کم تحرکی چقدر برای جهان هزینه دارد؟

به نقل از ویفروم، بر اساس تحلیل جدید سازمان بهداشت جهانی (WHO)، جهان با اپیدمی بیماری‌های قابل اجتناب مانند سرطان، دیابت، فشار خون بالا و زوال عقل مواجه است، مگر اینکه اقدام سریع برای متقاعد کردن افراد در افزایش فعالیت انجام دهد. بر اساس نتایج مطالعه سطح فعالیت افراد در ۱۷۴ کشور، عدم تحرک بدنی

کد خبر : 296726
تاریخ انتشار : جمعه ۲ دی ۱۴۰۱ - ۰:۴۷
کم تحرکی چقدر برای جهان هزینه دارد؟



به نقل از ویفروم، بر اساس تحلیل جدید سازمان بهداشت جهانی (WHO)، جهان با اپیدمی بیماری‌های قابل اجتناب مانند سرطان، دیابت، فشار خون بالا و زوال عقل مواجه است، مگر اینکه اقدام سریع برای متقاعد کردن افراد در افزایش فعالیت انجام دهد.

بر اساس نتایج مطالعه سطح فعالیت افراد در ۱۷۴ کشور، عدم تحرک بدنی یک تهدید جدی برای سلامت در همه کشورهای جهان است، به‌طوری‌که تا سال ۲۰۳۰ احتمالاً ۵۰۰ میلیون مورد جدید بیماری قابل پیشگیری رخ خواهد داد، مگر اینکه دولت‌ها اقدامی انجام دهند.

این بار بیماری جدید ۳۰۰ میلیارد دلار هزینه در بر خواهد داشت که ۲۷ میلیارد دلار در سال به هزینه‌های مراقبت های بهداشتی جهانی اضافه می‌کند. نزدیک به نیمی از موارد جدید بیماری‌های غیر واگیر ناشی از فشار خون بالا و بیش از یک پنجم از افسردگی است.

در این گزارش آمده است که سه چهارم موارد ناشی از عدم فعالیت بدنی در کشورهای با درآمد متوسط پایین و بالا رخ می‌دهد که بیشترین کار و کمترین منابع را دارند. در کشورهای پردرآمد، ۷۰ درصد از بودجه مراقبت‌های بهداشتی صرف درمان بیماری‌های ناشی از کم تحرکی می‌شود.

باوجود شواهد روشنی که نشان می‌دهد فعال‌بودن برای افراد مسن در پیشگیری از زمین خوردن، مستقل ماندن، کاهش انزوا و حفظ پیوندهای اجتماعی در بهبود سلامت روانی اجتماعی مفید است اما مردان و زنان در تمام نقاط جهان با افزایش سن، کم‌تحرک می‌شوند.

سازمان بهداشت جهانی اظهار کرد که هر فعالیتی بهتر از هیچ است. یک ساعت ورزش در روز می‌تواند به پیشگیری از بیماری‌های عروق کرونر قلب، فشار خون بالا، دیابت نوع دو، کاهش خطر ابتلا به سرطان و کاهش علائم افسردگی و اضطراب کمک کند.

گزارش سال ۲۰۲۲ مجمع جهانی اقتصاد، سرمایه‌گذاری در برابری سلامت، نقشی را که شرکت‌ها می‌توانند در ارتقاء دسترسی برابر به مراقبت‌های بهداشتی در سراسر جهان ایفا کنند را برجسته کرد. در یک نظرسنجی، بیش از نیمی از مدیرعامل‌ها گفتند که ارتقاء عدالت سلامت اولویت بسیار بالایی برای سازمان آنهاست.

بیشتر بخوانید:

با خوردن این میوه قند خون‌تان را تنظیم کنید

هشدار؛ این خوراکی‌های خوش‌رنگ و لعاب دشمن روده است

۳۵۲۳۶



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.