فدرال رزرو نرخ های بهره را افزایش می دهد و بدهی های بازارهای نوظهور را ویران می کند

[ad_1] طوفان کامل آشفتگی اقتصادی و افزایش شدید نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا، سرمایه گذاران جهانی را به سمت بازار سوق داده است. دلار، افزایش ارزش پول ایالات متحده و افسرده کردن دیگران. این موضوع در سرتاسر جهان مشکلاتی را ایجاد می‌کند، اما به‌ویژه به اقتصادهای نوظهور ضربه می‌زند. نمودار روزانه شاخص دلار آمریکا

کد خبر : 254445
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷
فدرال رزرو نرخ های بهره را افزایش می دهد و بدهی های بازارهای نوظهور را ویران می کند

[ad_1]

طوفان کامل آشفتگی اقتصادی و افزایش شدید نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا، سرمایه گذاران جهانی را به سمت بازار سوق داده است. دلار، افزایش ارزش پول ایالات متحده و افسرده کردن دیگران. این موضوع در سرتاسر جهان مشکلاتی را ایجاد می‌کند، اما به‌ویژه به اقتصادهای نوظهور ضربه می‌زند.

نمودار روزانه شاخص دلار آمریکا (DXY)

لطفا توضیحی برای تصویر اضافه کنید.

منبع: tradingview

فقط بدتر میشه سیاستگذاران ارشد فدرال رزرو در مورد نرخ بهره سخت صحبت می کنند و زمانی که بازارها پیشنهاد می کنند با افزایش 75 واحدی دیگر در زمانی که کمیته بازار آزاد فدرال 20 تا 21 سپتامبر پس از یک صعود بزرگ در ماه جولای برگزار می شود.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، پس از اینکه در اواخر آگوست در سخنرانی جکسون هول، یک چرخش جنگ‌طلب را نشان داد، با اظهاراتی در 8 سپتامبر تعهد بانک مرکزی به بیرون راندن تورم از اقتصاد را دو چندان کرد.

او در کنفرانسی درباره سیاست پولی گفت: «ما باید اکنون، صریح و قوی عمل کنیم، همانطور که قبلاً انجام می‌دادیم. من و همکارانم به شدت به این پروژه متعهد هستیم و به آن ادامه خواهیم داد.»

نایب رئیس، لائل برینارد، یک روز قبل، در کنفرانسی در نیویورک گفت: «تا زمانی که برای کاهش تورم لازم باشد، در این وضعیت هستیم.»

موضع تهاجمی فدرال رزرو باعث شده است که دلار در سال خود تقریباً 15 درصد در برابر سایر ارزها افزایش یابد. این بانک مرکزی اروپا او مجبور شد در جلسه 8 سپتامبر شورای حاکمیتی خود، نرخ سیاستی خود را 75 واحد افزایش دهد تا پس از سقوط کمتر از نرخ برابری در ماه اوت، از سقوط بیشتر از دلار جلوگیری کند.

شروع می شود در:

اکنون زندگی کنید:

13 سپتامبر

( 02:09 GMT )

پیشنهاد شده توسط Darrell Delamaide

آماده سازی هفتگی تجارت کالا

برای وبینار ثبت نام کنید

همین الان ملحق شوید، همین الان بپیوندید

وبینار به پایان رسید

پناهگاه امن

در همین حال، جنگ در اوکراین و تأثیر آن بر عرضه و قیمت انرژی اروپا به نوسانات بازار کمک کرده و سرمایه‌گذاران را تشویق کرده است که به دنبال پناهگاهی امن در بازارهای ارز آمریکا و نقدینگی آمریکا باشند.

از جمله، این افزایش نرخ دلار در بازارهای نوظهور ویرانی ایجاد می کند، زیرا خدمات بدهی های دلاری را گران تر می کند. مانند بانک مرکزی اروپا، بانک‌های مرکزی در این کشورها باید تلاش کنند تا با فدرال رزرو همگام شوند، حتی اگر نرخ‌های بهره بالاتر رشد و اشتغال را تهدید کند.

38 میلیارد دلار خروجی تا ماه جولای

موسسه مالی بین المللی اخیرا اعلام کرد که خروج سرمایه از سرمایه گذاران خارجی در بازارهای نوظهور در مجموع 38 میلیارد دلار برای پنج ماه منتهی به جولای بوده است. سریلانکا بدهی خود را نکول کرده است، در حالی که بنگلادش و پاکستان به دنبال کمک میلیاردها دلاری از صندوق بین المللی پول هستند.

منبع: Visual Capitalist

بلومبرگ اکونومیکس محاسبه کرده است که بدهی های مضطرب در بازارهای نوظهور به یک چهارم تریلیون دلار رسیده است که خبر از آن چیزی است که آن را آبشاری از نکول های بالقوه می نامد. السالوادور، غنا، مصر و تونس و همچنین پاکستان به طور فزاینده ای آسیب پذیر هستند.

اما فهرست به همین جا ختم نمی شود. بر اساس رتبه بندی بلومبرگ، کنیا، آرژانتین، بحرین، نامیبیا، آنگولا و آفریقای جنوبی نیز در معرض خطر قرار دارند.

سود صادرکنندگان نفت

روغن صادرکنندگان در خاورمیانه و صادرکنندگان کالایی مانند برزیل از دلار قوی‌تر سود می‌برند، زیرا معمولاً از ارز ایالات متحده برای تعیین قیمت این کالاهای ضروری استفاده می‌شود. در مورد کشورهایی که باید این مواد اولیه را وارد کنند، برعکس است.

بدهی کشورهای در حال توسعه تا پایان ماه مارس به نزدیک به 100 تریلیون دلار افزایش یافته است و نسبت بدهی در کشورهای نوظهور و در حال توسعه در سال 2020 به 207 درصد رسیده است، در مقایسه با 119 درصد در سال 2010 و 56 درصد در سال 1970.

بسیاری از کشورهای بازار نوظهور که در سال 2020 به دلیل بازدهی بالاتر از منافع سرمایه گذاران بهره مند شدند، سهم بدهی به ارز خارجی را در مقایسه با 15 درصد در سال 2009 به یک چهارم کل بدهی افزایش دادند.

افزایش نرخ بهره ایالات متحده از نظر تاریخی مقصر بحران بدهی آمریکای لاتین در دهه 1980، بحران پزو مکزیک در اوایل دهه 1990 و بحران مالی آسیا در اواخر دهه 1990 بوده است. افزایش دلار هزینه های سوخت و غذا را افزایش می دهد، حتی اگر هزینه خدمات بدهی را تشدید کند.

کشورهای توسعه‌یافته به سختی از تأثیر افزایش دلار مصون هستند و اغلب در انجام هر کاری برای آن درمانده هستند. اما این تأثیر بیشتر بر رشد و اشتغال است تا افزایش هزینه های بدهی، زیرا بازارهای داخلی نقدینگی برای بدهی دارند.

ادامه مطلب را در نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی بر اساس کشور.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.