پیش نمایش هفته پیش رو Newsquawk: موارد برجسته شامل CPI ایالات متحده، CPI چین، ECB، RBA

[ad_1] دوشنبه: خدمات چینی خدمات PMI نهایی (مه). TUE: اطلاعیه RBA؛ EZ Sentix (ژوئن)؛ EIA STEO. چهارشنبه: اطلاعیه RBI؛ اطلاعیه NBP؛ GDP نهایی ژاپن (Q1); EZ Employment Final (Q1) و GDP (Q1 Revisions). پنج شنبه: اطلاعیه بانک مرکزی اروپا؛ تراز تجاری چین (مه). FRI: اطلاعیه CBR؛ تورم چین (مه)؛ CPI نروژی (مه)؛ CPI ایالات متحده

کد خبر : 213044
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۴:۰۷
پیش نمایش هفته پیش رو Newsquawk: موارد برجسته شامل CPI ایالات متحده، CPI چین، ECB، RBA

[ad_1]

  • دوشنبه: خدمات چینی خدمات PMI نهایی (مه).
  • TUE: اطلاعیه RBA؛ EZ Sentix (ژوئن)؛ EIA STEO.
  • چهارشنبه: اطلاعیه RBI؛ اطلاعیه NBP؛ GDP نهایی ژاپن (Q1); EZ Employment Final (Q1) و GDP (Q1 Revisions).
  • پنج شنبه: اطلاعیه بانک مرکزی اروپا؛ تراز تجاری چین (مه).
  • FRI: اطلاعیه CBR؛ تورم چین (مه)؛ CPI نروژی (مه)؛ CPI ایالات متحده (مه)؛ گزارش بازار کار کانادا (مه)؛ دانشگاه میشیگان پرلیم (ژوئن).

توجه: پیش نمایش ها به ترتیب روز فهرست شده اند

اطلاعیه RBA (سه شنبه):

انتظار می‌رود که RBA به افزایش نرخ‌ها ادامه دهد و تحلیلگران انتظار دارند که نرخ نرخ نقدی را 25 واحد بر ثانیه افزایش دهد که از سطح فعلی 0.35% به 0.60% می‌رسد. OIS به طور کامل با افزایش 25bps قیمت گذاری می شود و نشان می دهد که احتمال حرکت تهاجمی تر وجود دارد. برای یادآوری، بانک مرکزی در آخرین جلسه خود با افزایش بیش از حد انتظار 25 واحدی در ثانیه (15 واحد در ثانیه) بازارها را غافلگیر کرد و اعلام کرد که افزایش بیشتر نرخ سود در دوره پیش رو ضروری است و افزود: متعهد به انجام اقدامات لازم برای اطمینان از بازگشت تورم استرالیا به هدف در طول زمان است. در صورتجلسه آن جلسه خط مشی اشاره شد که هیئت مدیره سه گزینه را مورد بررسی قرار داد: افزایش نرخ 15 واحد در ثانیه، 25 واحد در ثانیه و 40 واحد در ثانیه، و در نهایت به این نتیجه رسید که افزایش 15 واحدی در ثانیه با رویه تاریخی تغییر نرخ نقدی با افزایش 25 واحد در ثانیه مغایرت دارد. در حالی که با توجه به خطرات صعودی تورم و سطح بسیار پایین نرخ های بهره فعلی، می توان استدلالی برای افزایش 40 واحدی در ثانیه ارائه داد. فرماندار لو همچنین درها را در مورد سرعت افزایش نرخ ها باز نگه داشته است و اخیراً اعلام کرده است که از حرکت های بزرگتر یا کوچکتر در آینده جلوگیری نمی کند و هیئت مدیره در مسیر از پیش تعیین شده قرار نگرفته است. به این ترتیب، انتظارات مختلفی برای نشست آتی وجود دارد. گلدمن ساکس پیش‌بینی می‌کند که RBA در دو جلسه بعدی خود نرخ‌ها را 50 واحد بر ثانیه افزایش دهد. Westpac فراخوان خود در ماه ژوئن را به افزایش 40bps از 25bps قبلی ارتقا داده است. AMP Capital انتظار دارد که RBA به حرکت 25bps ادامه دهد. بانک ANZ پیشنهاد کرد که افزایش 40 واحدی RBA در ماه ژوئن احتمالاً مورد بحث قرار خواهد گرفت، اما هشدار داد که برای شروع حرکت 40 واحدی در ثانیه به یک شاخص قیمت دستمزد +1.0٪ نیاز است، و این با شاخص قیمت دستمزد کمتر از حد انتظار در 0.7 محقق نشد. % در مقابل انقضا 0.8 درصد

