مهاجرت به آمریکا از طریق خویشاوندی – سفیران ایرانیان

[ad_1] در ادامه‌ی این مقاله به بررسی شرایط اخذ ویزای خویشاوندی آمریکا می‌پردازیم. خواندن این مقاله تنها ده دقیقه‌ زمان می‌برد اما نکات مثبت زیادی را بازگو می‌کند، پس این مطلب را از دست ندهید. ایالات متحده‌ی آمریکا، کشوری مستقل و پهناور است. این کشور به خانواده و دور هم بودن اهمیت زیادی می‌دهد. به

کد خبر : 463982
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
مهاجرت به آمریکا از طریق خویشاوندی – سفیران ایرانیان

[ad_1]

در ادامه‌ی این مقاله به بررسی شرایط اخذ ویزای خویشاوندی آمریکا می‌پردازیم. خواندن این مقاله تنها ده دقیقه‌ زمان می‌برد اما نکات مثبت زیادی را بازگو می‌کند، پس این مطلب را از دست ندهید.

ایالات متحده‌ی آمریکا، کشوری مستقل و پهناور است. این کشور به خانواده و دور هم بودن اهمیت زیادی می‌دهد. به همین خاطر برای شهروندان خود، امکانی را قرار داده که بتوانند از خانواده‌ی خود دعوت کنند که به آمریکا سفر کرده و در کنار عزیزان و نزدیکان خود باشند. شهروندان آمریکایی می‌توانند از خانواده‌ی خود حمایت مالی کنند و آنها را به آمریکا بیاورند و از کار و زندگی در آمریکا، در کنار خانواده، لذت ببرند.

این موضوع از طریق دریافت ویزای خویشاوندی آمریکا امکان پذیر می‌شود اما شرایط و ضوابط خاص خود را دارد.

 

ویزای خانوادگی آمریکا چیست؟

این ویزا، از طریق ارسال دعوتنامه از طرف یک شهروند آمریکایی برای خویشاوندان صادر می‌‌شود. این ویزا نام‌های دیگری از جمله: ویزای فامیلی، ویزای خانوادگی، ویزای نَسَبی نیز دارد. خویشاوندان، یعنی اعضای درجه یک و درجه دو خانواده‌، که غیر آمریکایی هستند و در سایر کشورها سکونت دارند.

افراد واجد شرایط برای دریافت دعوتنامه‌ی خانوادگی به آمریکا، شامل دو دسته هستند. دسته‌ی اول افراد خانواده یا اقوام درجه یک،  شهروند آمریکایی هستند که نسبت به بقیه‌ی اعضای خانواده در ارجحیت قرار دارند. آنها شامل:

  • همسر
  • فرزندان مجرد زیر ۲۱ سال
  • والدین

می‌‌باشند. ویزای این گروه ویزای فوری نام دارد و بدون محدودیت و با سرعت بیشتری صادر می‌شود.

در درجه‌ی بعدی بستگانی قرار دارند که درجه‌ی دو  محسوب می‌شوند. ویزای خویشاوندی این دسته با تاخیر بیشتری صادر خواهد شد. گروه دوم شامل:

  • فرزندان مجرد بالای ۲۱ سال
  • فرزندان متاهل
  • خواهر و برادر

هستند. شهروند آمریکایی می‌تواند فرزند خوانده، پدرخوانده و مادرخوانده، خواهران و برادران ناتنی خود را هم به آمریکا دعوت کند.

فرد دارای شهروندی آمریکا، برای دعوت از خانواده‌ی خود، باید فرمی را پر کرده و برای اداره‌ی خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده ارسال کند. این فرم باید برای هر یک نفر که قصد ارسال دعوتنامه برای او را دارد، جداگانه ارسال شود. (مثلا اگر همسر و سه فرزند خود را به آمریکا دعوت می‌کنید باید چهار فرم ارسال کنید). امکان  تکمیل و ارسال فرم هم به صورت آنلاین و هم از طریق پست وجود دارد.

پس از تکمیل و ارسال فرم، این درخواست توسط مرکز ملی ویزا(NVC)، بررسی می‌شود. اکنون باید پرداخت هزینه‌ها را انجام دهید. پس از  تکمیل سایر مدارک لازم، وقت  مصاحبه تنظیم خواهد شد.

