گمانه زنی های فرماندار BOJ شاخص ین ژاپن و Nikkei را تحت تاثیر قرار داد توسط Investing.com

[ad_1] © رویترز. نوشته امبار واریک Investing.com — ین ژاپن در برابر دلار روز دوشنبه سقوط کرد، در حالی که سهام محلی نیز با گمانه زنی بازارها در مورد رئیس بعدی بانک مرکزی ژاپن و تمدید سیاست پولی فوق العاده سست این بانک، سقوط کردند. ارزش دلار 0.6 درصد سقوط کرد و نزدیک به پایین

کد خبر : 319684
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰:۵۳
گمانه زنی های فرماندار BOJ شاخص ین ژاپن و Nikkei را تحت تاثیر قرار داد توسط Investing.com

[ad_1]


© رویترز.

نوشته امبار واریک

Investing.com — ین ژاپن در برابر دلار روز دوشنبه سقوط کرد، در حالی که سهام محلی نیز با گمانه زنی بازارها در مورد رئیس بعدی بانک مرکزی ژاپن و تمدید سیاست پولی فوق العاده سست این بانک، سقوط کردند.

ارزش دلار 0.6 درصد سقوط کرد و نزدیک به پایین ترین سطح یک ماهه معامله شد، در حالی که شاخص سهام در آن روز نزدیک به 1 درصد سقوط کرد.

گزارش‌های رسانه‌ها حاکی از آن است که دولت ژاپن می‌تواند جانشینی برای هاروهیکو کورودا، فرماندار فعلی BOJ را در همین هفته معرفی کند. اما نکته اصلی این بود که آیا سیاست پولی بسیار سست بانک مرکزی در مدیریت جدید حفظ خواهد شد یا خیر.

گزارش‌ها در روز جمعه حاکی از آن است که – یک فرد خارجی در تشکیلات سیاسی ژاپن – به عنوان فرماندار معرفی خواهد شد. اما Ueda اخیراً از سیاست فوق‌العاده انطباق‌آمیز BOJ حمایت کرده و اعلام کرده است که نیازی به تغییر ندارد.

این امر انتظارات برای تغییر قریب‌الوقوع در سیاست فوق‌العاده‌ای BOJ را خدشه‌دار کرد، حتی در شرایطی که این کشور با تورم بالا و تضعیف ارز دست‌وپنجه نرم می‌کند.

گزارش‌های روز دوشنبه حاکی از آن است که Ueda احتمالاً از سیاست فوق‌العاده‌ای BOJ خارج خواهد شد.

“اگر ما (اوئدا) را در یک طیف کبوتر-هاوک قرار دهیم، او همچنان احتمالاً به سمت dovish متمایل خواهد شد. تحلیلگران ING در یادداشتی می گویند که او احتمالا سیاست پولی خود را تنها به تدریج تغییر خواهد داد و وابستگی به داده های BoJ – تورم و رشد دستمزد – مهم تر خواهد شد.

افزایش شکاف بین و نرخ بهره تا سال 2022 به شدت بر ین تاثیر گذاشته بود. این امر، همراه با افزایش هزینه مواد خام، شاهد افزایش تورم به بالاترین حد در 40 سال گذشته در طول سال بود.

با توجه به اینکه در حال حاضر دوبرابر هدف سالانه 2 درصد BOJ است، گمانه زنی ها در مورد زمانی که BOJ می تواند سیاست های سختگیرانه را آغاز کند، وجود دارد. بانک مرکزی به طور غیرمنتظره ای محدوده ای را افزایش داده بود که در آن بازدهی اوراق قرضه دولتی معیار را برای معامله در دسامبر افزایش داد و امیدها را برای انقباض بیشتر افزایش داد.

اما سپس انتظارات برای اقدامات بیشتر در ژانویه را کاهش داد که به نوبه خود باعث افزایش نوسانات در بازارهای محلی شد.

سهام ژاپن نیز در جلسات اخیر به دلیل ترس از پایان بالقوه موضع انطباق‌آمیز BOJ، که شاهد بود سهام‌های محلی از محیطی با نقدینگی بالا تقریباً یک دهه برخوردار بودند، سقوط کردند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.