اعزام فیزیوتراپیست ها به انگلستان

[ad_1] در میان انواع مهاجرت‌ها، زندگی و کار در انگلستان تجربه‌ی شیرین و جذابی است. اکنون انگلستان به دلیل شرایط خود، نیاز فراوانی به کادر درمان و انواع رشته‌های پیراپزشکی دارد. از جمله رشته‌های پرتقاضا در انگلستان، رشته‌ی فیزیوتراپی است. فیزیوتراپ‌ها از سرتاسر دنیا امکان مهاجرت و اشتغال در انگلیس را دارند. اما روش‌های مختلفی

کد خبر : 483956
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱
اعزام فیزیوتراپیست ها به انگلستان

[ad_1]

در میان انواع مهاجرت‌ها، زندگی و کار در انگلستان تجربه‌ی شیرین و جذابی است. اکنون انگلستان به دلیل شرایط خود، نیاز فراوانی به کادر درمان و انواع رشته‌های پیراپزشکی دارد. از جمله رشته‌های پرتقاضا در انگلستان، رشته‌ی فیزیوتراپی است. فیزیوتراپ‌ها از سرتاسر دنیا امکان مهاجرت و اشتغال در انگلیس را دارند. اما روش‌های مختلفی برای مهاجرت فیزیوتراپیست به انگلستان وجود دارد که هر کس با توجه به شرایط خود باید بهترین آن را انتخاب کند. در این مقاله شرایط مهاجرت فیزیوتراپیست به انگلستان را شرح خواهیم داد.

شرایط مهاجرت فیزیوتراپیست به انگلیس چیست؟

انگلستان کشوری بزرگ و خوش آب و هوا با جاذبه‌های تاریخی فراوانی است. مردم انگلستان بسیار مبادی آداب، با فرهنگ، قانونمند و منظم هستند.

واحد پول انگلیس پوند است که هر یک پوند معادل حدود پنجاه و دو هزار تومان است. دستمزدهای کاری برای فیزیوتراپیست ها بسیار بالا و درخور توجه است. همین امر سبب محبوبیت مهاجرت فیزیوتراپیست به انگلستان شده است.

کار کردن در انگلیس برای فیزیوتراپیست‌ها با امنیت شغلی فراوانی همراه است. می‌توان با قطعیت گفت یک فیزیوتراپیست در انگلیس هرگز بیکار نمی‌ماند چون نیاز فراوانی به این شغل وجود دارد.

همچنین یک فیزیوتراپیست در مکان‌های مختلفی از جمله: بیمارستان ، کلینیک، مطب پزشک، خانه‌های سالمندان، مجموعه‌های توانبخشی و مطب خصوصی فیزیوتراپی می‌تواند مشغول به کار شود.

وظیفه‌ی اصلی یک متخصص فیزیوتراپی این است که با کمک طب فیزیکی، تمرینات حرکتی و ورزش، جریان برق و … به کاهش درد، اصلاح حرکت و افزایش تعادل و در مجموع افزایش کیفیت زندگی بیماران کمک کند.

مهاجرت فیزیوتراپیست به انگلستان از چند طریق امکان‌پذیر است. در اولین روش مهاجرت فیزیوتراپیست به انگلستان، دریافت جاب آفر(پیشنهاد شغلی) از یک کارفرمای انگلیسی پیشنهاد می‌شود.

روش دوم دریافت ویزای گلوبال تلنت انگلستان است که یک ویزای جدید محسوب می‌شود و به سرعت و بدون بسیاری از شروط مانند شرط زبان و داشتن کارفرمای بریتانیایی صادر می‌شود.

 در روش بعدی، فیزیوتراپیست می‌تواند تحصیلات خود را در انگلیس ادامه دهد و در مقطع بالاتری برای ادامه‌ی تحصیل در رشته‌ی فیزیوتراپی وارد دانشگاه‌های انگلیس شود.

در مجموع مهاجرت فیزیوتراپیست به انگلیس با هر روشی که انجام شود، مزایای زیادی را برای فرد به ارمغان خواهد آورد. از جمله اینکه فیزیوتراپیست می‌تواند خانواده‌ی خود را وارد انگلستان کند و پس از مدتی اقامت و کار در انگلستان، اقامت دائم بگیرد.

