کره شمالی با شلیک موشک های بالستیک نسبت به تبدیل اقیانوس آرام به “محدوده شلیک” هشدار داد

[ad_1] این پرتاب ها تنها دو روز پس از شلیک یک موشک بالستیک قاره پیما توسط کره شمالی به سمت دریا در سواحل غربی ژاپن انجام می شود که باعث شد ایالات متحده روز یکشنبه مانورهای هوایی مشترکی را با کره جنوبی و به طور جداگانه با ژاپن برگزار کند. رسانه دولتی کره شمالی تایید

کد خبر : 322362
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۳۷
کره شمالی با شلیک موشک های بالستیک نسبت به تبدیل اقیانوس آرام به “محدوده شلیک” هشدار داد

[ad_1]

این پرتاب ها تنها دو روز پس از شلیک یک موشک بالستیک قاره پیما توسط کره شمالی به سمت دریا در سواحل غربی ژاپن انجام می شود که باعث شد ایالات متحده روز یکشنبه مانورهای هوایی مشترکی را با کره جنوبی و به طور جداگانه با ژاپن برگزار کند.

رسانه دولتی کره شمالی تایید کرد که دو پرتابه از یک موشک انداز چندگانه شلیک کرده و اهدافی را به ترتیب در فاصله 395 کیلومتری (245 مایلی) و 337 کیلومتری (209 مایلی) هدف قرار داده است.

خبرگزاری دولتی KCNA گفت: «راکت انداز چندگانه 600 میلی متری بسیج شده در شلیک… وسیله ای برای سلاح هسته ای تاکتیکی است» که می تواند فرودگاه دشمن را «فلج کند».

وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد که این دو موشک که در حدود ساعت 2200 به وقت گرینویچ شلیک شدند، به حداکثر ارتفاع حدود 100 کیلومتر و 50 کیلومتر رسیدند و خارج از منطقه EEZ ژاپن سقوط کردند.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت این موشک ها 390 کیلومتر و 340 کیلومتر پرواز کردند و پرتاب ها را به شدت محکوم کرد و آن را یک “تحریک بزرگ” خواند که باید فورا متوقف شود.

در بیانیه این سازمان آمده است: «ما بر اساس همکاری امنیتی با ایالات متحده و ژاپن و توانایی خود برای پاسخگویی قاطع به هرگونه تحریک‌آمیز از سوی کره شمالی، آمادگی کامل خود را حفظ خواهیم کرد».

وزارت خارجه سئول روز دوشنبه تحریم هایی را علیه چهار فرد و پنج نهاد مرتبط با برنامه های تسلیحاتی پیونگ یانگ، از جمله یک تبعه آفریقای جنوبی و دو شرکت کشتیرانی سنگاپور اعلام کرد.

فرماندهی هند و اقیانوسیه ایالات متحده گفت که پرتاب اخیر تهدیدی فوری ایجاد نمی کند، بلکه بر “تاثیر بی ثبات کننده” برنامه های تسلیحاتی غیرقانونی این کشور منزوی تاکید می کند.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد از پیونگ یانگ خواست تا “فورا از انجام هرگونه اقدام تحریک آمیز بیشتر” که بر اساس قطعنامه های شورای امنیت ممنوع شده است، خودداری کند و گفتگوهای خلع سلاح هسته ای را از سر بگیرد.

تنش در حال افزایش است

کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی، نسبت به افزایش حضور دارایی های استراتژیک ایالات متحده پس از مانورهای هوایی مشترک با متحدان آسیایی خود در آخر هفته هشدار داد.

او در بیانیه‌ای که توسط KCNA منتشر شد، گفت: «تکرار استفاده از اقیانوس آرام به‌عنوان برد شلیک ما بستگی به شخصیت اقدام نیروهای آمریکایی دارد».

تحلیلگران می گویند که احتمالاً تنش ها به دلیل قرار است کره جنوبی و ایالات متحده برای برگزاری رزمایش های شبیه سازی شده هسته ای روی میز با هدف بهبود عملیات دارایی های هسته ای آمریکا در این هفته و آموزش سالانه آموزش میدانی سپر آزادی در بهار در ماه مارس افزایش یابد.

یانگ موو گفت: “تنش در شبه جزیره احتمالا در ماه های آینده به اوج خود می رسد زیرا کره شمالی در حال تسریع اقدامات نظامی خود با فرکانس بالاتر است و اظهارات او نشان می دهد که به آزمایش های موشکی بداهه با استفاده از اقیانوس آرام به عنوان محدوده تیراندازی خود ادامه خواهد داد.” جین، استاد دانشگاه مطالعات کره شمالی در سئول.

پارک وون گون، استاد دانشگاه اوها وومنز در سئول، گفت که پرتاب موشک و بیانیه روز دوشنبه در راستای تهدید اخیر وزارت خارجه کره شمالی مبنی بر پاسخ “بی سابقه ای مداوم و قوی” به مانورهای نظامی مشترک متحدان است.

پارک گفت: «به نظر می رسد کره شمالی در تلاش است تا با طرح موضوع در مورد رزمایش ها، توانایی هسته ای خود را تقویت کند و بیانیه کیم یو جونگ نشان می دهد که تحریکات بیشتری وجود خواهد داشت.»

پرتاب موشک روز دوشنبه سومین آزمایش تسلیحاتی شناخته شده کره شمالی در سال جاری است، پس از شلیک تعداد بی سابقه موشک در سال گذشته، از جمله موشک های ICBM که قادر به حمله به هر نقطه از ایالات متحده هستند.

کیم یو جونگ همچنین از ارزیابی برخی کارشناسان کره جنوبی در مورد توانایی های موشکی این کشور مبنی بر اینکه بیش از 9 ساعت طول کشید تا پرتاب “ناگهانی” موشک به دنبال دستور رهبر کیم صورت گرفت، انتقاد کرد و گفت که کره جنوبی حتی هواپیماهای شناسایی را در این کشور پرواز نکرده است. زمان راه اندازی آن

او گفت: “ما از فناوری و توانایی رضایت بخشی برخورداریم و اکنون بر افزایش مقدار نیروی آنها تمرکز خواهیم کرد.” ما بار دیگر تاکید می کنیم که هیچ تغییری در اراده ما برای پرداختن بهای اقدام خود توسط بدترین دیوانگانی که تنش ها را تشدید می کنند، وجود ندارد.

(گزارش توسط سو هیانگ چوی و هیونهی شین در سئول، چانگ ران کیم در توکیو؛ گزارش اضافی توسط برندان اوبراین در واشنگتن و میشل نیکولز در نیویورک؛ ویرایش توسط لیزا شوماکر، دایان کرافت و لینکلن فست.)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.