تحلیل – افزایش دلار ممکن است به “نقطه اوج” نزدیک شود زیرا فدرال رزرو برای افزایش های بزرگ آماده است توسط رویترز

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: تصویری تصویری اسکناس ها و سکه های یورو و دلار آمریکا را نشان می دهد، 8 آوریل 2017. رویترز/کای فافنباخ/عکس فایل نوشته ثاقب اقبال احمد و گرترود چاوز-دریفوس (رویترز) – با توجه به الگوهای معاملاتی این ارز در چرخه های انقباضی گذشته، افزایش چند ماهه دلار ممکن است به اوج

کد خبر : 197517
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۶:۰۹
تحلیل – افزایش دلار ممکن است به “نقطه اوج” نزدیک شود زیرا فدرال رزرو برای افزایش های بزرگ آماده است توسط رویترز

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: تصویری تصویری اسکناس ها و سکه های یورو و دلار آمریکا را نشان می دهد، 8 آوریل 2017. رویترز/کای فافنباخ/عکس فایل

نوشته ثاقب اقبال احمد و گرترود چاوز-دریفوس

(رویترز) – با توجه به الگوهای معاملاتی این ارز در چرخه های انقباضی گذشته، افزایش چند ماهه دلار ممکن است به اوج خود برسد، زیرا فدرال رزرو برای افزایش بیشتر نرخ بهره آماده می شود.

دلار در سال گذشته در برابر سبدی از ارزها حدود 7 درصد افزایش یافته و به بالاترین سطح خود از مارس 2020 رسیده است، که تا حدی به دلیل انتظارات فدرال رزرو برای اعمال افزایش شدید نرخ بهره برای مهار بدترین تورم در نزدیک به 40 سال اخیر تقویت شده است.

این افزایش‌ها تا حد زیادی با رفتار دلار در چهار دوره اخیر افزایش نرخ مطابقت دارد، که شاهد افزایش میانگین 2.2 درصدی ارز آمریکا در 12 ماه قبل از شروع افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی بوده است.

بالا، بالا و دور برای شاخص دلار https://fingfx.thomsonreuters.com/gfx/mkt/lgpdwgkrqvo/Pasted%20image%201650571129259.png

بر اساس تحلیل رویترز از داده های Refinitiv، با این حال، در سه دوره از چهار چرخه اخیر صعود، شاخص دلار برخی از سودهای خود را کاهش داد و به طور متوسط ​​1.4 درصد بین اولین و آخرین افزایش نرخ از دست داد.

لیزا شالت، مدیر ارشد سرمایه گذاری در می گوید: «این امکان کاملاً وجود دارد که دلار از سطح بالایی فراتر رود و سطوحی را که 8 و 9 سال پیش شاهد بودیم دوباره مشاهده کرد، اما ما فکر می کنیم که به نقطه اوج نزدیک می شویم. مورگان استنلی (NYSE:) مدیریت ثروت.

رژیم های پیاده روی فدرال رزرو و دلار آمریکا https://graphics.reuters.com/USA-MARKETS/DOLLAR/myvmnyolmpr/chart.png

تحلیلگران گلدمن ساکس (NYSE:) نوشتند که پیش‌بینی‌های فعلی سخت‌تر شدن فدرال رزرو با مسیر نرخ بهره بانک مرکزی در سال‌های 1994 تا 1995 قابل مقایسه است، زمانی که سیاست‌گذاران نرخ‌ها را 300 واحد پایه برای تندترین چرخه صعود در دهه‌های اخیر افزایش دادند. فدرال رزرو در ماه مارس نرخ بهره را 25 واحد افزایش داد و سرمایه گذاران نزدیک به 260 واحد پایه افزایش نرخ تجمعی را تا فوریه آینده پیش بینی می کنند.

