آرژانتین متعهد شد که با کاهش پزو در بازار سیاه به سمت 500 دلار در هر دلار مبارزه کند

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: اسکناس‌های صد پزو آرژانتین در این تصویر که در 3 سپتامبر 2019 گرفته شده است نشان داده شده است. رویترز/آگوستین مارکاریان/تصویر نوشته رودریگو کامپوس نیویورک (رویترز) – وزیر اقتصاد آرژانتین، سرجیو ماسا، روز سه‌شنبه متعهد شد که «همه ابزارها» را برای مقابله با ریزش خطرناک ارز پزو که در بحبوحه

کد خبر : 350942
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱:۳۰
آرژانتین متعهد شد که با کاهش پزو در بازار سیاه به سمت 500 دلار در هر دلار مبارزه کند

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: اسکناس‌های صد پزو آرژانتین در این تصویر که در 3 سپتامبر 2019 گرفته شده است نشان داده شده است. رویترز/آگوستین مارکاریان/تصویر

نوشته رودریگو کامپوس

نیویورک (رویترز) – وزیر اقتصاد آرژانتین، سرجیو ماسا، روز سه‌شنبه متعهد شد که «همه ابزارها» را برای مقابله با ریزش خطرناک ارز پزو که در بحبوحه نگرانی‌های اقتصادی گسترده‌تر، در بازارهای سیاه محبوب 500 پزو به ازای هر دلار کاهش یافته است، به کار گیرد.

پزو روز سه شنبه در بازارهای غیررسمی که با رونق گرفتن بازار رسمی ارز تحت کنترل شدید به 495 رسید. این در مقایسه با 400 پزو به ازای هر دلار کمی بیش از یک هفته پیش و در مقایسه با نرخ رسمی نقدی حدود 221 است.

سقوط 7 درصدی در روز سه‌شنبه به دنبال کاهش روزانه 4.6 درصدی روز دوشنبه، در حال حاضر بزرگترین کاهش در 9 ماه گذشته بود. شکاف بین نرخ سیاه و نرخ رسمی 124 درصد، بیشترین میزان از ژوئیه گذشته است، که قیمت ها را تغییر می دهد و تورم بالا را بیشتر می کند.

(گرافیک: آرژانتین: پزو درد – https://www.reuters.com/graphics/ARGENTINA-CURRENCY/klpygzbggpg/chart.png)

رکود پزو در بازار سیاه، دولت آلبرتو فرناندز را تحت فشار قرار داده است تا ارزش پول را کاهش دهد، چیزی که او مدت ها در برابر آن مقاومت کرده است و بانک مرکزی را مجبور به افزایش مداخله در بازار ارز که در ماه مارس بالغ بر یک میلیارد دلار بود، کرد.

کاهش ارزش پول می تواند به کاهش کسری تجاری و تقویت صادرات از جمله غلات کمک کند، بخشی که در حال حاضر دارای مبادلات ترجیحی است. اما ارزش واقعی پس‌انداز مردم را نیز کاهش می‌دهد و بر قیمت‌های داخلی، به‌ویژه کالاهای وارداتی، فشار می‌آورد و تورم فوق‌العاده‌ای را بالا می‌برد.

کارلوس دی سوزا، استراتژیست بدهی EM و مدیر پورتفولیو در Vontobel Asset Management، می گوید: “شایعات کاهش ارزش پول در آرژانتین از زمانی که فرناندز رئیس جمهور شد بسیار زیاد شده است. اما برخلاف آنچه منطق اقتصادی نشان می دهد، این اتفاق نیفتاده است.”

من بسیار تعجب خواهم کرد اگر این دولت قبل از انتخابات ریاست جمهوری نرخ ارز رسمی را کاهش دهد، اما احتمالاً این یکی از اولین کارهایی است که دولت بعدی انجام خواهد داد.

فرناندز هفته گذشته گفت که برای انتخابات مجدد در اکتبر نامزد نخواهد شد، که می تواند به او پوششی بدهد تا اقدامی بسیار نامطلوب را انجام دهد که تورم را تشدید کند، که در حال حاضر بالاتر از 104 درصد سالانه بود.

گیر کرده در خنثی

داده‌های روز دوشنبه نشان داد که فعالیت‌های اقتصادی ماهانه در فوریه ثابت بوده است، حتی با رشد سالانه 0.2 درصدی، در حالی که هفته گذشته تراز تجاری کسری شگفت‌انگیز 1.1 میلیارد دلاری را ثبت کرد که بر ارز فشار بیشتری وارد کرد.

این در حالی است که یک خشکسالی تاریخی به صادرات غلات کلیدی ضربه زده و کمبود ارز خارجی را دامن زده است.

سرجیو آرملا» گلدمن ساکس (NYSE:) در یادداشتی به مشتریان روز دوشنبه گفت: «کاهش شدید فعالیت که در پایان سال 2022 مشاهده شد، قرار است ادامه یابد.

برداشت نامناسب، کنترل‌های شدید FX و واردات، و بادهای معکوس ناشی از تورم بسیار بالا و عدم تعادل و انحرافات در حال رشد اقتصاد کلان، داده‌های فعالیت واقعی را تا سال 2023 ضعیف نگه می‌دارد.»

بر اساس برآوردهای متوسط ​​اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی در اوایل ماه جاری، فعالیت اقتصادی امسال 2.3 درصد کاهش می‌یابد که بدترین عملکرد در میان کشورهای گروه 20 است و تورم در پایان سال به بالای 100 درصد رسیده است.

(گرافیک: آرژانتین: مارپیچ های تورم – https://www.reuters.com/graphics/ARGENTINA-ECONOMY/zgpomndbrpd/chart.png)

داده های ضعیف آب های بوینس آیرس را بیشتر گل آلود کرده است. با کاهش ارزش پزو، شایعاتی در مورد افزایش فشار سیاسی بر ماسا و رئیس بانک مرکزی میگل پسچه منتشر شده است که مقامات را مجبور به انکار و نشان دادن همبستگی کرده است.

با کاهش صادرات کشاورزی، اقتصاد آرژانتین برای ایجاد ذخایر دلاری خود با مشکل مواجه شده است، تا جایی که صندوق بین‌المللی پول نوار پایینی را برای ذخایر تعیین شده به عنوان بخشی از برنامه تامین مالی 44 میلیارد دلاری کاهش داد.

جی‌پی مورگان (NYSE:) روز جمعه اعلام کرد که آرژانتین نیز به هدف مالی اولیه برنامه صندوق بین‌المللی پول برای پایان ماه مارس شکست خورد و گفت که دولت درخواست معافیت رسمی از صندوق خواهد کرد «اما همچنین احتمالاً کاهش کسری اولیه 1.9 درصدی تولید ناخالص داخلی هدف سالانه خواهد بود. برای سال 2023 در بررسی آینده”.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.