هفته پیش رو Newsquawk: نکات برجسته شامل CPI ایالات متحده و چین و فصل درآمد ایالات متحده است

[ad_1] هفته پیش رو 9 تا 14 ژانویه: دوشنبه: بیکاری سوئیس (دسامبر)، تولید صنعتی آلمان (نوامبر)، EZ Sentix (ژانویه)، بیکاری (نوامبر)، صادرات/واردات چین (دسامبر)TUE: EIA STEO; CPI نروژ (دسامبر)، NFIB ایالات متحده (دسامبر)، M2 چین و وام یوان جدید (دسامبر)چهارشنبه: CPI استرالیا (نوامبر)THU: تراز تجاری استرالیا (نوامبر)، CPI ایالات متحده (دسامبر)، IJC (در تاریخ 2

کد خبر : 303450
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳
هفته پیش رو Newsquawk: نکات برجسته شامل CPI ایالات متحده و چین و فصل درآمد ایالات متحده است

[ad_1]

هفته پیش رو 9 تا 14 ژانویه:

دوشنبه: بیکاری سوئیس (دسامبر)، تولید صنعتی آلمان (نوامبر)، EZ Sentix (ژانویه)، بیکاری (نوامبر)، صادرات/واردات چین (دسامبر)
TUE: EIA STEO; CPI نروژ (دسامبر)، NFIB ایالات متحده (دسامبر)، M2 چین و وام یوان جدید (دسامبر)
چهارشنبه: CPI استرالیا (نوامبر)
THU: تراز تجاری استرالیا (نوامبر)، CPI ایالات متحده (دسامبر)، IJC (در تاریخ 2 ژانویه)
FRI: ECB TLTRO Repayment Amount Publication. تولید ناخالص داخلی بریتانیا (نوامبر)، CPIF سوئد (دسامبر)، تراز تجاری EZ (نوامبر)، تولید صنعتی (نوامبر)، دانشگاه میشیگان ایالات متحده مقدماتی. (ژانویه)، شاخص قیمت عمده فروشی آلمان (دسامبر)، شروع مسکن در کانادا (دسامبر)

توجه داشته باشید: پیش نمایش ها به ترتیب روز فهرست شده اند

CPI چین (پنجشنبه): در حال حاضر هیچ انتظاری برای انتشار داده های تورم ماه دسامبر چین وجود ندارد. به گزارش گلوبال تایمز (GT) برای یادآوری گزارش قبلی، CPI Y/Y در نوامبر 1.6% از سرعت 2.1% در اکتبر افزایش یافت و قیمت چاپ مواد غذایی 3.7% بود، 3.3ppts کمتر از اکتبر. بخش عمده ای از تورم مصرف کننده ناشی از قیمت مواد غذایی در ماه است – با افزایش قیمت گوشت خوک 34.4٪. GT گزارش داد: «طبق یک گزارش تحقیقاتی صادر شده توسط شرکت سرمایه بین‌المللی چین (CICC)، عرضه محدود خوک‌های زنده در ماه نوامبر در میان تنظیم سیاست‌های افزایش‌یافته مقامات چینی بهبود یافته است. چین برای سال 2022 تورم مصرف کننده را حدود 3 درصد تعیین کرده است. در همین حال PPI در ماه نوامبر 1.3 درصد کاهش یافت که عمدتاً به دلیل تأثیرات پایه بود. با استفاده از آخرین داده‌های چینی Caixin PMI به‌عنوان نماینده‌ای برای ماه دسامبر، این نسخه پیشنهاد می‌کند: «هزینه‌های ورودی شرکت‌های چینی با کمترین نرخ از سپتامبر و فقط به میزان اندکی افزایش یافته است. در همین حال، قیمت‌ها ثابت بودند، زیرا تخفیف در تولیدکنندگان با افزایش قیمت در شرکت‌های خدماتی جبران شد. از منظر سیاستی گسترده تر، اقتصاددان ارشد Caixin هشدار داد – “تحت فشار ناشی از کاهش تقاضا، تضعیف انتظارات و شوک عرضه، کنفرانس سالانه کار اقتصادی مرکزی اعلام کرد که پایه و اساس بهبود اقتصادی محکم نیست. سیاست گذاران به صراحت اعلام کرده اند که اولویت باید به بهبود و گسترش مصرف داخلی داده شود.

