یوان چین به پایین ترین سطح 15 ساله خود در زمینه آشفتگی های سیاسی، رفع ضعیف PBoC توسط Investing.com رسید

[ad_1] © رویترز. نوشته امبار واریک Investing.com– یوان چین روز سه‌شنبه به ضعیف‌ترین سطح خود در نزدیک به 15 سال اخیر رسید، در حالی که همتای فراساحلی آن به دلیل نگرانی‌های فزاینده مبنی بر اینکه رهبری سیاسی جدید این کشور می‌تواند رشد اقتصادی را با سیاست‌های ضد تجاری به خطر بیندازد، به پایین‌ترین سطح خود

کد خبر : 272009
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۱۸
یوان چین به پایین ترین سطح 15 ساله خود در زمینه آشفتگی های سیاسی، رفع ضعیف PBoC توسط Investing.com رسید

[ad_1]


© رویترز.

نوشته امبار واریک

Investing.com– یوان چین روز سه‌شنبه به ضعیف‌ترین سطح خود در نزدیک به 15 سال اخیر رسید، در حالی که همتای فراساحلی آن به دلیل نگرانی‌های فزاینده مبنی بر اینکه رهبری سیاسی جدید این کشور می‌تواند رشد اقتصادی را با سیاست‌های ضد تجاری به خطر بیندازد، به پایین‌ترین سطح خود رسید.

ارزش دلار با 0.6% کاهش به 7.3079 رسید که ضعیف ترین سطح آن از دسامبر 2007 است، در حالی که به پایین ترین سطح خود یعنی 7.3735 برای دلار رسید.

ارز چین نیز تحت تاثیر تثبیت نقطه میانی روزانه ضعیف تر از حد انتظار بانک خلق چین قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری دولتی شینهوا، بانک مرکزی نرخ برابری را 438 پیپ کاهش در برابر دلار در 7.1668 تعیین کرد.

پس از اینکه رئیس جمهور شی جین پینگ روز یکشنبه سومین دوره رهبری متوالی را به دست آورد و در کنار وفاداران حزب کمونیست قرار گرفت، یوان به دومین جلسه خود ادامه داد.

این اقدام نگرانی‌هایی را ایجاد کرد که رئیس‌جمهور چین با مخالفت کمی در ملی‌سازی بالقوه منافع شرکت‌ها مواجه خواهد شد، که می‌تواند به شدت جریان سرمایه خارجی به این کشور را کاهش دهد.

سهام چین روز دوشنبه سقوط کرد زیرا تایید شی همچنین نگرانی‌هایی را ایجاد کرد که پکن تلاش‌های خود را برای مهار شرکت‌های بزرگ اینترنتی که در دو سال گذشته مشمول تحقیقات و جریمه‌های متعدد دولتی شده‌اند، افزایش خواهد داد.

بازارها همچنین با تعهد قبلی دولت مبنی بر حفظ سیاست ضد کووید صفر خود متزلزل شدند. قرنطینه های مرتبط با کووید در قلب کاهش رشد اقتصادی چین در سال جاری است.

این حرکت اطلاعاتی را که در سه ماهه سوم بهتر از حد انتظار بود را جبران کرد. اما سایر قرائت‌های اقتصادی همچنان تصویر تیره‌ای را برای اقتصاد چین ترسیم می‌کنند.

چین در سپتامبر نسبت به سقوط شدید در ماه اوت، به لطف وضعیت بهتر از حد انتظار، اندکی بهبود یافت. اما به سختی در طول ماه گسترش یافت که نشان دهنده کاهش تقاضا است.

با کاهش رشد اقتصادی چین، ارزش یوان در سال جاری به شدت کاهش یافته است. PBoC اکنون در تلاش است تا یک عمل متعادل بین ارائه محرک های بیشتر و جلوگیری از ضعف بیشتر یوان حفظ کند.

فشار ناشی از افزایش نرخ بهره آمریکا نیز بر این ارز ضربه وارد کرده است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.