چگونه با استفاده از Pivot Points معامله کنیم – تجزیه و تحلیل و پیش بینی – 17 فوریه 2023

[ad_1] نقاط محوری یکی از پرکاربردترین ابزارهای فنی در میان معامله‌گران فارکس هستند و ساختار منحصربه‌فرد آن‌ها پنجره‌ای متمایز به حرکت‌های بالقوه قیمت ارائه می‌دهد. نقاط محوری محبوب هستند زیرا محاسباتی که آنها را ایجاد می کنند یکی از ساده ترین محاسبات در جهان شاخص ها هستند. سادگی آنها به این معنی است که معامله

کد خبر : 321835
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱:۲۲
چگونه با استفاده از Pivot Points معامله کنیم – تجزیه و تحلیل و پیش بینی – 17 فوریه 2023

[ad_1]

نقاط محوری یکی از پرکاربردترین ابزارهای فنی در میان معامله‌گران فارکس هستند و ساختار منحصربه‌فرد آن‌ها پنجره‌ای متمایز به حرکت‌های بالقوه قیمت ارائه می‌دهد.

نقاط محوری محبوب هستند زیرا محاسباتی که آنها را ایجاد می کنند یکی از ساده ترین محاسبات در جهان شاخص ها هستند. سادگی آنها به این معنی است که معامله گران می توانند به طور مستقیم نقاط محوری و نحوه استفاده از آنها را در نمودارها درک کنند.

برای یافتن نقاط محوری، نحوه محاسبه آنها، و نحوه استفاده معامله گران برای تعیین سطوح حمایت، مقاومت یا شکست به طور موثر برای تجارت سودآور، ادامه دهید.

توجه: انواع مختلفی از نقاط محوری از جمله نقاط محوری استاندارد، نقاط محوری وودی، نقاط محوری کاماریلا، فیبوناچی نقاط محوری و نقاط محوری Demark. این مقاله بر روی محبوب ترین نسخه، نقاط محوری استاندارد تمرکز خواهد کرد.

Pivot Points چه اطلاعاتی می دهد؟

نقاط محوری دو اطلاعات اصلی را ارائه می دهند:

  1. احساس صعودی یا نزولی قیمت.
  2. سطوح حمایت یا مقاومت آینده

برای بررسی چگونگی یافتن حمایت و مقاومت با نقاط محوری، ابتدا به نحوه محاسبه آنها نگاه می کنیم.

نقاط محوری چگونه محاسبه می شوند؟

معامله گران معمولاً نقاط محوری را با دست محاسبه نمی کنند – در عوض، معمولاً آن را به عنوان یک نشانگر در نمودار نشان می دهند.، با نشانگر ساخت و نمایش نتایج محاسباتی به صورت خودکار در نمودار قیمت. با این حال، درک محاسبات می‌تواند مفید باشد، بنابراین وقتی می‌بینید که نقاط محوری در نمودار قیمت نمایش داده می‌شوند، ایده بهتری در مورد اینکه نقاط محوری چه چیزی را نشان می‌دهند، می‌تواند مفید باشد.

اولین مرحله محاسبه نقطه محوری اصلی و مرکزی است. پس از آن، می توانیم سایر نقاط محوری را همانطور که از نقطه محوری مرکزی مشتق شده اند محاسبه کنیم.

نقطه محوری مرکزی میانگین بالا، پایین و بسته بودن شمع قبلی است. از نظر ریاضی، این با فرمول زیر نشان داده می شود:

نقطه محوری = (بالا + پایین + بسته) / 3.

جدیدترین شمع Pivot Points را دیکته می کند.

نقاط محوری همیشه فقط با استفاده از آخرین کندل محاسبه می شود. در مقابل، بیشتر شاخص های دیگر، به عنوان مثال، میانگین متحرک، RSI و غیره، چندین کندل قبلی را برای استخراج سطوح آنها در نظر بگیرید. به عنوان مثال، میانگین متحرک 10 دوره ای، میانگین قیمت بسته شدن ده شمع آخر را محاسبه می کند.

به یاد داشته باشید، من نمی توانم از کندل فعلی هنگام محاسبه نقاط محوری استفاده کنم. باید از شمع قبلی استفاده کنم یا منتظر بمانم تا شمع فعلی بسته شود.

معامله نقطه محوری

معامله‌گرانی که از استراتژی‌های نقطه محوری استفاده می‌کنند، بسته به اینکه قیمت از کدام سمت نقطه محوری باشد، بازار را صعودی یا نزولی در نظر می‌گیرند:

زمانی که قیمت بالاتر از Pivot Point باشد صعودی شوید

زمانی که قیمت بالاتر از Pivot Point باشد، نزولی شوید

این ابتدایی ترین راه برای استفاده از نقطه محوری است. با این حال، این سیگنالی نیست که کورکورانه وارد معامله شوید، فقط به این دلیل که قیمت بالاتر یا پایین تر از نقطه محوری است. برای تایید معامله به عوامل دیگری نیاز دارم.

