حقوق کارگر ساده در عمان – درآمد کارگر در عمان

[ad_1] کشور عمان با ایران از دریای عمان مرز آبی مشترک دارد. این کشور به شکل سلطنتی و پادشاهی اداره می‌شود و زبان رسمی آنها عربی است. کشور عمان امتیازات زیادی دارد که آن را تبدیل به محلی مناسب برای متقاضیان و مهاجران جویای کار از کشورهای اطراف و حتی نقاط دورتر، کرده است. در

کد خبر : 482105
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۶
حقوق کارگر ساده در عمان – درآمد کارگر در عمان

[ad_1]

کشور عمان با ایران از دریای عمان مرز آبی مشترک دارد. این کشور به شکل سلطنتی و پادشاهی اداره می‌شود و زبان رسمی آنها عربی است. کشور عمان امتیازات زیادی دارد که آن را تبدیل به محلی مناسب برای متقاضیان و مهاجران جویای کار از کشورهای اطراف و حتی نقاط دورتر، کرده است. در ادامه با ما همراه باشید تا شرایط کاری و حقوق کارگر ساده در عمان را بررسی کنیم.

حقوق کارگر ساده در عمان

شاید عده‌ای معتقد باشند برای یک کارگر ساده کار کردن در کشور خود یا سایر کشورها تفاوتی وجود ندارد. اما حقیقت چیزی غیر از این است. تمامی کشورهای دنیا از جمله کشور عمان برای انجام امورات خود به طیف گسترده‌ای از نیروهای کاری از متخصص تا کارگر ساده نیاز دارند. عمان، عملا بیکاری ندارد و همیشه کار برای کارگران ساده مهیاست. دستمزد روزانه‌ی کارگر ساده در عمان در مقایسه با ایران، بسیار بالاتر است. کارگران در عمان رفاه و آسایش بسیار بیشتری را نسبت به کشور خود تجربه می‌کنند. ضمن این که عمان از لحاظ سیاسی هم کشوری با ثبات و آرام است و با سایر کشورها در صلح و دوستی به سر می‌برد. اگر با این تفاصیل هنوز علت بالا بودن دستمزد روزانه‌ی کارگر ساده در عمان برای شما قابل باور نیست، باید با شرایط اجتماعی و اقتصادی حاکم به کشور عمان نیز آشنا شوید.

عمان  آب و هوایی گرم دارد و ساکنین آن در تابستان‌ها هوایی بسیار گرم و بیشتر از ۴۰ درجه را تجربه می‌کنند.

اقتصاد کشور عمان بسیار قوی و پویا است. بیزنس، بازرگانی، تجارت و انواع کسب و کارها در عمان به خوبی و با امنیت شغلی فعالیت می‌کنند، در نتیجه هم باعث پیشرفت روزافزون این کشور شده اند و هم اقتصاد عمان را شکوفا کرده اند.

اگر چه بیشترین درآمد کشور عمان از طریق نفت حاصل می‌شود، اما تصمیمات درست، برنامه‌ریزی دقیق اقتصادی، مدیریت صحیح و اصولی منابع و اجرای قانون همگی موجب شده این کشور کم جمعیت رشد و توسعه‌ی بسیار زیادی در اقتصاد، وضع معیشت مردم، فرهنگ عمومی جامعه و … پیدا کند.

واحد پول کشور عمان «ریال» است که هر یک ریال عمان معادل ۱۵۰ هزار تومان از پول ایران است. عمان جزو کشورهایی است که پول بسیار با ارزشی دارند‌. ریال عمان از دلار آمریکا و فرانک سوییس نیز ارزش پولی بالاتری دارد.

همچنین عمان اوضاع داخلی منظم و آرامی دارد. کشوری خلوت است و مردمی مهربان و مودب و اهل دوستی دارد. عمان کشوری بسیار امن و بدون جرم و جنایت است.

کشور عمان به دلیل تولید بالا و اقتصاد ایده‌آل خود، نیاز فراوانی به نیروهای کاری مهاجر دارد. چرا که جمعیت بومی این کشور تنها شش میلیون نفر است. واضح است که این تعداد جمعیت با محاسبه‌ی کودکان، سالمندان، افراد ناتوان و بانوان صورت گرفته است. به این ترتیب کشور عمان به نیروهای کاری متخصص و غیرمتخصص از سایر کشورها نیازمند است. در حال حاضر مهاجرت‌های کاری به عمان از طریق دریافت پیشنهاد کاری از کارفرما صورت می‌گیرد.

دستمزدهای کاری عمان بسیار بالاست. هرچقدر شغل و کار تخصصی‌تر شود دستمزد هم بالاتر می‌رود. به طور میانگین حدود دستمزد‌های کاری در عمان مطابق قانون از کمترین میزان یعنی ۴۵۰ ریال عمان تا بالاترین سطح یعنی ۸۰۰۰ ریال عمان متغیر است. دستمزد روزانه‌ی کارگر ساده در عمان نیز بسته به اینکه چه قرارداد کاری دارد، وظایف او چیست؟ ساعات کاری، سنگینی و سختی کار و … معین شده و پرداخت می‌شود.

درآمد کارگر ساده در عماندرآمد کارگر ساده در عمان

روش‌های مهاجرت کارگر ساده به عمان

در حقیقت فارغ از اینکه رشته، تحصیلات، سوابق، تخصص و مهارت شما چیست ابتدا باید ببینید آیا برای مهاجرت به عمان برای شما پیشنهاد کاری وجود دارد یا نه؟ به بیان دیگر ابتدا باید یک کارفرمای عمانی پیدا کنید که به دنبال فردی با شغل و مهارت شما باشد. معمولا کارفرمایان برای کارگری ساده نیز آگهی نیازمندی ثبت می‌کنند و باید به دقت سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی معتبر را رصد کنید.

