چکاپ بدن از روی چشم‌ها

چشم‌های ما می‌توانند مجموعه‌ای از مشکلات مزمن مربوط به سلامت بدن را که شاید ندانیم و به آنها مبتلا باشیم، نشان دهند. به گزارش هوشمند نیوز،‌ در حالی که ممکن است فکر کنید تغییرات چشمی فقط به مشکلات و عارضه‌های مخصوص به این عضو حساس و حیاتی محدود می‌شود اما متخصصان سلامت می‌گویند این تغییرات

کد خبر : 267565
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۴:۲۱
چکاپ بدن از روی چشم‌ها



چشم‌های ما می‌توانند مجموعه‌ای از مشکلات مزمن مربوط به سلامت بدن را که شاید ندانیم و به آنها مبتلا باشیم، نشان دهند.

به گزارش هوشمند نیوز،‌ در حالی که ممکن است فکر کنید تغییرات چشمی فقط به مشکلات و عارضه‌های مخصوص به این عضو حساس و حیاتی محدود می‌شود اما متخصصان سلامت می‌گویند این تغییرات حتی در مواردی می‌توانند شما را از ناراحتی‌ها و مشکلاتی در سایر اعضا مانند کلسترول بالا یا حتی سکته مغزی آگاه کنند.

نشریه “سان” در این مقاله به برخی از این علائم و نشانه‌ها اشاره کرده است:

توده‌های سفید یا زرد در نزدیکی چشم

اگر توده‌های سفید یا زرد در نزدیکی پلک‌ها یا بینی دارید، این علامت می‌تواند نشانه کلسترول بالا باشد. به این رسوبات کلسترول، زانتلاسما می‌گویند. شما باید در صورت وجود این علامت، سطح کلسترول خود را با آزمایش خون بررسی کنید. زیرا سطوح بالای کلسترول می‌تواند در دیواره رگ‌ها تجمع کند و جریان خون را به قلب کاهش دهد.

چشمان زرد

اگر سفیدی چشم شما زرد شده، معمولاً نشان‌دهنده سطوح بالای بیلی‌روبین در خون شما است یا این که شما به زردی یا یرقان مبتلا شده‌اید. دلایل مختلفی برای زردی وجود دارد، از عفونت کبد گرفته تا سنگ کیسه صفرا و سرطان. در صورت وجود این علامت، فورا باید به پزشک عمومی خود مراجعه کنید.

کم‌رنگ‌شدن پلک پایین

وقتی پلک خود را پایین می‌آورید، داخل پلک باید قرمز/صورتی به‌نظر برسد. اگر فردی دارای کم‌خونی باشد، پلک پایین او روشن تر از حد معمول است. سایر علائم کم‌خونی عبارتند از: خستگی، تنگی نفس، تپش قلب و احساس ضعف. کم خونی که در زنان شایع‌تر از مردان است، اغلب به‌دلیل کمبود آهن ایجاد می‌شود. اگر کم‌خونی درمان نشود، می‌تواند شما را مستعد ابتلا به بیماری و عفونت کند، زیرا کمبود آهن بر سیستم دفاعی طبیعی بدن تأثیر می‌گذارد. کم‌خونی ناشی از فقر آهن شدید ممکن است خطر ابتلا به عوارضی را که بر قلب یا ریه‌ها تأثیر می‌گذارد، مانند ضربان قلب سریع غیرطبیعی یا نارسایی قلبی، افزایش دهد.

بینایی به‌خطر افتاده

آسیب به بخش‌های عقبی مغز (پس سری) در نتیجه سکته مغزی، فرد را دچار نوعی کوری در بخش‌هایی از میدان بینایی می‌کند. بینایی یک فرآیند عصبی پیچیده با یک منطقه اختصاصی در مغز و همچنین چندین اعصاب است که حرکات چشم و مردمک‌ها را کنترل می‌کنند. اگر در یکی از این نواحی دچار سکته مغزی شوید، بینایی شما تحت‌تاثیر قرار خواهد گرفت. سکته مغزی بسته به اینکه این آسیب در کجای مغز اتفاق می‌افتد، اثرات متفاوتی دارد. از هر هشت نفری که دچار سکته مغزی می‌شوند، یک نفر در عرض ۳۰ روز می‌میرد، بنابراین دریافت کمک‌های پزشکی در اسرع وقت ضروری است.

چشم‌های برآمده

داشتن چشم‌های برآمده می‌تواند نشان‌دهنده پرکاری تیروئید باشد. از هر سه نفری که غده تیروئید پرکار دارند، یک نفر به بیماری تیروئید چشمی (بیماری چشم گریوز) مبتلا می‌شود. در این بیماری، چشم‌ها برآمده به‌نظر می‌رسند (اگزوفتالموس)، چشم‌ها احساس خشکی و سنگ‌ریزه می‌کنند و می‌تواند دید دوگانه داشته باشد. بسیاری از موارد خفیف هستند و با درمان پرکاری تیروئید بهبود می‌یابند اما از هر ۲۰ تا ۳۰ مورد در یک مورد، خطر نابینایی وجود دارد.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.