اطلاعیه RBI (چهارشنبه):

اگرچه انتظار می‌رود بانک مرکزی هند نرخ‌ها را افزایش دهد، طیف گسترده‌ای از دیدگاه‌ها در مورد اینکه MPC تا چه حد نرخ بازخرید خود را افزایش می‌دهد (در حال حاضر 4.40٪، نرخ Repo معکوس 3.35٪، نسبت ذخیره نقدی 4.50٪) وجود دارد. RBI بازارها را با افزایش نرخ در جلسه خارج از چرخه ماه گذشته غافلگیر کرد، نرخ بازخرید را با یک تصمیم اتفاق آرا 40 واحد در ثانیه افزایش داد و همچنین نسبت ذخیره نقدی خود را 50 واحد در ثانیه افزایش داد. اعضای MPC به اتفاق آرا تصمیم گرفتند در حالی که بر خروج مسکن تمرکز می‌کنند، سازگار بمانند تا اطمینان حاصل کنند که تورم در آینده در محدوده هدف باقی می‌ماند و در عین حال از رشد حمایت می‌کند. پس از آن تصمیم، سیاستگذاران روشن کرده‌اند که نرخ‌ها همچنان بالاتر خواهند رفت. فرماندار داس خاطرنشان کرد که به طور کلی می خواهد نرخ ها را در چند جلسه بعدی افزایش دهد، و “انتظار افزایش بی معنی است”. فرماندار همچنین گفت که دلیل برگزاری جلسه خارج از برنامه در ماه گذشته جلوگیری از حرکت بسیار قوی تر در جلسه آتی است، در حالی که وارما عضو MPC گفت که به زودی به افزایش بیش از 100 واحد در ثانیه نیاز است. این نیات برای تشدید سیاست های بانک مرکزی با توجه به فضای تورمی فزاینده چندان تعجب آور نیست. آخرین داده‌های CPI در برابر اکسپت به 7.79 درصد افزایش یافت. به عنوان مثال، 7.5 درصد (قبلی 6.95 درصد)، سطحی بالاتر از محدوده تحمل 2 تا 6 درصدی بانک مرکزی، و پیش بینی های تحلیلگران را بین افزایش 25 تا 75 واحد در ثانیه برای هفته آینده تقسیم کرده است.

اطلاعیه بانک مرکزی اروپا (پنجشنبه):

