مهاجرت رادیولوژیست به انگلستان – اعزام متخصص رادیولوژی به انگلیس

[ad_1] رادیولوژیست‌ها در همه جای دنیا شغلی مهم و ضروری برای سلامت جامعه را بر عهده دارند. رادیولوژیست‌ها دوشادوش پزشکان، متخصصان و جراحان فعالیت می‌کنند و یکی از اولین و مهمترین قدم‌ها را در تشخیص بیماری‌ها برمی‌دارند. اکنون مهاجرت رادیولوژیست ها به انگلستان رواج زیادی پیدا کرده است. این امر علل مختلفی دارد. یکی از

کد خبر : 483264
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۰
مهاجرت رادیولوژیست به انگلستان – اعزام متخصص رادیولوژی به انگلیس

[ad_1]

رادیولوژیست‌ها در همه جای دنیا شغلی مهم و ضروری برای سلامت جامعه را بر عهده دارند. رادیولوژیست‌ها دوشادوش پزشکان، متخصصان و جراحان فعالیت می‌کنند و یکی از اولین و مهمترین قدم‌ها را در تشخیص بیماری‌ها برمی‌دارند.

اکنون مهاجرت رادیولوژیست ها به انگلستان رواج زیادی پیدا کرده است. این امر علل مختلفی دارد. یکی از علل آن درآمد بالای رادیولوژیست‌ها و وجود فرصت‌های شغلی فراوان در انگلستان برای آنهاست. برای مهاجرت موفق روش های مختلفی وجود دارد که بهترین آنها دو روش مهاجرت کاری و تحصیلی هستند که در این مقاله به آن پرداخته ایم. پس با ما همراه باشید.

مهاجرت کارشناس رادیولوژی به انگلستان چه شرایطی دارد؟

رادیولوژیست‌ها به صورت تخصصی به تصویربرداری از درون بدن به کمک اشعه ایکس، داروهای هسته ای، امواج مغناطیسی و … می‌پردازند.  فعالیت رادیولوژیست ها و پزشکان، لازم و ملزوم یکدیگر هستند. به این معنی که فرآیند تشخیص بیماری و آغاز روند درمان توسط شخص پزشک، به کمک تصویری که رادیولوژیست از درون بدن بیمار ثبت و تفسیر کرده است، ممکن می‌شود.

اکنون مهاجرت کارشناس رادیولوژی به انگلستان بسیار پرتقاضا و پرطرفدار شده است. علت این امر در مرحله‌ی اول نیاز بالای این کشور به مهاجرت رادیولوژیست به انگلستان و در مرحله‌ی بعد، درآمد بالای رادیولوژیست ها در این کشور است. یک رادیولوژیست با سابقه در انگلستان به طور متوسط ماهانه پانزده هزار پوند درآمد دارد.

از طرفی بیکاری رادیولوژیست در انگلستان غیر ممکن است و آنها می‌توانند در زمینه‌های مختلفی در مراکز خصوصی و دولتی مشغول به کار باشند.

برای مهاجرت رادیولوژیست به انگلستان شرایط و ضوابط زیادی وجود دارد. اساسا چون رادیولوژیست ها مستقیما با جان انسان‌ها سروکار دارند، در مورد فعالیت آنها سخت‌گیری‌های زیادی وجود دارد.

اولین شرط برای مهاجرت‌های کاری، این است که کشور مقصد به شغل مورد نظر نیاز فراوانی داشته باشد، طوری که فارغ‌التحصیلان آن رشته در همان کشور، باز هم پاسخگوی نیازمندی موجود، نباشند.

در رشته‌ی رادیولوژی، علاوه بر رادیولوژیست‌هایی که در انگلستان مشغول به کارند، دانشگاه ها‌ی انگلیس نیز هر ساله فارغ‌التحصیلان این رشته را به جامعه معرفی می‌کند، اما باز هم پاسخگوی نیاز انگلستان به رادیولوژیست نیست و این کشور فقدان نیروی کاری خود را با به کارگیری رادیولوژیست‌های غیر انگلیسی جبران می‌کند.

