بیانیه مشترک در مورد آزادی تحقیقات مشترک OHCHR-EHRC، 6 نوامبر 2021

[ad_1] ما، استرالیا، بلژیک، کانادا، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، ایسلند، ایرلند، لوکزامبورگ، هلند، نیوزیلند، نروژ، سوئد، بریتانیا و ایالات متحده می‌خواهیم از دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد (OHCHR) و کمیسیون حقوق بشر اتیوپی (EHRC) به دلیل تلاش مشترکشان برای بررسی اتهامات مربوط به نقض و نقض حقوق بشر، و نقض جدی قوانین

کد خبر : 126027
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۴
بیانیه مشترک در مورد آزادی تحقیقات مشترک OHCHR-EHRC، 6 نوامبر 2021

[ad_1]

  1. ما، استرالیا، بلژیک، کانادا، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، ایسلند، ایرلند، لوکزامبورگ، هلند، نیوزیلند، نروژ، سوئد، بریتانیا و ایالات متحده می‌خواهیم از دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد (OHCHR) و کمیسیون حقوق بشر اتیوپی (EHRC) به دلیل تلاش مشترکشان برای بررسی اتهامات مربوط به نقض و نقض حقوق بشر، و نقض جدی قوانین بین المللی بشردوستانه و قوانین بین المللی پناهندگان، که توسط طرفین صورت گرفته است. به درگیری در منطقه تیگری اتیوپی بین 3 نوامبر 2020 و 28 ژوئن 2021.
  2. با وجود چالش‌های قابل توجهی که در دسترسی به مکان‌ها، افراد و اسناد وجود دارد، ما OHCHR و EHRC را به دلیل کار بی‌طرفانه و شفافشان ستایش می‌کنیم. ما همچنین بر ارزش مجموعه تحقیقات و مستندسازی موارد نقض و نقض حقوق بشر و نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه به منظور حمایت از عدالت و پاسخگویی از جانب قربانیان و بازماندگان تأکید می‌کنیم. ما بر نگرانی بیان شده توسط کمیساریای عالی باچلت در مورد ادامه محدودیت ها در دسترسی سازمان های بشردوستانه تاکید می کنیم.
  3. اطمینان از پاسخگویی معنادار و سیستماتیک مسئولین این گونه سوء استفاده ها و تخلفات ضروری است. این گزارش نیاز به تحقیقات بیشتر در مورد سوء استفاده ها و تخلفات مستند شده در گزارش و همچنین اتهامات مطرح شده از 28 ژوئن 2021 را نشان می دهد.
  4. یافته‌های تحقیقاتی که در گزارش مشترک گنجانده شده بسیار جدی است و دلایل معقولی وجود دارد که باور کنیم نقض و نقض حقوق بشر و نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه، مانند مواردی که شامل حمله به غیرنظامیان و اشیاء غیرنظامی است، غیرقانونی یا غیرقانونی است. قتل ها و اعدام های قضایی، شکنجه و سایر اشکال بدرفتاری، بازداشت خودسرانه، آدم ربایی و ناپدید شدن اجباری، و خشونت جنسی و جنسیتی صورت گرفته است. نویسندگان گزارش نتیجه می گیرند که برخی از این تخلفات و سوء استفاده ها ممکن است به جنایت علیه بشریت و جنایات جنگی تبدیل شود. این اعمال منجر به رنج و ناراحتی و همچنین فضای رعب و وحشت و ترس گسترده در میان مردم غیرنظامی شده است. این گزارش بر مصونیت گسترده افراد مسئول این اعمال و عدم دسترسی به حمایت برای کسانی که هدف قرار گرفته‌اند و همچنین شاهدان، تاکید می‌کند.
  5. ما قویاً همه طرف های درگیر را تشویق می کنیم که یافته ها و توصیه ها را بپذیرند و اجرا کنند. بسیار مهم است که همه کسانی که مسئول نقض و نقض حقوق بشر و نقض قوانین بشردوستانه بین‌المللی ذکر شده در این گزارش هستند، مورد بازخواست قرار گیرند و دولت‌های اتیوپی و اریتره باید از انجام تحقیقات معتبر اطمینان حاصل کنند.