CPI ایالات متحده (پنجشنبه): اجماع به دنبال چاپ سرفصل CPI برای چاپ 0.1% M/M در دسامبر است که با نرخ قبلی مطابقت دارد، در حالی که انتظار می‌رود معیار سالانه از 7.1% به 6.7% سالانه کاهش یابد. Credit Suisse توضیح می‌دهد که با کاهش زنجیره‌های عرضه و شرایط تقاضا، قیمت کالاها همچنان با باد مخالف مواجه است. تورم خدمات همچنان توسط قیمت های سرپناه حمایت می شود، که CS پیش از سقوط به پایان سال در یک یا دو سه ماهه به اوج خود می رسد. این بانک معتقد است که کاهش قیمت بنزین افزایش تورم مواد غذایی را جبران خواهد کرد. در همین حال، تحلیلگران فکر می‌کنند که CPI اصلی احتمالاً 0.3% M/M افزایش یافته است، که از 0.2% قبلی فاصله گرفته است. هر چند نرخ سالانه تورم اصلی اندکی کاهش یافته و از 6.0 درصد به 5.9 درصد سالانه کاهش یافته است. این بانک می‌نویسد: «گزارشی منطبق با انتظارات می‌تواند برای فدرال رزرو اطمینان‌بخش باشد، زیرا فدرال رزرو در نظر دارد چرخه پیاده‌روی را در اوایل امسال کاهش دهد – و در نهایت متوقف کند». توجه: روز دوشنبه، فدرال‌رزرو نیویورک اندازه‌گیری ماهانه انتظارات تورمی مصرف‌کننده را منتشر خواهد کرد، در حالی که مؤلفه‌های انتظارات تورمی دانشگاه میشیگان که روز جمعه منتشر شد نیز مورد توجه قرار خواهند گرفت. همانطور که در سایر داده‌ها مشاهده می‌شود، معامله‌گران به اشکال مختلف به به‌روزرسانی‌های تورم توجه می‌کنند، زیرا فدرال رزرو می‌خواهد قبل از تغییر لحن خود در مورد تورم، شاهد پیشرفت قابل توجهی در کاهش فشارهای قیمتی به هدف باشد، و شروع به تمرکز مجدد بر روی چشم‌انداز رو به وخامت رشد کند.

اعلامیه سیاست BoK (جمعه)تحلیلگران SocGen انتظار دارند که BoK در روز جمعه نرخ بهره را 25 واحد در ثانیه افزایش دهد و نرخ کلیدی خود را به 3.50 درصد برساند که SocGen معتقد است پایان چرخه افزایش نرخ آن را رقم خواهد زد. این گزارش می‌نویسد: «ما پیش‌بینی نرخ سیاست پایانه خود را از 3.75 درصد به 3.50 درصد کاهش داده‌ایم، داده‌ها همچنان نشان‌دهنده فعالیت ضعیف اقتصادی و اوج‌گیری تورم است، و نگرانی‌های پیرامون ثبات مالی به دلیل اهرم شرکت‌ها و ضعف بازار مسکن همچنان ادامه دارد. که برای چشم انداز رشد نزولی خواهد بود.” در جای دیگر، SocGen استدلال می کند که کاهش نرخ ارز USDKRW فشار بر بانک مرکزی کره جنوبی را برای ردیابی چرخه انقباض فدرال رزرو کاهش می دهد و فکر می کند که BoK با تنظیم پایانه خود از دیدگاه اکثریت اعضای هیئت سیاست گذاری که در نوامبر ارائه شده بود، پیروی خواهد کرد. نرخ 3.50 درصد

تجارت چین (جمعه): در حال حاضر هیچ انتظاری برای داده‌های تجاری دسامبر وجود ندارد که آخرین ماه سال را که با اقدامات مختلف داخلی کووید، سیاست‌های پولی سخت‌تر در خارج از کشور در میان تورم بالا و ترس از رکود گرفتار شده است، نشان دهد. از منظر داخلی، سیاست صفر-کووید در ابتدای دسامبر شروع به کاهش کرد و هدفمندتر شد و چین به یک ویروس ضعیف واکنش نشان داد، اگرچه موارد ابتلا همچنان رو به افزایش بود. این نسخه با استفاده از Caixin PMI چینی به عنوان یک پروکسی، پیشنهاد می‌کند – «آخرین کاهش فروش سریع‌ترین کاهش فروش طی سه ماه گذشته بود، و شرکت‌ها از شرایط نسبتاً ضعیف تقاضا در بحبوحه همه‌گیری مداوم یاد کردند. تقاضای خارجی برای کالاهای تولیدی چین نیز کاهش یافت و با سرعتی سریعتر از ماه نوامبر. مقدار کمتر کار صادراتی اغلب به دلیل شرایط ضعیف اقتصاد جهانی و همه‌گیری شناخته می‌شد.» اگرچه برخی از شرکت‌ها بهبود نسبی را در مقایسه با نوامبر نشان دادند.