از زمان نشست قبلی خود، تورم منطقه یورو با افزایش نرخ تورم از 5.9 درصد سال قبل به 7.4 درصد سال قبل در آوریل، و سپس به 8.1 درصد در ماه می افزایش یافته است. این یک احساس خطر را در بانک مرکزی ایجاد کرده است که منجر به لحن تندروانه اعضای شورای حاکم شده است. یک پست وبلاگی که در ماه می توسط پرزیدنت لاگارد نوشته شد، از موضع معمولاً غیر متعهد او منحرف شد. او اکنون انتظار دارد که «خریدهای خالص تحت APP خیلی زود در سه ماهه سوم پایان یابد. این به ما امکان می دهد در نشست ماه جولای نرخ بهره را افزایش دهیم. وی افزود: «احتمالاً تا پایان سه ماهه سوم در موقعیتی خواهیم بود که از نرخ‌های بهره منفی خارج شویم» و ادامه داد: «حتی زمانی که شوک‌های عرضه محو شوند، پویایی‌های کاهش تورم در دهه گذشته بعید به نظر می‌رسد. برگشت”. به گفته تحلیلگران، این به عنوان چراغ سبز برای توقف خریدهای تحت APP از اول جولای تلقی می شود و راه را برای افزایش نرخ در جلسات جولای و سپتامبر هموار می کند. توجه داشته باشید، علی‌رغم نیاز مبرم به حرکت بر روی نرخ‌ها، توالی فعلی بین خرید دارایی و افزایش نرخ به این معنی است که افزایش نرخ سپرده در کنفاب ماه ژوئن انجام نخواهد شد. برای برخی از صداهای جنگ طلب تر در GC، مانند هولزمن اتریش، معیارهای تورم اخیر بر نیاز به افزایش 50 واحدی در ثانیه تأکید می کند. با این حال، این موضوعی است که بعید به نظر می رسد در جلسه آتی حل شود، زیرا بحث در مورد بزرگی افزایش احتمالاً از ویژگی های گردهمایی جولای خواهد بود. از نظر قیمت گذاری در بازار، در زمان نگارش این مقاله، بازار به دنبال انقباض 120 بیت بر ثانیه در سال جاری است که به معنای افزایش 25 بیت بر ثانیه در چهار جلسه پس از ژوئن است، با احتمال افزایش 50 واحد در ثانیه در یکی از این جلسات. با توجه به نیاز به انعطاف پذیری و عدم اطمینان پیرامون چشم انداز منطقه یورو، سخت است که ببینیم فعالان بازار چقدر برای مسیر نرخ فوق الذکر به دست خواهند آورد. همچنین جدیدترین پیش‌بینی‌های کلان بانک به ما ارائه خواهد شد که به ناچار شاهد ارتقاء به پیش‌بینی 5.1 درصدی فعلی برای تورم 2022 خواهیم بود. پیش‌بینی‌های میان‌مدت بیشتر و نحوه همسویی آن‌ها با هدف ۲ درصدی بانک، به‌طور بالقوه جالب‌تر خواهد بود. در نهایت، خبرنگاران احتمالاً از بخش پرسش و پاسخ برای زیر سؤال بردن لاگارد در مورد گزارش‌ها در مورد «ابزار جدید» طراحی شده برای مبارزه با پراکندگی در منطقه یورو استفاده خواهند کرد، زیرا بانک مرکزی اروپا شروع به عادی‌سازی سیاست‌ها می‌کند. با این اوصاف، بعید است که لاگارد در این جبهه زیاد دست بدهد و در عوض بر انعطاف ابزارهای موجود تاکید کند.

تراز تجاری چین (پنجشنبه):

انتظار می‌رود تراز تجاری ماه می با کاهش نسبتاً کمی به مازاد 50.65 میلیارد دلار (51.12 میلیارد دلار قبلی) کاهش یابد. احتمالاً قفل شدن و عقب ماندگی پورت در طول ماه بر داده ها تأثیر منفی گذاشته است. با این حال، از آن زمان، چین اقداماتی را برای تثبیت بادهای مخالف ناشی از وضعیت کووید در زنجیره‌های تامین انجام داده و با احتیاط محدودیت‌ها را تا ژوئن لغو کرده است. در آینده، تحلیلگران همچنین به تحولات تجاری بین ایالات متحده و چین چشم دوخته اند. آدیمو، معاون وزیر خزانه داری آمریکا این هفته گفت که دولت بایدن در حال بررسی این است که آیا برخی از تعرفه ها را بر کالاهای چینی کاهش دهد یا خیر، در حالی که این احساس توسط بیانچی معاون نماینده تجاری ایالات متحده نیز منعکس شد، که پیشنهاد کرد همه گزینه ها در مورد تصمیمات تعرفه بر چین روی میز هستند. واردات، در حالی که USTR به دنبال همسویی مجدد استراتژیک با چین و ساختار تعرفه ای منطقی است.

تورم چین (جمعه):

انتظار می‌رود تورم در ماه می کاهش یابد، با پیش‌بینی نرخ سالانه قیمت‌های مصرف‌کننده 1.8% سالانه (2.1%)، در حالی که PPI سالانه 7.7% سالانه (قبلی 8.0%) دیده می‌شود. این ماه به دلیل قرنطینه در پکن و شانگهای محدود شد که از آن زمان کاهش یافته است. علاوه بر این، کاهش مورد انتظار نیز همراه با گزارش‌هایی است که نشان می‌دهد چین نفت روسیه را با تخفیف خریداری کرده است – بنابراین یکی از محرک‌های اصلی افزایش هزینه‌های زندگی در تقریباً همه کشورها را مورد توجه قرار می‌دهد. از سوی دیگر، میزها هشدار می دهند که افزایش قیمت گوشت خوک که از اواسط ماه مارس آغاز شد ممکن است ادامه یابد.

