پیام وزیر بهداشت – ماه تاریخ سیاه 2022

[ad_1] بیانیه هر ماه فوریه، از مردم کانادا دعوت می‌شود تا در ماه تاریخ سیاه‌پوستان شرکت کنند تا از مشارکت سیاه‌پوستان کانادایی و جوامعشان یاد کنند، جشن بگیرند. فوریه و همیشه: امروز و هر روز تاریخ سیاه را جشن می گیریم 1 فوریه 2022 هر ماه فوریه، از مردم کانادا دعوت می‌شود تا در ماه

کد خبر : 163883
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳
پیام وزیر بهداشت – ماه تاریخ سیاه 2022

[ad_1]

بیانیه

فوریه و همیشه: امروز و هر روز تاریخ سیاه را جشن می گیریم

1 فوریه 2022

هر ماه فوریه، از مردم کانادا دعوت می‌شود تا در ماه تاریخ سیاه‌پوستان شرکت کنند تا از مشارکت سیاه‌پوستان کانادایی و جوامعشان یاد کنند، جشن بگیرند.

برای صدها سال – حتی قبل از اینکه کانادا تبدیل به یک کشور شود – جوامع سیاه پوست سهم مهمی در بافت اجتماعی ما و ساختن کشوری که امروز می شناسیم داشته اند.

نام‌های فردی برجسته هستند: ویولا دزموند، لینکلن الکساندر ارجمند، و پورتیا وایت، فقط چند مورد را نام ببرند. ما همچنین باید از همه سیاه‌پوستان کانادایی که به هموار کردن راه در سیستم مراقبت‌های بهداشتی ما کمک کرده‌اند، قدردانی کنیم، از جمله دکتر اندرسون رافین ابوت، اولین پزشک سیاه‌پوست متولد کانادا و برنیس ردمون، اولین پرستار سیاه‌پوست که در سیستم بهداشت عمومی کانادا فعالیت می‌کند.

با تشدید همه‌گیری، نژادپرستی ضد سیاه‌پوستان همچنان به نابرابری‌های بهداشتی در کانادا منجر می‌شود. این نوع نژادپرستی که ریشه در توزیع ناعادلانه قدرت، منابع و فرصت هایی دارد که علیه جوامع سیاه پوست تبعیض می کند، همچنان به نتایج بد سلامتی برای کانادایی های نژادپرستانه دامن می زند.

همچنین می‌دانیم که تبعیض علیه جوامع سیاه‌پوست عمیقاً در نهادها، سیاست‌ها و شیوه‌های ما ریشه‌دار و عادی شده است و اغلب برای کسانی که تأثیرات آن را احساس نمی‌کنند قابل مشاهده نیست. این باید تغییر کند و ما به عنوان یک دولت باید بهتر عمل کنیم و خواهیم کرد.

دولت کانادا چالش‌های مهم و منحصربه‌فردی را که سیاه‌پوستان کانادا با آن مواجه هستند، می‌شناسد. برای رسیدگی به این موضوع، آژانس بهداشت عمومی کانادا (PHAC) صندوق ارتقای برابری سلامت: سلامت روان برای سیاه پوستان را راه اندازی کرد. از طریق صندوق، PHAC با سازمان‌های مبتنی بر جامعه، محققان و سایرین در جوامع سیاه پوست همکاری می‌کند تا برنامه‌ها و مداخلاتی متمرکز بر فرهنگی ایجاد کند که به سلامت روان و عوامل تعیین‌کننده آن برای سیاه‌پوستان کانادایی می‌پردازد.

علاوه بر این، از طریق صندوق اقدام بین‌الملل، PHAC از جوامع برای ایجاد ظرفیت برای اقدام بین بخشی در زمینه تعیین‌کننده‌های اجتماعی سلامت، شرایطی که در آن متولد می‌شویم، زندگی می‌کنیم، رشد می‌کنیم، کار می‌کنیم، بازی می‌کنیم و سن، حمایت می‌کند. این یک گام دیگر برای بهبود سلامت جمعیت و کاهش نابرابری های بهداشتی است.

همانطور که ارجمند ژان آگوستین، اولین زن سیاه پوستی که به عنوان وزیر فدرال تاج و عضو پارلمان خدمت کرد، یک بار گفت: “تاریخ سیاهان تاریخ کاناداست.”

از آنجایی که تاریخ سیاه‌پوستان جامعه ما را شکل داده و به شکل‌گیری ادامه می‌دهد، همه ما موظفیم جایگاه آن را در تاریخ کانادا بشناسیم و قدم‌هایی برداریم که ما را به سمت جامعه‌ای عادلانه‌تر برای همه حرکت می‌کند.

در این ماه تاریخ سیاه‌پوستان و هر روز، من شما را تشویق می‌کنم در مورد نابرابری‌های بهداشتی و اجتماعی که جوامع سیاه‌پوست همچنان با آن مواجه هستند، بیشتر بیاموزید، و همچنین درباره اقدامات فردی که می‌توانید برای مقابله با نژادپرستی و تبعیض در هر کجا که دیدید، فکر کنید.

ارجمند ژان ایو دوکلوس، PC، MP

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.