تولید ناخالص داخلی انگلستان (جمعه): اجماع به دنبال انقباض 0.3 درصدی M/M در نوامبر در مقابل رشد 0.5 درصدی در اکتبر است. رشد در ماه اکتبر با مقایسه مطلوب M/M در مقایسه با سپتامبر، که تحت تأثیر تعطیلات اضافی بانکی برای مراسم خاکسپاری ملکه قرار گرفت، تقویت شد. Pantheon Macroeconomics در آن زمان خاطرنشان کرد که “سطح تولید ناخالص داخلی در اکتبر هنوز 0.1٪ کمتر از سطح ژانویه 2020 و 0.4٪ کمتر از اوج مصنوعی در می 2022 بود.” پیش از انتشار آتی، تحلیلگران Investec (که دیدگاه اجماع فوق را دارد) پیشنهاد می‌کنند که ممکن است تولید ناخالص داخلی در نوامبر نسبتاً ثابت بوده باشد، زیرا به دلیل «عقب‌افتادگی از نوامبر به بعد افزایش بیمه ملی که در آوریل 2022 اعمال شد، و به پایان رسید. چک های حقوق پس از مالیات تا حدودی بالاتر از ماه اکتبر است. با این حال، تحلیلگران هشدار می‌دهند که «معیار محدودتر تولید ممکن است با کاهش مجدد مولفه خروجی در نظرسنجی PMI، شاهد کاهش مجدد بوده باشد». Investec نشان می دهد که تولید ناخالص داخلی در سه ماهه چهارم به احتمال زیاد با 0.1٪ کاهش یافته است، با این حال، رکود عمیق احتمالا در سال جاری است. از منظر سیاست، افزایش 25 واحدی در ثانیه در فوریه 39 درصد با حرکت 50 واحد در ثانیه در 61 درصد قیمت گذاری شده است. تورم هنوز در ذهن سیاستگذاران بسیار مهم است، با این حال، یک خروجی رشد ملایم می تواند اعضای بیشتری در MPC را وادار کند که یا به تنریرو و دینگرا در اردوگاه بدون تغییر بپیوندند یا رأی خود را به حرکت 25 واحد در ثانیه در مقابل 50 واحد در دسامبر کاهش دهند.

فصل سود شرکتی ایالات متحده (جمعه): شروع آرامی برای فصل سود خواهد بود، و اگرچه تقریباً 150 شرکت آمریکایی در هفته 9 ژانویه گزارش خواهند داد، تنها تعداد انگشت شماری در S&P 500 قرار دارند. با این حال، شش شرکت از این شرکت ها دارای مالی بزرگ هستند (BAC، BK، BLK، C، JPM، WFC)، در حالی که غول مراقبت های بهداشتی UNH نیز گزارش خواهد کرد – همه در روز جمعه. بر اساس گزارش Refinitiv، برای فصل سود به طور گسترده‌تر، تحلیلگران انتظار دارند که شرکت‌های S&P 500 کاهش 1.6 درصدی سود در سه ماهه چهارم را گزارش کنند و «رکود سود» موضوعی است که جامعه تحلیلگران روی آن تمرکز می‌کنند. موضوعات دیگری که احتمالاً در به‌روزرسانی‌های این فصل رایج است، فشرده‌سازی حاشیه به دلیل تورم بالاتر و درآمد بین‌المللی کمتر به دلیل قدرت نسبی دلار آمریکا در برابر سایر همتایان جهانی است. علاوه بر این، تحلیلگران می گویند که راهنمایی های شرکتی برای سه ماهه اول ممکن است برای چشم انداز آموزنده تر از اعداد سه ماهه چهارم به تنهایی باشد، که ممکن است به آگاهی دادن به دیدگاه شرکت در مورد بحث در مورد میزان سقوط ایالات متحده در رکود و مدت زمان احتمالی کمک کند. رکود می تواند ادامه یابد استراتژیست های Rathbone گفته اند که سال جدید مملو از نگرانی های قدیمی از جمله جنگ در اوکراین، تقاضای غیرقابل پیش بینی برای انرژی و ادامه افزایش نرخ خواهد بود، به این معنی که بازگشت سریع به حالت عادی وجود نخواهد داشت. این موسسه اضافه کرد که فصل درآمد بسیار مهم خواهد بود زیرا پیش‌بینی در ایالات متحده هنوز نسبتاً سرزنده بود، “به این معنی که اگر رکود عمیق‌تر شود، جایی برای ناامیدی وجود دارد.”

این مقاله ابتدا در Newsquawk منتشر شد

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.