این موضوع موجب فراوانی مهاجرت رادیولوژیست‌ها به انگلستان شده‌است.

 مهاجرت رادیولوژیست به انگلیس به کمک ویزای کاری

مهاجرت رادیو‌لوژیست به انگلستان، از قوانین مهاجرت کاری تبعیت می‌کند‌. بنابراین ضوابط مهاجرت رادیولوژیست به انگلستان، مطابق با قوانین مهاجرت کاری انگلستان است.

 برای این مهاجرت داشتن پیشنهاد کاری (job offer) از کارفرمای انگلیسی لازم است.

 مهاجرت رادیولوژیست به انگلستان در اصل، یک مهاجرت کاری و جزو مهاجرت‌های کاری کادر درمان محسوب می‌شود.

ویزای کاری انگلستان برای رادیولوژیست‌ها، می‌تواند به دو صورت: ویزای کاری کوتاه مدت (کمتر از یکسال) و ویزای کاری بلند مدت (تا پنج سال) باشد.

 هر کدام از این دو نوع ویزا شرایط و ضوابط مخصوص به خود را دارد.

 داشتن جاب آفر، داشتن تسلط کافی به زبان انگلیسی با نمره‌ی تعیین شده و داشتن شغل مرتبط برای ویزای کاری بلند مدت انگلستان، سه شرط ضروری هستند.

علاوه بر سه مورد بالا، شرایط زیر هم برای رادیولوژیستی که قصد دریافت ویزای کاری بلند مدت انگلستان را دارد امتیاز محسوب شده و احتمال موفقیت در دریافت ویزا را بالا می‌برد.

  1. دریافت حقوق سالانه‌ی بالای ۲۵۰ هزارپوند در کشور خود
  2. داشتن مدرک دکتری رادیولوژی
  3. داشتن تمکن مالی ( حداقل ۱۳۰۰ پوند)

برای دریافت ویزای کاری انگلستان، رادیولوژیست باید در سایت UK Visas and Immigration (GOV.UK)

درخواست خود را ثبت و فرم های مربوطه را پر کند. سپس هزینه‌های لازم را پرداخت کند.

احتمالا پس از آن باید از سفارت انگلستان نوبت ملاقات بگیرد و انگشت نگاری انجام دهد و اطلاعات بیومتریک او ثبت شود.

رادیولوژیست در نوبت ملاقات با افسر سفارت،  باید تمامی مدارک خود را همراه داشته باشد.

نتیجه‌ی درخواست ویزا با ایمیل به اطلاع فرد، خواهد رسید.

متخصص رادیولوژیست در انگلیسمتخصص رادیولوژیست در انگلیس

پیشنهاد کاری رادیولوژی یا جاب آفر رادیولوژی چیست؟

پیشنهاد کاری رادیولوژی یک نوع دعوت‌نامه‌ی شغلی است. وقتی که یک کارفرمای انگلیسی در حوزه ‌ی رادیولوژی به یک یا چندین نفر نیروی کاری نیاز دارد، باید نیرو، استخدام کند. چنانچه نتواند این تعداد نیروی کاری را از مردم خود انگلیس به کار بگیرد، مجاز است که از افراد خارجی (غیر انگلیسی) استفاده کند.

برای این منظور، در وب‌سایت‌های معتبر، سایت‌های بین‌المللی کاریابی و شبکه‌های اجتماعی، آگهی نیازمندی به متخصص رادیولوژی با شرایط معین را منتشر می‌کند.

 از این مرحله به بعد، شخص رادیولوژیست باید موشکافانه، آگهی های منتشر شده در سایت‌های بین‌المللی کاریابی و شبکه‌های اجتماعی در انگلستان را رصد کند و چنانچه شرایط کاری با او تناسب داشت، مدارک و رزومه‌ی خود را برای کارفرما ارسال کند‌.

