تکمیل مرمت بازار قدیمی کبودراهنگ ۳۰ میلیارد اعتبار می‌خواهد

[ad_1] ایسنا/همدان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کبودراهنگ گفت: تاکنون با اعتباری افزون بر ۱۱ میلیارد ریال بازار قدیمی شهر کبودراهنگ مرمت شده و برای تکمیل مرمت به ۳۰ میلیارد ریال دیگر نیاز دارد. مهدی غلامی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه شهر کبودراهنگ فاقد جاذبه گردشگری بالفعل

کد خبر : 444718
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
تکمیل مرمت بازار قدیمی کبودراهنگ ۳۰ میلیارد اعتبار می‌خواهد

[ad_1]

ایسنا/همدان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کبودراهنگ گفت: تاکنون با اعتباری افزون بر ۱۱ میلیارد ریال بازار قدیمی شهر کبودراهنگ مرمت شده و برای تکمیل مرمت به ۳۰ میلیارد ریال دیگر نیاز دارد.

مهدی غلامی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه شهر کبودراهنگ فاقد جاذبه گردشگری بالفعل بوده، با تأکید فرماندار شهرستان و تأیید کارشناسان برنامه و بودجه مبلغ ۱۰ میلیارد ریال دیگر برای ادامه مرمت پروژه مصوب شد که در صورت تخصیص از ابتدای سال ۱۴۰۳ مرمت بازار ادامه خواهد یافت.

وی یادآور شد: مرمت و بازسازی بازار قدیمی با اعتبارات قطره‌چکانی از سال ۱۴۰۰ آغاز شد و با شروع دولت سیزدهم توجه ویژه‌‍ای به مرمت این اثر شده و در دولت سیزدهم تاکنون اعتبارهای خوبی به مرمت این اثر اختصاص یافته است.

غلامی گفت: در سال‌جاری با پیگیری‌های انجام شده در جلسات فرمانداری کبودراهنگ اعتباری افزون بر ۱۱ میلیارد ریال برای مرمت این بنا تخصیص یافت و ادامه مرمت بنا در سه ماهه دوم سال شامل مرمت بنای بیرونی، جداره‌سازی بیرونی و استحکام‌بخشی با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی به اتمام رسید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کبودراهنگ ادامه داد: بازار قدیمی شهر کبودراهنگ با قدمت ۱۱۰ ساله تنها بازار سنتی این شهر بوده که ثبت فهرست آثار ملی کشور است.

وی با بیان اینکه این بازار سنتی به مساحت ۱۷۰۰ متر به‌علت داشتن پنج خروجی به بازار خمسه معروف است، خاطرنشان کرد: بازار قدیمی شهرستان کبودراهنگ که از میدان امام حسین(ع) آغاز شده و به کوچه آیت‌الله شیخ ضیایی ختم می‌شود، نخستین مرکز خریدوفروش در شهرستان کبودراهنگ بوده و در ایام گذشته رونق بالایی داشته است و مردم از قدیم الایام برای تأمین مایحتاج خود به این بازار مراجعه می‌کرده‌اند.

غلامی با اشاره به اینکه در گذشته کاربری مغازه‌های داخل این بازار سنتی فرش‌فروشی، قصابی، کفش‌فروشی، لباس‌فروشی، خامه‌فروشی و خواروبارفروشی تا تعمیرات انواع لوازم بوده که در گذر زمان برخی مغازه‌ها فعال و برخی تعطیل شده‌اند، ادامه داد: با توجه به اینکه رسالت میراث فرهنگی حفظ، احیاء و رونق این بازار قدیمی است، از این رو این بازار در سال ۱۳۹۹ به عنوان اثر واجد ارزش به شماره ۱۷۳ در کشور به ثبت رسید.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.