تونس از یک روزنامه نگار در مورد گزارش انتقادی نخست وزیر بازجویی می کند

[ad_1] نوشته تارک آمارا تونس (رویترز) – یک روزنامه نگار تونسی روز سه شنبه گفت که پلیس تحقیقات او را به دلیل گزارش انتقادی درباره نخست وزیر آغاز کرده است که این نگرانی را در میان روزنامه نگاران و سیاستمداران برانگیخته است که مقامات آزادی مطبوعات را هدف قرار داده و سعی در خاموش کردن

کد خبر : 281304
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۳:۵۱
تونس از یک روزنامه نگار در مورد گزارش انتقادی نخست وزیر بازجویی می کند

[ad_1]

نوشته تارک آمارا

تونس (رویترز) – یک روزنامه نگار تونسی روز سه شنبه گفت که پلیس تحقیقات او را به دلیل گزارش انتقادی درباره نخست وزیر آغاز کرده است که این نگرانی را در میان روزنامه نگاران و سیاستمداران برانگیخته است که مقامات آزادی مطبوعات را هدف قرار داده و سعی در خاموش کردن صداهای آزاد دارند.

نزار بهلول، سردبیر وب سایت کسب و کار آنلاین، اولین روزنامه نگاری شد که بر اساس قانون مجازات های زندان تا 10 سال به دلیل انتشار اطلاعات نادرست یا شایعات آنلاین تحت بازجویی قرار گرفت.

قانون تحمیل شده توسط رئیس جمهور کیس سعید در ماه سپتامبر، با انتقاد گسترده روزنامه نگاران و فعالان مواجه شد و به طور گسترده به عنوان تلاشی برای خاموش کردن آزادی بیان تلقی می شود.

سعید گفته بود که از حقوق و آزادی‌هایی که تونسی‌ها در انقلاب سال 2011 به دست آوردند، حمایت خواهد کرد که پس از تحرکات او در سال گذشته برای به دست گرفتن اکثر قدرت‌ها و تعطیلی پارلمان منتخب، دموکراسی به ارمغان آورد، اقدامی که مخالفان آن را کودتا توصیف کردند.

بهلول این هفته تحلیلی تحت عنوان «نجلا بودن، نجیب زاده» منتشر کرد که در آن از عملکرد سیاسی و اقتصادی نخست وزیر انتقاد کرد.

بهلول گفت که پلیس از او در مورد عبارات و کلمات گزارش انتقادی اش سوال کرده است.

اتحادیه اصلی روزنامه نگاران به شدت از تحقیقات بهلول انتقاد کرد و گفت که “مقامات در تلاش برای حمله به آزادی مطبوعات و ارعاب روزنامه نگاران هستند”.

از زمان انقلاب تونس در سال 2011، آزادی مطبوعات یک دستاورد کلیدی برای مردم تونس بوده است. رسانه‌های این کشور به یکی از بازترین رسانه‌ها در میان کشورهای عربی تبدیل شده‌اند و حتی خبرگزاری‌های دولتی اغلب از مقامات انتقاد می‌کنند.

با این حال، سیاستمداران، روزنامه‌نگاران و اتحادیه‌ها می‌گویند که آزادی مطبوعات تحت حاکمیت سعید با تهدید جدی مواجه است، زیرا او چنین اتهاماتی را رد کرده و گفته است که دیکتاتور نخواهد شد.

ابیر موسی، رهبر حزب مشروطه آزاد و از حامیان زین العابدین بن علی، رئیس جمهور سابق، در بیانیه ای گفت که مقامات به دنبال مجازات روزنامه نگاران هستند و تمایل به سرکوب آزادی ها دارند.

(گزارش توسط تارک آمارا؛ ویرایش توسط آلیستر بل)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.