روسیه نه پیوند ایدئولوژیک با ایران دارد نه استراتژیک؛ما متحدی نداریم

[ad_1] به گزارش هوشمند نیوز، حسین کنعانی مقدم در خصوص نگاه دولت سیزدهم به روسیه و چین گفت: باید در خصوص مسائل سیاست خارجی جهانی و منطقه ای عمل کنیم. با توجه به سیاست های کلی نظام آقای رئیسی نیز باید در همین ریل حرکت کند. ممکن است ایستگاه های آن را تغییر دهد و سرعت

کد خبر : 91087
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸
روسیه نه پیوند ایدئولوژیک با ایران دارد نه استراتژیک؛ما متحدی نداریم

[ad_1]

به گزارش هوشمند نیوز، حسین کنعانی مقدم در خصوص نگاه دولت سیزدهم به روسیه و چین گفت: باید در خصوص مسائل سیاست خارجی جهانی و منطقه ای عمل کنیم. با توجه به سیاست های کلی نظام آقای رئیسی نیز باید در همین ریل حرکت کند. ممکن است ایستگاه های آن را تغییر دهد و سرعت را کم و زیاد کند و یا آن را بازسازی و نوسازی کند. دو مساله مهم در این بین داریم که به موضوع خصومت با آمریکا و رژیم صهیونیستی بر می گردد. در این بین متغیرهایی مانند چین و روسیه داریم و برخی متغیرهای دیگری نیز وجود دارند که اثری بر این معادله ندارند. در این بین روابط با کشورهای عربی و منطقه و فشار آوردن علیه حضور نظامی آمریکا در منطقه مهم است. باید بررسی کنیم که ایران در سیاست خارجی کشورهای مهم دنیا چه جایگاهی دارد. با توجه به سفرهای زیادی که داشته ام به خوبی درک می کنم که ایران به لحاظ موقعیت ژئوپلتیکی و هارتلندی که دارد و تسلطی که بر کنترل انرژی در منطقه دارد برای همه کشورها حائز اهمیت است و همه سعی بر این دارند که از این قدرت ایران به نفع خود استفاده کنند. چین نگاهش به غرب و نفوذ به مدیترانه است و ایران را در مسیر خود می بیند. روسیه نیز ایران را یک بازار مهم می داند. وقتی از پوتین سوال شد که اگر آمریکا روسیه را بر سر مسائل هسته ای ایران تحریم کند مسکو چه خواهد کرد؟ پوتین پاسخ داد ایران مارکت من به شمار می رود و در صورت تحریم در آنجا کار می کنم. این کشورها نه پیوند ایدئولوژیک با ایران دارند و نه پیوند استراتژیک و به نظر می رسد که منافع خود را در اولویت قرار می دهند.

این کارشناس در خصوص رویکرد دولت سیزدهم درباره احیای توافق هسته ای نیز گفت: در بحث برجام آقای رئیسی باید قطعا آن را به فرجام برساند. شرایط نه جنگ و نه صلح وضعیت ما را دچار مشکل کرده است. به نظر می رسد هدف بایدن از بازگشت به برجام استفاده از ظرفیت آن برای فشار حداکثری به ایران و بحث مکانیسم ماشه است. ضمن اینکه میزی را با ایران برای مسائل منطقه ای و امنیت رژیم صهیونیستی داشته باشد. در واقع بایدن خواستار این نیست که فشارها از روی ایران برداشته شود و یا حتی فشار تغییر کند. آنها فشار حداکثری را به عنوان استراتژی خود می دانند و رژیم صهیونیستی نیز ایران هراسی را در دستور کار خود قرار داده است. به نظر می رسد آقای رئیسی فعلا کاری به موضوع برجام و روابط با غرب نخواهد داشت و بیشتر به کشورهای عربی و مسائل منطقه ای خواهد پرداخت. سپس از این سکو می تواند چانه زنی های در معادلات بین المللی به خصوص با غرب داشته باشد.

مشروح گفتگو را در لینک زیر بخوانید:

اولویت‌های سیاست خارجی در وزارت امیرعبداللهیان چه باید باشد؟

310311

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.