واردات طلای سپتامبر ترکیه 1700 درصد افزایش یافت زیرا افراد لیر کاهشی را با فلز گرانبها مبادله کردند – بازارهای نوظهور اخبار بیت کوین

[ad_1] واردات طلای ترکیه با کمی بیش از 39000 کیلوگرم در سپتامبر 2022 بیش از 16 برابر مقداری است که در سپتامبر 2021 به این کشور وارد شد. گزارش شده است که افزایش واردات طلای ترکیه با افزایش تقاضا برای این فلز گرانبها توسط افراد و افراد تحریک شده است. اشخاصی که از آن در

کد خبر : 267544
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۵:۳۰
واردات طلای سپتامبر ترکیه 1700 درصد افزایش یافت زیرا افراد لیر کاهشی را با فلز گرانبها مبادله کردند – بازارهای نوظهور اخبار بیت کوین

[ad_1]

واردات طلای ترکیه با کمی بیش از 39000 کیلوگرم در سپتامبر 2022 بیش از 16 برابر مقداری است که در سپتامبر 2021 به این کشور وارد شد. گزارش شده است که افزایش واردات طلای ترکیه با افزایش تقاضا برای این فلز گرانبها توسط افراد و افراد تحریک شده است. اشخاصی که از آن در معاملات ارزی استفاده می کنند.

طلا به جای لیر ترکیه

بر اساس داده های بازارهای فلزات گرانبها و الماس بورسا استانبول، مقدار طلای وارداتی به ترکیه تورم زده در سپتامبر 2022 بیش از 1700 درصد بیشتر از مقدار وارداتی به این کشور در مدت مشابه سال گذشته بوده است.

محموله 39000 کیلوگرمی (کیلوگرم) این کشور در سپتامبر، کل مقدار فلز گرانبهای وارد شده توسط ترک ها در سال 2022 را به 140126 کیلوگرم رساند. همانطور که در گزارشی که توسط روزنامه حریت دیلی منتشر شد اشاره شد، رقم واردات ترکیه در ژانویه 2010 که 44210 کیلوگرم بود، همچنان بزرگترین واردات این کشور است.

تونا چتینکایا، معاون مدیر کل Info Investment، با توضیح اینکه چرا ترکیه شاهد افزایش حجم طلای وارداتی به این کشور است، گزارش شده است که افزایش تقاضا را به الزامات هویتی برای خرید فارکس مرتبط می‌داند. او گفت:

این مقررات افراد یا نهادهایی را با FX بزرگ هدایت کرد [foreign exchange] تقاضا برای استفاده از طلا به جای لیر ترکیه در معاملات ارزی.

کاهش ارزش لیر

از ژانویه 2020، زمانی که نرخ ارز رسمی آن به کمتر از 5.50 لیر برای هر دلار رسید، ارزش پول ترکیه بیش از 300 درصد کاهش یافته است. در زمان نگارش هر دلار 18.58 لیر خرید می شود. کاهش ارزش پول همراه با نرخ تورم فزاینده، که در سپتامبر 2022 به 83.45 درصد رسید، ترک ها را مجبور به تقاضای ذخیره های جایگزین ارزش می کند.

گزارش: واردات طلای ترکیه در سپتامبر 1700 درصد افزایش یافت زیرا افراد لیر کاهشی را با فلز گرانبها مبادله کردند.

علاوه بر طلا، ترک‌ها همچنین مقادیر زیادی نقره در همان دوره وارد کردند – کمی بیش از 68000 کیلوگرم. آخرین رقم تقریباً دو برابر 36417 کیلوگرم وارداتی در سپتامبر 2021 است. ترک ها علاوه بر تقاضای فلزات گرانبها، از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و استیبل کوین تتر نیز استفاده می کنند.

همانطور که اخیرا توسط Bitcoin.com News گزارش شده است، ترکیه بزرگترین بازار ارزهای دیجیتال خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) است.

افکار خود را در مورد این داستان چیست؟ نظر خود را در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

ترنس زیموارا

ترنس زیموارا روزنامه نگار، نویسنده و نویسنده برنده جایزه زیمبابوه است. او به طور گسترده در مورد مشکلات اقتصادی برخی از کشورهای آفریقایی و همچنین اینکه چگونه ارزهای دیجیتال می توانند راهی برای فرار آفریقایی ها فراهم کنند، نوشته است.







اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.