روسیه روی بمب‌افکن پر سر و صدای آمریکایی را کم می‌کند!/ عکس

[ad_1] به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، بمب‌افکن‌های Tu-160 White Swan، Tu-95 Bear و Tu-22M ستون‌های اصلی بمباران راهبری و ماموریت‌های ایستادگی روسیه هستند. انتظار می‌رود PAK-DA جایگزین Tu-95 شود، در حالی که Tu-160 و Tu-22 دیگر بمب افکن‌های پیشرو خواهند بود. بنابر آخرین گزارش‌ها تاریخ تحویل این بمب‌افکن در بازه زمانی 2025-2030 خواهد بود. پس

کد خبر : 463062
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
روسیه روی بمب‌افکن پر سر و صدای آمریکایی را کم می‌کند!/ عکس

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، بمب‌افکن‌های Tu-160 White Swan، Tu-95 Bear و Tu-22M ستون‌های اصلی بمباران راهبری و ماموریت‌های ایستادگی روسیه هستند. انتظار می‌رود PAK-DA جایگزین Tu-95 شود، در حالی که Tu-160 و Tu-22 دیگر بمب افکن‌های پیشرو خواهند بود.

بنابر آخرین گزارش‌ها تاریخ تحویل این بمب‌افکن در بازه زمانی 2025-2030 خواهد بود. پس از B-2 Spirit آمریکایی، بمب افکن رادارگریز از نوع «بال پرنده» عملیاتی، PAK-DA در حال توسعه خواهد بود و پس از آن‌ بمب افکن‌ چینی H-20 سومین بمب‌افکن از این نوع خواهد بود.

بنابر گزارش اخیر TASS کار بر روی مجموعه هوانوردی دوربرد “امیدبخش” (PAK-DA) طبق برنامه پیش می‌رود.

در این گزارش به نقل از مقامات ناشناس «Rostec» آمده‌است: «پارامترهای این بمب‌افکن براساس نیازهای واحد نظامی روسیه حفظ خواهد شد. این بدان معناست که طراحی، پیکربندی و مشخصات عملکردی که توسط نیروهای هوافضای روسیه (RuAF) تعیین شده‌است، تغییر نکرده‌است.»

در خصوص تاخیر به وجود آمده تا به امروز در عرضه این بمب‌افکن به نظر می‌رسد که ناشی از مفاهیم نظامی روشن و فقدان اجماع بین برنامه ریزان نظامی در مورد نحوه عملکرد سلاح باشد.

روسیه روی بمب‌افکن پر سر و صدای آمریکایی را کم می‌کند!/ عکس

پروژه‌های دفاعی روسیه از الگوی استانداردی پیروی می‌کنند که صرفاً با ایالات متحده در داشتن سلاحی هم کلاس مطابقت دارند، اما با پیروی از یک مسیر مستقل کلی با آن در فناوری‌های نظامی تعریف‌کننده اصلی رقابت نمی‌کنند. در این راستا، Su-57 Felon نمونه‌ای از روسیه است که می‌خواهد یک جنگنده نسل پنجم برای به چالش کشیدن F-22 یا F-35 باشد.

روسیه از پیکربندی مخفی‌کاری که شامل مواد مخفی کاری بسیار پرهزینه، رنگ‌ها و پوشش‌هایی است که به هزینه‌های نگهداری و چرخه عمر می‌افزایند، اجتناب کرده است. در عوض، Su-57 با قابلیت حمل محموله بزرگتر، قابلیت هوا به زمین، سرعت باورنکردنی بیشتر و توزیع حسگر گسترده در اطراف هواپیما، فقدان پنهان کاری خالص یا نامرئی راداری را جبران می‌کند. برعکس، چین در نوع، توانایی و تنوع پروژه‌های پنهان‌کاری (J-20، J-31) و فناوری دفاعی هسته‌ای مانند مواد رادارگریز و محاسبات گداختی حسگر، با ایالات متحده برابری می‌کند.

منبع: eurasiantimes

227227

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.