حال، بیایید به نقاط محوری ثانویه مشتق شده از نقطه محوری مرکزی اصلی نگاه کنیم.

یافتن پشتیبانی و مقاومت با Pivot Points

از نقطه محوری مرکزی اصلی، می‌توان نقاط محوری ثانویه را محاسبه کرد که می‌توان از آن به عنوان سطوح حمایت و مقاومت در هر طرف آن استفاده کرد. یک تنظیم معمول، 3 سطح مقاومت بالای نقطه محوری (معروف به R1، R2، و R3) و 3 سطح پشتیبانی در زیر آن (معروف به S1، S2، و S3) است.

من می نویسم محاسبه برای هر کدام به ترتیبی که در نمودار از بالاترین سطح (R3) تا پایین ترین سطح (S3) ظاهر می شوند، با PP نشان دهنده مقدار نقطه محوری مرکزی اصلی است.

R3 = زیاد + 2* (PP – کم)

R2 = PP + زیاد – کم

R1 = 2 * PP – کم

نقطه محوری = (بالا + پایین + بسته) / 3

S1 = 2 * PP – بالا

S2 = PP – (بالا – کم)

S3 = کم – 2* (بالا-PP)

پلتفرم من، TradingView، می‌تواند تا پنج سطح پشتیبانی و مقاومت (یعنی R1 تا R5 و S1 تا S5) را نمایش دهد، اما وقتی از نقاط محوری استفاده می‌کنم، تنظیمات را برای نمایش تنها سه سطح اول تغییر می‌دهم.

ایده استراتژی معاملاتی نقطه محوری: یک بازه زمانی از سطوح پایین بیایید.

هر شمع سطوح نقطه محوری خود را تولید می کند. این بدان معنی است که سطوح با هر شمع تغییر می کند. بنابراین، یکی از راه‌های معامله نقاط محوری این است که یک بازه زمانی پایین بیاورید. به عنوان مثال، نقاط محوری را در یک تایم فریم بالاتر ترسیم کنید و سپس از آنها در یک تایم فریم پایین تر برای معامله استفاده کنید.

معاملات سطوح Pivot Point به عنوان پشتیبانی و مقاومت

بیایید بگوییم که من به طور کلی خوش بین هستم جفت ارز EUR/USD، و من می خواهم از نقاط محوری برای کمک به برنامه ریزی معاملاتم استفاده کنم. اینها مراحلی هستند که می توانم بردارم:

  1. منتظر می مانم تا قیمت بالاتر از نقطه محوری اصلی باشد.
  2. اگر قیمت کمی کمتر از R1 یا R2 باشد، وارد معامله نمی شوم. من یا صبر می کنم تا قیمت از یکی از این سطوح مقاومت بشکند و ترجیحاً از آن سطح به عنوان حمایت استفاده کنم.
  3. اگر قیمت بالاتر از R3 باشد، ممکن است معامله را واگذار کنم—احتمال زیادی وجود دارد که قیمت بیش از حد افزایش یابد، و بیشتر حرکت رو به بالا به پایان برسد، و احتمالاً در مرحله بعدی یک اصلاح نزولی اتفاق خواهد افتاد.

تغییر نقش حمایتی و مقاومتی

از آنجایی که معاملات نقطه محوری معمولاً نوعی استراتژی حمایت و مقاومت است، ارزش درک آن را دارد مفهوم معکوس شدن نقش حمایت و مقاومت. این زمانی است که قیمت یک سطح مقاومت را می شکند و متعاقباً به حمایت تبدیل می شود یا برعکس، قیمت حمایت را می شکند، که سپس در مسیر نزولی به مقاومت تبدیل می شود.

بیایید بگوییم که من صعودی هستم و قیمت R1 را می شکند. من می توانم منتظر بمانم تا R1 به پشتیبانی تبدیل شود تا قبل از ورود به یک معامله طولانی، سطح را تأیید کنم.

احتمالات آماری

داشتن یک محاسبات ثابت برای سطوح حمایت و مقاومت آتی به این معنی است که معامله‌گران می‌توانند از نظر تاریخی تعداد دفعات رسیدن قیمت به آن سطوح در گذشته را اندازه‌گیری کنند و سپس به طور بالقوه از این آمار برای قضاوت در مورد احتمالات آینده استفاده کنند. به عنوان مثال، با جفت ارز EUR/USD در 12 ماه گذشته، فرض کنید R1 و S1 در 42٪ روزها به قیمت رسیده است. نمی دانم درست است یا نه – من از این شماره به عنوان مثال استفاده می کنم. اگر سوگیری طولانی داشته باشم، ممکن است سود برداشت را کمی زیر R1 قرار دهم، زیرا می دانم که بیش از نیمی از مواقع، قیمت در همان روز به آنجا نمی رسد.