به گفته تحلیلگران گلدمن، در حالی که دلار در ماه های قبل از اولین افزایش در سال 1994 تقویت شد، در زمان پایان فدرال رزرو 8.4 درصد کاهش یافت، زیرا افزایش نرخ توسط سایر بانک های مرکزی جهانی شکاف بین بازدهی ایالات متحده و سایر ارزها را کاهش داد. در گزارش اخیر

در رژیم های پیاده روی نرخ https://fingfx.thomsonreuters.com/gfx/mkt/klvyklgwyvg/Pasted%20image%201650557417651.png

اگرچه شکاف بین بازده بدهی آمریکا و اوراق قرضه دولتی خارجی در هفته‌های اخیر افزایش یافته است، اما اگر سایر بانک‌های مرکزی در سیاست‌های پولی تهاجمی‌تر رشد کنند، یا اگر داده‌های ایالات متحده نشان دهد رشد در حال کاهش است، این پویایی می‌تواند تغییر کند.

ریچارد بنسون، یکی از مدیران سرمایه‌گذاری، گفت: «لحظه‌ای که بازارها به درستی استشمام کنند که فدرال رزرو در میان پس‌زمینه کندی داده‌های آمریکا کارش را انجام داده است، دلار سقوط می‌کند و ما می‌توانیم به بررسی تفاوت‌های نرخ بهره برگردیم». افسر در Millennium Global Investments.

دلار مزیت https://fingfx.thomsonreuters.com/gfx/mkt/xmvjoykolpr/Pasted%20image%201650486357814.png

سیاستگذاران اروپایی اخیراً لفاظی های جنگ طلبانه را افزایش داده اند. یواخیم ناگل، رئیس بانک آلمانی بوندس‌بانک، روز پنجشنبه گفت بانک مرکزی اروپا می‌تواند نرخ بهره را در آغاز سه ماهه سوم افزایش دهد.

پیروزی امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در برابر مارین لوپن، نامزد راست افراطی در انتخابات روز یکشنبه نیز می‌تواند باعث کاهش باد مخالف برای یورو شود که در سال جاری 4.7 درصد در برابر دلار کاهش یافته است. این در حالی است که ین ژاپن در برابر دلار به پایین ترین حد در دو دهه اخیر رسیده است.

با این حال، در حال حاضر، به نظر می رسد حرکت در سمت دلار است. شاخص دلار برای آوریل 2.3 درصد افزایش یافته است که در بهترین ماه خود از ژوئن 2021 بوده است. این شاخص همچنین در مسیر چهارمین ماه متوالی افزایشی خود قرار دارد که طولانی ترین روند صعودی در دو سال اخیر است.

تقویت پایدار دلار می‌تواند برای سرمایه‌گذاران، شرکت‌ها و دولت‌ها یک کیسه مختلط باشد. در حالی که یک دلار قوی ممکن است به فدرال رزرو کمک کند تا تورم را مهار کند، اما می تواند افزایش قیمت ها را در اقتصادهایی که ارز آنها ضعیف شده است تشدید کند.

یک دلار قوی همچنین می‌تواند بر سود شرکت‌های آمریکایی که درآمدهای خود را از خارج به دست می‌آورند و باید آنها را به دلار تبدیل کنند، سنگینی کند. Procter & Gamble (NYSE:) و Philip Morris International Inc (NYSE:) از جمله شرکت هایی هستند که در گزارش های درآمدی این فصل به باد مخالف ارز اشاره کردند.

Shalett از Morgan Stanley گفت: “ما فکر می کنیم که به نقطه ای نزدیک می شویم که شرکت ها باید شروع به اعتراف کنند که دلار قوی تر به ترجمه درآمد آنها آسیب می رساند و به رقابت بین المللی لطمه می زند.”

فشار بر شرکت‌ها می‌تواند موقتی باشد، البته اگر نرخ دلار درست باشد.

استیو انگلنر، رئیس تحقیقات جهانی G10 FX و استراتژی کلان آمریکای شمالی در بانک استاندارد چارترد (OTC:) معتقد است که دلار می‌تواند در ماه‌های آینده به افزایش خود ادامه دهد، اما احتمالاً در طول چرخه افزایش نرخ‌های فدرال رزرو عقب‌نشینی خواهد کرد، به خصوص اگر سایر مراکز مرکزی دیگر رشد بانک بیشتر شاهین.

با این حال، او گفت: “این یک داستان برای نیمه دوم سال یا حتی سال 2023 است.”

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.