درخواست ویزای مهاجرت خانوادگی، توسط مرکز ملی ویزا بررسی می‌شود و نتیجه نهایی به اطلاع طرفین خواهد رسید. اما اگر تا قبل از اعلام نتایج نهایی شرایط متقاضی ویزا تغییر کرد، مثلا اگر شما قبل از اعلام نتیجه‌ی صدور ویزای خویشاوندی آمریکا توسط مرکز ملی ویزا(NVC):

  • ازدواج کردید
  • از همسر خود جدا شدید
  • سن تان به ۲۱ سال رسید
  • آدرس تان تغییر کرد

باید با این مرکز تماس گرفته و تغییرات را به آنها اطلاع‌رسانی کنید.

در صورت موافقت و صدور ویزا برای اقوام شهروند آمریکایی، به احتمال زیاد خویشاوند دعوت شده بتواند گرین کارت آمریکا را دریافت کند.

اقامت خویشاوندی آمریکااقامت خویشاوندی آمریکا

 

انواع ویزای خویشاوندی آمریکا کدام اند؟

  1. ویزای IR1
  2. ویزای IR2
  3. ویزای IR3
  4. ویزای IR4
  5. ویزای IR5
  6. ویزای F1
  7. ویزای F2
  8. ویزای F2A
  9. ویزای F2B
  10. ویزای F3
  11. ویزای F4
  12. ویزای CR

علاوه براین ویزا‌های خانوادگی و خویشاوندی برای بستگان، یک نوع ویزای نامزدی هم برای افرادی که با شهروندان آمریکایی قصد ازدواج دارند و نامزد کرده‌اند، صادر می‌شود. این ویزای ازدواج آمریکا شرایط خاصی دارد. مثلا باید ثابت کنید:

  • ازدواج صوری نیست
  • پس از ورود به آمریکا، ازدواج را ثبت و قانونی کنید
  • هر دو نفر سن مناسب ازدواج را داشته باشند (این سن در آمریکا بالای ۱۸ سال است)
  • تفاوت سنی معنی دار نداشته باشید(به معنی صوری بودن ازدواج)
  • ازدواج اول یا دوم باشد(ازدواج و جدایی‌های متعدد نشان صوری بودن ازدواج است)
  • با این نوع ویزا امکان دریافت گرین کارت آمریکا را ندارید
  • ازدواج فامیلی نباشد(در برخی ایالت های آمریکا ازدواج فامیلی ممنون می‌باشد. برای آنها بستگان نزدیک حکم خواهر و برادر دارند و ازدواج با آنها عجیب و غیرقانونی است)
  • ارائه‌ی مدارک لازم و سوابق دیداری قبلی (مثلا مسافرت مشترک و دیدار با یکدیگر در کشور دیگر نکات مثبتی برای اثبات حقیقی بودن ازدواج است)

 

مهاجرت به آمریکا از طریق خویشاوندیمهاجرت به آمریکا از طریق خویشاوندی

شرایط دریافت اقامت از طریق ویزای خویشاوندی آمریکا

اگر قصد مهاجرت به آمریکا از طریق دعوت‌نامه‌ی رسمی از جانب بستگان خود را دارید، باید در مرحله‌ی اول از کشور خود برای دریافت ویزا به کنسولگری آمریکا درخواست دهید. همزمان با شما، فرد خانواده‌تان در آمریکا نیز باید دعوت‌نامه ارسال کند.

ممکن است پس از ورود به آمریکا جزو مهاجرینی باشید که امکان دریافت گرین کارت آمریکا را دارند. در این صورت فرد حامی شما که شهروند آمریکا است (فرستنده‌ی دعوت نامه) می‌تواند برای شما درخواست صدور گرین کارت کند.

فرد ارسال کننده‌ی دعوتنامه‌ی خویشاوندی باید چه شرایطی داشته باشد؟

فرد ارسال کننده باید شهروند قانونی ایالات متحده باشد. او نباید ساکن کشوری غیر از آمریکا باشد. به طور مثال اگر فرزند شما شهروند امریکا است اما ساکن بیروت است نمی‌تواند برای شما (والدین) دعوتنامه‌ به آمریکا بفرستد.

شرط مهم دیگر داشتن تمکن مالی فرد شهروند آمریکاست. او باید اثبات کند دارای نقدینگی کافی و قدرت حمایت از بستگان خود در آمریکا است. همچنین باید تضمین کند که بستگان او در نهایت به کشور خود باز خواهند گشت. فرد شهروند آمریکایی نباید در امریکا مرتکب جرم و جنایت شده باشد. همچنین بستگانی که قصد ورود به آمریکا را دارند نیز باید گواهی عدم سوء پیشینه ارائه دهند.