زمینه بازار مهم است

دلیلی وجود دارد که من در این مقاله مجموعه ای ثابت از قوانین را برای تجارت نقاط محوری ارائه نمی کنم. هر شاخص فقط باید به عنوان بخشی از زمینه کلی بازار استفاده شود. میخواهم بدانم روند تصویر بزرگتر، الگوهای نمودار یا سطوح حمایت و مقاومت. نقاط محوری می تواند به من کمک کند تا از آن استفاده کنم. برای مثال، اگر سطح پشتیبانی بزرگی را در بازه زمانی بالاتری که فکر می‌کنم حفظ شود، ببینم، ممکن است در S1 یا حتی S2 در صورتی که با آن سطح همخوانی داشته باشند، به مدت طولانی در S1 یا حتی S2 حرکت کنم، حتی اگر این سطح زیر نقطه محوری اصلی باشد، زیرا می‌بینم S1 و S2 به عنوان ردیابی قوی در تصویر بزرگتر. یکی از راه‌های استفاده از نقاط محوری این است که نشانگر را روی نمودار قرار دهید و ببینید آیا نقاط محوری با سطوح قیمتی که قبلاً به دلیل دیگری مهم می‌بینید همخوانی دارند یا خیر. – و اگر چنین است، این سطوح را بیشتر به عنوان حمایت یا مقاومت در نظر بگیرید تلاقی.

نقاط محوری را در متاتریدر MT4 و MT5 بیابید

در زمان نوشتن، متوجه شدم که نسخه‌های متاتریدر که از چند کارگزار دانلود کرده‌ام، نقاط محوری به‌طور خودکار به عنوان بخشی از مجموعه شاخص‌هایشان ندارند. این ممکن است به دلیل نسخه های خاصی باشد که من دانلود کرده ام، اما ممکن است شما هم همین مشکل را پیدا کرده باشید. نکته مهم در مورد متاتریدر این است که یک انجمن بزرگ وجود دارد که نشانگرها را برای افزودنی می نویسند. من به صورت آنلاین «نقاط محوری برای متاتریدر» را جستجو کردم و گزینه‌هایی برای نصب نشانگرهای نقاط محوری پیدا کردم.

خط پایین

نقاط محوری یک شاخص منحصر به فرد هستند برای محاسبه فقط از شمع های قبلی بالا، پایین و بسته استفاده کنید.

یک نقطه محوری می تواند یک سوگیری صعودی را در صورتی که قیمت بالاتر از نقطه محوری باشد و یک سوگیری نزولی را اگر قیمت زیر نقطه محوری باشد نشان دهد.

علاوه بر این، نقاط محوری می توانند به عنوان سطوح حمایت و مقاومت آتی عمل کنند که نشان می دهد قیمت ممکن است در کجا متوقف شود یا معکوس شود. معامله گران همچنین می توانند از سطوح برای قرار دادن ضررهای توقف یا اهداف سود استفاده کنند.

یافتن حمایت و مقاومت با نقاط محوری باید انجام شود مطابق با شرایط بازار گسترده تربه عنوان مثال، معامله در راستای روند بازه زمانی بالاتر، یا توجه تنها به نقاط محوری که تلاقی را نشان می دهند.

معاملات خود را با روبات ها و ابزارهای ما به صورت خودکار انجام دهید

EA بلند مدت MT4 https://www.mql5.com/fa/market/product/92865
EA بلند مدت Mt5 https://www.mql5.com/fa/market/product/92877

اسکالپر ICE CUBE MT4 – https://www.mql5.com/fa/market/product/77108
اسکالپر ICE CUBE MT5 – https://www.mql5.com/fa/market/product/77697

سودمند ⚒

EasyTradePad MT4 – https://www.mql5.com/fa/market/product/72256
EasyTradePad MT5 – https://www.mql5.com/fa/market/product/72454

مدیر ریسک MT4 – https://www.mql5.com/fa/market/product/72214
مدیر ریسک MT5 – https://www.mql5.com/fa/market/product/72414

شاخص ها 📈

نشانگر 3 در 1 iPump MT4 – https://www.mql5.com/fa/market/product/72257
نشانگر 3 در 1 iPump MT5 – https://www.mql5.com/fa/market/product/72442

ذخیره انرژی MT4- https://www.mql5.com/fa/market/product/72392
ذخیره انرژی MT5 – https://www.mql5.com/fa/market/product/72410

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.