برای این منظور از سایت های کاریابی عمان و یا حوزه‌ی خلیج فارس از جمله: om.indeed.com ، bayt.com/en/oman  و naukrigulf.com می‌توانید استفاده کنید.

کارفرما می‌تواند یک شرکت، ارگان، اداره، بیمارستان، مدرسه، کارگاه، یا سایر افراد حقیقی معتبر و دارای شغل‌های قانونی باشد.

پس از برقراری ارتباط با کارفرما، با او در مورد شایستگی‌های خود، مهارت‌های خاص، گواهینامه‌های مختلف و توانمندی‌های فردی صحبت کنید و مدارک لازم را ارسال کنید. چنانچه کارفرما تصمیم به استخدام شما بگیرد باید شخصا از اداره‌ی کار عمان مجوز کاری برای شما دریافت کند و هزینه‌های این مجوز هم بر عهده‌ی کارفرماست.

با کارفرما در مورد جزئیات کاری از جمله، دستمزد، بیمه، مزایا، اضافه کار، ساعت کاری، مرخصی و تعطیلات، شرایط اسکان و رفت و آمد و … توافق کنید و قرارداد کاری ببندید.

با داشتن قرارداد کاری، مجوز کار، کپی مدارک کارفرما و مدارک هویتی متقاضی کار به سفارت عمان در کشور خود مراجعه کنید و درخواست ویزای کاری کنید. سفارت عمان مدارک شما را بررسی خواهد کرد و نتیجه را به اطلاع شما خواهد رساند. اگر با صدور ویزای شما موافقت شود، می‌توانید برای ورود به عمان آماده شوید.

 

مدارک لازم برای کارگر ساده در عمان

کارگری ساده اگر چه در ظاهر نیاز به مهارت خاصی ندارد اما باز هم باید اصول حرفه‌‌ای را بدانید و به آن پایبند باشید.

از جمله مدارک مهم  لازم برای کار در عمان مدرک تسلط به زبان عربی یا انگلیسی است. برای هرگونه کار در عمان باید توانایی مکالمه و درک مفهوم و برقراری ارتباط با سایرین در عمان را داشته باشید و این نیازمند تسلط کافی به زبان عربی به عنوان زبان اول و انگلیسی به عنوان زبان دوم است‌.

علاوه بر این داشتن مدارک هویتی مانند پاسپورت، شناسنامه، کارت پایان خدمت نیز ضروری است.

سلامت جسمانی از شروط مهم برای کار در عمان است. به خصوص کارگران ساده به دلیل انجام فعالیت‌های بدنی، انجام جابه‌جایی و … نیازمند داشتن بدنی سالم و ورزیده هستند.

چنانچه دچار بیماری خاصی هستید و دارو مصرف می‌کنید باید این موضوع را قبل از عقد قرارداد به اطلاع کارفرما برسانید. ممکن است بیماری شما هیچ تداخلی با کارتان نداشته باشد.

سلامت روحی، مسئولیت پذیری، انجام صحیح کارهای تیمی و گروهی، کمک به همکاران، دقت و توجه به امور، صداقت، خوش قولی، وقت شناسی، متعهد بودن به کار، امانت دار بودن و عدم سرقت، منظم بودن و پایبندی به قوانین کاری و اجتماعی در کشور عمان از مسائل مهم کاری محسوب می‌شود که باید به آن پایبند باشید.

سوابق کاری خود را برای کارفرما ارسال کنید. شاید فکر کنید برای کارگری ساده نیازی به سابقه کاری خاصی نیست اما این طرز فکر اشتباه است.

حتی درخواست کار برای کارگری ساده نیز اگر همراه با رزومه و سوابق کاری و توصیه نامه از سوی کارفرمایانی که قبلا با آنها کار کرده اید باشد، شانس شما را در پذیرش بسیار بالا می‌برد.

با کارفرما در مورد دستمزد روزانه‌ی کارگر ساده در عمان صحبت کنید و در مورد جزییات توافق کنید.

دستمزد کارگر ساده در عماندستمزد کارگر ساده در عمان

چگونه برای درخواست کارگری ساده رزومه ارائه کنیم؟

  • تحصیلات خود را ذکر کنید.حتی اگر دیپلم یا سیکل باشد.
  • هر مهارتی دارید آن را نام ببرید. مثلا دیوار چینی، آرایشگری، نقاشی ساختمان، نانوایی، جوشکاری و باغبانی و… .
  • چنانچه در دوره‌ی خاصی شرکت کرده اید آن را ذکر کنید. مثلا دوره‌ی رانندگی، عکاسی، تعمیرات، …
  • در طی سال های کاری خود اگر خودتان را بیمه کرده اید، یا توسط سایر کارفرمایان بیمه شده اید، با ارائه‌ی مدارک عنوان کنید.
  • اگر قبلا با شرکت یا تیم خاصی در کشور خود کار کرده اید حتما به آن اشاره کنید. مثلا: کارگر بنایی در پروژه ساختمان سازی صدف از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱
  • خصوصیات مثبت شخصیتی مانند خوش قولی، روحیه همکاری، امانت داری و …  را در رزومه عنوان کنید.
  • در مورد اهداف کاری و توانمندی‌های فردی خود در رزومه بنویسید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.