مهاجرت فیزیوتراپیست به انگلستان از طریق جاب آفر

فیزیوتراپیست هایی که در کشوری غیر از انگلیس تحصیل کرده‌اند، برای مهاجرت به انگلیس باید از یک کارفرمای بریتانیایی پیشنهاد شغلی داشته باشند.

به طور مثال یک کلینیک  توانبخشی برای تکمیل کادر درمانی خود نیاز به پنج نفر نیروی فیزیوتراپیست دارد. از این تعداد سه نفر را از میان فیزیوتراپیست های بومی انگلستان استخدام می‌کند و برای استخدام دو نفر بعدی در سایت های کاریابی بین المللی آگهی منتشر می‌کند.

 فیزیوتراپیست غیر انگلیسی با مشاهده‌ی آگهی، می‌تواند مدارک، رزومه و شرایط کاری خود را برای کارفرما ارسال کند در صورتی که پس از مصاحبه، کارفرما فیزیوتراپیست را بپذیرد و تصمیم به استخدام او بگیرد، برایش دعوت‌نامه‌ی شغلی (جاب آفر) ارسال می‌کند. فیزیوتراپیست با کمک این جاب آفر و انجام سایر مراحل لازم، در نهایت موفق به مهاجرت به انگلستان خواهد شد.

از جمله اقدامات لازم در روش جاب آفر، معادل سازی مدرک است. یعنی بررسی این که سرفصل‌های گذرانده شده در دانشگاه غیر انگلیسی، چقدر و با کدام مقطع از این رشته در انگلستان برابری می‌کند؟ و این مدرک تا چه اندازه معتبر است؟

علاوه بر آن داشتن مدرک زبان انگلیسی و داشتن سابقه‌ی کاری نیز لازم است. همچنین باید مجوز کار فیزیوتراپی در انگلیس برای فرد توسط HCPC  (شورای بهداشت و مراقبت انگلستان) صادر شود.

مهاجرت فیزیوتراپیست به انگلستانمهاجرت فیزیوتراپیست به انگلستان

اعزام فیزیوتراپیست به انگلیس از طریق ویزای گلوبال تلنت

ویزای گلوبال تلنت حدود سه سال است که جایگزین ویزای کاری تایر۱ شده است. این ویزا برای جذب افرادی با استعداد‌های درخشان و دارای پتانسیل‌ بالا برای شکوفایی و رشد کاری، به انگلستان طراحی شده است.

ویزای گلوبال تلنت یک انتخاب مناسب برای مهاجرت فیزیوتراپیست به انگلستان است. به خصوص فیزیوتراپیست‌هایی که با نمره‌های خیلی خوب و از دانشگاه‌های برتر فارغ‌التحصیل شده اند یا دارای طرح های درمانی  موفق و ایده‌های نو و کارآمد هستند، می‌توانند شانس خود را برای دریافت ویزای گلوبال تلنت انگلستان امتحان کنند.

این ویزا طی یک سیستم امتیاز دهی و خیلی زود (حداکثر دو ماهه) صادر می‌شود. اخذ ویزای گلوبال تلنت نیازی به مدرک زبان و سابقه‌ی کار و شرط سنی ندارد.

این ویزا غیر از حوزه‌ی پزشکی، در حوزه‌های دیگر و برای سایر علوم نیز صادر می‌شود.

 

مهاجرت فیزیوتراپیست به انگلیس از طریق ویزای تحصیلی

اعزام فیزیوتراپیست به انگلیساعزام فیزیوتراپیست به انگلیس

برای مهاجرت فیزیوتراپیست به انگلیس یک راه این است که قبل از شروع به تحصیل در کارشناسی رشته‌ی فیزیوتراپی، برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های انگلستان اقدام کند، در این صورت پس از پایان تحصیلات ورود به بازار کار انگلستان بسیار سریع‌تر و آسان‌تر خواهد بود.