پس از آن کارفرما رزومه‌های مختلف را بررسی می‌کند و شرایط هر کدام از رادیولوژیست‌ها را که قبول کرد، برایش job offer ارسال می‌کند.

 پیشنهاد شغلی شامل قوانین کاری، ساعات کاری، حقوق و مزایا و سایر مسائل مهم در مورد فعالیت رادیولوژی در یک بیمارستان، مطب، کلینیک و… است.

 رادیولوژیست غیر انگلیسی پس از مطالعه شرایط ذکر شده در جاب آفر، باید مدارک بیشتری از خود ارائه ‌دهد و برای شرکت در مصاحبه آماده ‌شود. همچنین باید مدارک خود را معادل‌سازی کند.

اعزام رادیولوژیست به انگلستان از طریق ویزای تحصیلی چگونه است؟

 یک روش خوب برای مهاجرت رادیولوژیست به انگلستان، اخذ ویزای تحصیلی است. رادیولوژی در انگلستان در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌شود.

 اگر رادیولوژیستی که قصد مهاجرت به انگلستان را دارد در کشور خود مدرک کارشناسی را دریافت کرده است، می‌تواند برای ادامه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی در یکی از دانشگاه‌های انگلستان اقدام کند.

چنانچه رادیولوژیست دارای مدرک کارشناسی ارشد باشد، این امکان را دارد که برای مقطع دکترا در دانشگاه‌‌های انگلستان اپلای کند.

مهاجرت تحصیلی نسبت به مهاجرت کاری یک راه کم دردسر و راحت است. از مزایای این مهاجرت این است که پس از فارغ‌التحصیلی خیلی راحت و با کمترین سخت گیری از جانب سازمان‌های مربوطه، وارد بازار کار خواهید شد.

برای‌ مهاجرت تحصیلی در رشته‌ی رادیولوژی به مدارک زیر احتیاج است:

  • ارائه‌ی پاسپورت
  • نامه‌ی پذیرش از یک دانشگاه در انگلیس
  • شناسنامه، سند ازدواج، کارت پایان خدمت و ترجمه‌ی آنها
  • اصل و ترجمه‌ی مدرک تحصیلی قبلی
  • ریز نمرات مقطع قبلی
  • نمره‌ی زبان آزمون‌های معتبر
  • گواهی ATAS
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • اطلاعات حامی
  • توصیه نامه
  • انگیزه نامه

معادل‌سازی مدرک دانشگاهی رادیولوژی چیست؟

مهاجرت رادیولوژیست به انگلستان چه با کمک ویزای تحصیلی و چه ویزای کاری، نیاز به انجام فرآیندی به نام «معادل‌سازی مدرک» دارد. یعنی باید تعیین شود مدرکی که در دانشگاه‌های غیرانگلیس دریافت کرده اید، معادل با چه مقطعی از دانشگاه‌های درون انگلیس است. به بیان دیگر، مدرک غیر انگلیسی با توجه به نظام استاندارد آموزشی در انگلستان، تا چه اندازه معتبر است.

برای این منظور سازمانی به نام UK NARIC در انگلستان تاسیس شده که اختصاصا کار معادل سازی مدارک را انجام می‌دهد.

برای شروع این فرآیند باید اصل مدرک خود همراه با ترجمه، ریز نمرات، سرفصل های گذرانده شده و گاهی حتی ساعات گذرانده شده برای هر درس و مبحث را ارائه کنید.

احتمالا ترجمه‌ی مدارک شما باید توسط مترجم‌های معرفی شده و معتمد کشور انگلستان انجام شود.

رادیولوژیست‌ها چون جزو مشاغل پزشکی-درمانی هستند، به خصوص برای دریافت ویزای کاری، علاوه بر معادل سازی مدرک، باید در چند آزمون ارزشیابی و تعیین صلاحیت نیز شرکت کنند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.