  6. در این راستا، ما تعهد دولت اتیوپی را برای جبران خسارت به قربانیان نقض‌ها و سوء استفاده‌های مشخص‌شده در این گزارش، به ویژه با اشاره به نیاز به جبران خسارت و حمایت از قربانیان جنایات مبتنی بر جنسیت، تأیید می‌کنیم. ما از دولت اریتره و جبهه آزادی‌بخش خلق تیگری و سایر طرف‌های درگیر می‌خواهیم که تعهد مشابهی اتخاذ کنند.
  7. ما همچنین از تعهد دولت اتیوپی به فرآیند عدالت انتقالی و تصمیم آن برای ایجاد یک دفتر دادستانی ویژه و یک هیئت قضایی اختصاصی برای نظارت بر پرونده‌های متهمان متهم به ارتکاب تخلفات ذکر شده در گزارش مشترک استقبال می‌کنیم.
  8. همه طرف‌ها باید به تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی بشردوستانه، از جمله در رابطه با حفاظت از غیرنظامیان و پرسنل بشردوستانه، پایبند باشند. ما همچنین خواستار خروج فوری نیروهای اریتره از اتیوپی هستیم و بر نیاز دولت اریتره برای اطمینان از پاسخگویی در قبال نقض‌ها و سوء استفاده‌های نیروهایش در تیگری تاکید می‌کنیم.
  9. حقیقت، عدالت و پاسخگویی برای قربانیان و بازماندگان به چیزی بیش از تحقیقات و تعقیب نیاز دارد. ما از مقامات دولتی می‌خواهیم که خدمات بهداشتی را برای بازماندگان، از جمله حمایت روان‌شناختی و مراقبت‌های بهداشتی جنسی و باروری، و حمایت از مراقبت‌های مبتنی بر جامعه، از جمله با توقف اقداماتی که همچنان مانع دسترسی انسان‌دوستانه می‌شوند، گسترش دهند. ما درخواست خود را برای گفت و گوی ملی فراگیر، که شامل مشارکت کامل، برابر و معنادار زنان و جوانان، سازندگان صلح و رهبران جامعه است، تکرار می کنیم.
  10. اکنون، بیش از هر زمان دیگری، یافته‌های این گزارش کاملاً روشن می‌کند که با ادامه‌ی جنگ در شمال اتیوپی، تلفات انسانی درگیری نه تنها از طریق درگیری، بلکه از طریق گرسنگی نیز افزایش خواهد یافت. با افزایش خطر جنایات بیشتر، ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که فوراً خصومت‌ها را متوقف کنند، به معافیت از مجازات برای حملات به پرسنل بشردوستانه پایان دهند، و سایر اقداماتی را که همچنان مانع ارسال کمک‌های نجات فوری به مردم آسیب‌دیده می‌شوند، متوقف کنند. همه طرف‌ها باید بدون پیش‌شرط درباره آتش‌بس پایدار وارد مذاکره شوند و متعهد به دستیابی به یک صلح پایدار، که بر عدالت و مسئولیت‌پذیری تاکید شده است، تلاش‌های آینده را برای مصالحه ممکن می‌سازد. عدالت و پاسخگویی مولفه های حیاتی صلح پایدار هستند.
  11. ما از ثبات، وحدت و تمامیت ارضی اتیوپی حمایت می کنیم. ما مشتاقانه منتظر همکاری با نماینده عالی اتحادیه آفریقا در شاخ آفریقا و با سازمان ملل در تلاش برای توقف خصومت ها، پایان دادن به معافیت از مجازات و حمایت از راه حلی پایدار برای مسائل صلح و امنیت هستیم.

امضاء شده،

استرالیا، بلژیک، کانادا، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، ایسلند، ایرلند، لوکزامبورگ، هلند، نیوزیلند، نروژ، سوئد، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا

.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.