 اما در صورتی که فیزیوتراپیست در کشور دیگری فارغ‌التحصیل شده باشد و قصد مهاجرت به انگلستان را داشته باشد، می‌تواند برای مقطع بالاتر، از دانشگاه‌های انگلستان پذیرش بگیرد.

رشته‌ی فیزیوتراپی در انگلستان در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌شود. مثلا اگر فیزیوتراپیست دارای مدرک کارشناسی است، این امکان را دارد که برای مقطع کارشناسی ارشد وارد انگلستان شود و پس از از پایان تحصیلات تکمیلی وارد بازار کار شود.

دانشجویان رشته‌ی دکترای فیزیوتراپی در انگلستان حقوق دریافت می‌کنند. از طرفی دانشجویان سایر مقاطع رشته‌ی فیزیوتراپی نیز اجازه‌ی کار دارند و می‌توانند در حین تحصیل کسب درآمد هم داشته باشند.

درآمد فیزیوتراپیست در انگلستان به چه عواملی بستگی دارد؟

یکی از عوامل اثرگذار در مهاجرت فیزیوتراپیست به انگلستان، درآمد بالای این شغل است. درآمد فیزیوتراپیست در انگلستان به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله:

  • سابقه‌ی کار: مردم انگلیس به فیزیوتراپیست هایی با سابقه‌ی کار طولانی اعتماد بیشتری دارند، طوری که مراجعه به آنها بسیار بیشتر از فیزیوتراپیست‌های تازه‌ کار است. شاید علت این موضوع تجربه‌ی بیشتر فیزیوتراپیست های با سابقه است‌. درآمد فیزیوتراپیست هایی با سابقه‌ی بالای پانزده سال حدود سه برابر بیشتر از فیزیوتراپیست هایی با سابقه‌ی صفر تا دوسال است.
  • تحصیلات: فیزیوتراپیست هایی با مدرک کارشناسی ارشد و دکترا، درآمد بیشتری دارند.
  • مرد یا زن بودن فیزیوتراپیست: مراجعه به فیزیوتراپیست‌های مرد در انگلستان رواج بیشتری دارد. شاید این امر مربوط به قدرت بدنی بیشتر مردان، هنگام اجرای حرکات فیزیوتراپی و کمک به بیماران است‌.

 مزایا و معایب شغل فیزیوتراپی در انگلستان

یکی از مزایای قابل ذکر این رشته، درآمد بالای آن است. تاسیس کلینیک فیزیوتراپی در انگلستان احتیاج به مجوزهای مختلفی دارد. در مورد رعایت قوانین و حقوق بیماران در انگلیس سختگیری های زیادی وجود دارد و فیزیوتراپیست باید به آن قوانین کاری پایبند باشد.

 فرد فیزیوتراپیست باید بسیار صبور و پرحوصله باشد چون مراجعین به او اغلب دردمند و  دچار ناتوانی‌های حرکتی هستند.

حرفه‌ی فیزیوتراپی امنیت شغلی بالایی دارد به عبارت دیگر فیزیوتراپیست نگران بیکار شدن خود نیست. نیاز به این شغل در شهرهای مختلف انگلستان بسیار زیاد است. جایگاه‌های شغلی مختلف و متنوعی  نیز برای فیزیوتراپیست وجود دارد.

 فیزیوتراپیست باید توان جسمی بالایی داشته شد و بتواند ساعت ها سرپا بایستد، وسایل سنگین را جابه جا کند و به بیماران در سنین و شرایط مختلف در انجام صحیح حرکات و فرآیند فیزیوتراپی کمک کند.

در انگلستان دستگاه‌های بسیار پیشرفته‌ی فیزیوتراپی وجود دارد. این تجهیزات از مدرن ترین فن‌آوری های روز دنیا بهره می‌برند. از طرفی فیزیوتراپیست ساکن انگلیس، می‌تواند دائما در کنفرانس های علمی مرتبط با این رشته شرکت کند و دانسته‌های خود را ارتقا ببخشد. تسلط به زبان انگلیسی نیز موجب می‌شود مقالات علمی منتشر شده را خیلی سریع  بخواند و درک کند .

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.