اطلاعیه CBR (جمعه):

برخی معتقدند که سیاست کمتر جنگ طلبانه بانک مرکزی روسیه به تثبیت چشم انداز رشد کمک کرده است. نظرسنجی رویترز نشان می‌دهد که پیش‌بینی‌های اقتصادی در ماه مه با وجود تحریم‌هایی که این کشور در پی تجاوزات این کشور به اوکراین اعمال شده، بهبود یافته است. در زمینه قیمت‌ها، نظرسنجی رویترز نشان می‌دهد که تورم از 8.4 درصد در سال 2021 به 16.4 درصد در پایان سال جاری افزایش می‌یابد، در حالی که تحلیلگران نظر خود را از پیش‌بینی‌های انجام شده در آوریل، زمانی که اجماع انتظار می‌رود تورم به بالای 20 برسد، کاهش داده‌اند. ٪ امسال. این نظرسنجی می گوید که این باید همچنان فضای CBR را برای کاهش بیشتر نرخ ها فراهم کند. در یک نشست برنامه ریزی نشده در ماه می، نرخ کلیدی خود را 300 واحد در ثانیه کاهش داد و به 11.00 رساند و تحلیلگران فکر می کنند که نرخ ها می تواند تا پایان سال جاری به 8.00٪ کاهش یابد (در آوریل، انتظار می رفت که نرخ ها در نهایت به 10.5٪ در سال جاری کاهش یابد). .

CPI ایالات متحده (جمعه):

همانطور که در واکنش بازار به داده‌های آوریل مشاهده می‌شود، کاهش نرخ‌های سالانه تورم ممکن است برای تقویت روایت‌های «اوج تورم» کافی نباشد، زیرا به نظر می‌رسد معامله‌گران می‌خواهند شاخص‌های ماهانه را نیز کاهش دهند. برای گزارش ماه مه، خیابان به دنبال افزایش 0.5 درصدی قیمت CPI اصلی است که از 0.6 درصد در آوریل کاهش یافته است. با این حال، شاخص اصلی شاخص بهای مصرف کننده از +0.3 درصد در آوریل به + 0.7% M/M افزایش یافته است، زیرا با افزایش قیمت بنزین و در بحبوحه اختلالات زنجیره تامین ناشی از روسیه، مواد غذایی و انرژی تقویت شده است. تجاوز در اوکراین Credit Suisse می‌نویسد: «شکاف بین قیمت‌های CPI و PCE (که بر اساس PPI است) اکنون بسته شده است» و بانک انتظار دارد «سفرهای تابستانی قوی و تغییر مداوم از هزینه‌های کالا به خدمات برای حمایت از سطح بالای بلیط هواپیما، اما رشد داشته باشد. باید به شدت از خوانش بالا در دو ماه گذشته کند شود. تحلیلگران همچنین به نظارت بر این قطعه برای قیمت خودروهای دست دوم ادامه خواهند داد. CS خاطرنشان می کند که داده های Manheim برای قیمت های عمده فروشی در ماه مه افزایش یافته است، که می تواند نشان دهد که کاهش مشاهده شده در سه گزارش اخیر CPI بعید است در ماه می تکرار شود. CS همچنین فکر می کند که قیمت سرپناه ثابت خواهد ماند، در حالی که با توجه به اختلالات زنجیره تامین به دلیل قرنطینه در چین، خطرات برای تورم کالا به سمت بالا متمایل می شود. بانک می نویسد: «به طور کلی، ما انتظار داریم که تورم سالانه احتمالاً در ماه مارس به اوج خود برسد، اما قرائت تورم ماهانه احتمالاً در ماه های آینده به طرز ناراحت کننده ای بالاتر از هدف فدرال رزرو باقی می ماند. اما به دنبال نشانه‌هایی از کاهش نرخ تورم است تا از انتقال به 25 واحد در ثانیه در سپتامبر حمایت کند.

این مقاله ابتدا در Newsquawk منتشر شد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.