 

دریافت گرین کارت امریکا از طریق خویشاوندی

اگر مهاجرت شما به آمریکا از طریق دعوت‌نامه‌ی فامیلی پذیرفته شده است، می‌توانید پس از ورود به آمریکا وضعیت اقامت خود را مشخص کنید و برای دریافت اقامت دائم آمریکا از طریق گرین کارت اقدام کنید.

اگر در حال حاضر وارد ایالات متحده آمریکا شده‌اید، می‌توانید از همینجا و بدون بازگشت به کشور خود درخواست اقامت دائم دهید. معمولا با درخواست خویشاوند شهروند آمریکایی خود، می‌‌توانید واجد شرایط دریافت گرین کارت باشید‌.

اگر با درخواست مهاجرت شما موافقت شود افسر سفارت آمریکا، یک بسته به عنوان «بسته ‌ی ویزا» به شما می‌دهد که اجازه‌ی باز کردن آن را ندارید. ابتدا موظف هستید هزینه‌ی ویزا را پرداخت کنید.

هنگام ورود به ایالات متحده‌، بسته‌ی ویزا را به افسر مرز، تحویل دهید. اکنون افسر گمرک مرزی است که تصمیم می‌گیرد به شما اجازه‌ی ورود به ایالات متحده را بدهد یا خیر. در صورتی که افسر شما را وارد امریکا کند، یعنی اقامت دائم آمریکا را دریافت کرده اید و از این به بعد مشکلی بابت اقامت دائمی و کار در آمریکا ندارید. پس از ورود به خاک آمریکا گرین کارت از طریق پست برای شما ارسال می‌شود.

 

مزایای مهاجرت با ویزای خانوادگی

  • احتیاجی به مدرک معتبر زبان با نمره‌ی بالا ندارید: با این وجود تسلط به زبان انگلیسی راه شما را هموارتر می‌کند و باعث زندگی راحت و بدون مشکل در آمریکا خواهد شد.
  • ملحق شدن به عزیزان و افراد خانواده: این موضوع برای مردم ایران و شرقی ها خیلی با اهمیت است چون مردمی عاطفی و خانواده دوست هستند.
  • سرعت بالای پردازش ویزا: ویزا‌های خانوادگی به خصوص مدل IR که به صورت نامحدود صادر می‌شود، نسبت به سایر ویزاها سریع تر بررسی و صادر می‌شوند.
  • اثبات تمکن مالی شهروند آمریکایی: در این نوع ویزا، تمرکز اصلی تمکن مالی روی شهروند آمریکایی است. یعنی او باید ثابت کند دارای درآمد کافی برای حمایت از خانواده‌ی خود است. چون درآمد فرد شهروند به دلار آمریکاست، اثبات آن و دارا بودن آن بسیار ساده‌تر از وقتی است که درآمد به ریال را برای زندگی با هزینه‌های دلاری، معرفی کنید.
  • امکان استفاده از مسکن مشترک: باعث کم شدن هزینه‌های پس از مهاجرت می‌شود.
  • امکان دریافت گرین‌کارت: در بعضی موارد مهاجرینی که با ویزای خویشاوندی وارد آمریکا شده‌اند، اگر واجد شرایط دریافت گرین‌کارت باشند، می‌توانند درخواست بدهند و به آن رسیدگی خواهد شد.

سوالات متداول

خیر، برای حمایت از والدین و خواهر و برادر و ارسال دعوتنامه، شهروند آمریکایی  باید بالای ۲۱ سال سن داشته باشد.

خیر، دارندگان گرین‌ کارت آمریکا، نمی‌توانند دعوتنامه ارسال کنند و فقط شهروندان آمریکا، این امکان را دارند.

بله، فرزندان ازدواج قبلی در حال حاضر فرزند خوانده‌ی شهروند آمریکایی هستند و او می‌تواند از آنها حمایت کند و برایشان دعوتنامه‌‌ی خویشاوندی بفرستد.

صدور ویزای بستگان فوری حدود ۱۲ تا ۱۴ ماه زمان می‌برد.

خیر، چند همسری مطابق قوانین آمریکا ممنوع است و اگر فردی این شرایط را داشته باشد، فقط همسر اول به رسمیت شناخته شده و می‌تواند پس از اقدامات لازم وارد ایالات متحده شود.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.