادی از فرد می‌گیرد. پس از آن نیز، ورود به کشوری جدید و کار کردن  در کنار همکارانی با رنگ و نژاد و مذهب و زبان متفاوت،  سخت  و گاهی طاقت‌فرسا است. موارد زیر از جمله‌ی مشکلاتی است که  پس از مهاجرت کاری ، گریبان‌گیر مهاجران می‌شود:

ضعف زبان انگلیسی  و مشکل ارتباطی

هزینه‌ی بالای اجاره‌ مسکن

ترس از گم شدن به دلیل عدم آشنایی با مسیرها

افکار و رفتارهای نژادپرستانه 

تفاوت‌های فرهنگی و آداب و رسوم  و قوانین عُرفی

سختی کار با واحد پولی جدید و  مشکل در حساب و کتاب

تفاوت‌های مذهبی

مورد قبول نبودن گواهینامه رانندگی

تنهایی، دلتنگی و مشکلات عاطفی

تفاوت در ذائقه و عادات غذایی

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.