نفت خام دبلیو‌تی‌آی با افزایش ارزش دلار آمریکا، رشدهای اوپک پلاس را نزدیک به 91.50 دلار کاهش داد.

[ad_1] WTI عقب نشینی روز جمعه را از بالاترین سطح شش هفته اخیر حفظ می کند و در اواخر روز به پایین ترین حد خود دریبل می زند. انتقاد آمریکا از اقدام اوپک پلاس به داده‌های ضعیف چین می‌پیوندد، فدرال رزرو جنگ‌طلب برای بررسی گاوهای نفتی شرط‌بندی می‌کند. تشدید تنش های ژئوپلیتیکی و چالش های

کد خبر : 265458
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۳:۵۷
نفت خام دبلیو‌تی‌آی با افزایش ارزش دلار آمریکا، رشدهای اوپک پلاس را نزدیک به 91.50 دلار کاهش داد.

[ad_1]

  • WTI عقب نشینی روز جمعه را از بالاترین سطح شش هفته اخیر حفظ می کند و در اواخر روز به پایین ترین حد خود دریبل می زند.
  • انتقاد آمریکا از اقدام اوپک پلاس به داده‌های ضعیف چین می‌پیوندد، فدرال رزرو جنگ‌طلب برای بررسی گاوهای نفتی شرط‌بندی می‌کند.
  • تشدید تنش های ژئوپلیتیکی و چالش های افزایش نرخ بهره از سوی بانک های مرکزی جهانی به نفع گاو نر است.
  • نشست های صندوق بین المللی پول و بانک جهانی می تواند معامله گران نفت را سرگرم کند، تورم ایالات متحده، صورتجلسه فدرال رزرو برای توجیه آخرین عقب نشینی بسیار مهم خواهد بود.

قیمت نفت خام WTI نزدیک به 91.50 دلار است زیرا ریسک‌گریزی به شرط‌های جنگ‌طلب فدرال رزرو برای تقویت دلار آمریکا می‌پیوندد. با این حال، تعطیلات در ایالات متحده، کانادا و ژاپن، حرکات فوری طلای سیاه را در جلسه آسیایی روز دوشنبه محدود می کند.

به غیر از پایان هفته طولانی در بازارهای اصلی، داده‌های ضعیف PMI از چین و انتقاد از آخرین اقدام سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش از جمله روسیه، که مجموعاً اوپک پلاس نامیده می‌شوند، نیز خریداران نفت را مورد بررسی قرار می‌دهند.

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا، به نقل از فایننشال تایمز (FT) گفت، اقدام اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت برای اقتصاد جهانی، به ویژه بازارهای نوظهور که در حال حاضر با قیمت های بالای انرژی دست و پنجه نرم می کنند، «مفید و غیرعاقلانه» بود.

در آخر هفته، PMI خدمات Caixin چین برای سپتامبر از 55.0 قبلی به 49.3 کاهش یافت. با این اوصاف، شاخص فعالیت خصوصی اولین انقباض از ماه می را به ثبت رساند.

علاوه بر این، گزارش قوی مشاغل ایالات متحده در روز جمعه، احتمال افزایش 75 واحدی (bps) نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را افزایش داد که به نوبه خود بر قیمت نفت تأثیر گذاشت. آخرین گزارش مشاغل ایالات متحده در ماه سپتامبر نشان داد که عنوان حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) در مقابل 250 هزار مورد انتظار به 265 هزار افزایش یافت. همچنین کاهش غیرمنتظره نرخ بیکاری به 3.5 درصد در مقایسه با پیش‌بینی‌هایی که حاکی از عدم تغییر در 3.7 درصد قبلی بود، قدرت شرایط اشتغال ایالات متحده را به تصویر می‌کشد.

با این حال، انفجار اخیر بر روی پل کریمه و تحریم های اروپا بر صادرات نفت روسیه، خریداران کالا را امیدوار کرده است.

در ادامه، نشست‌های سالانه این هفته بانک جهانی (WB) و صندوق بین‌المللی پول (IMF) در واشنگتن بسیار مهم خواهد بود زیرا رهبران مالی جهانی در مورد تنش‌های ژئوپلیتیکی و فشار تورم و همچنین اقدامات بانک مرکزی بحث خواهند کرد. همچنین صورتجلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) چهارشنبه و شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) در روز پنجشنبه مهم خواهد بود.

لازم به ذکر است که قیمت نفت خام WTI در بحبوحه نگرانی‌ها از رکود عرضه نزدیک به مقاومت‌های کلیدی کوتاه‌مدت است و از این رو هرگونه اخبار مثبت می‌تواند به راحتی قیمت نفت را افزایش دهد.

تحلیل تکنیکال

متحرک نمایی 100 روزه و خط مقاومت سه ماهه، به ترتیب حدود 92.20 دلار و 92.70 دلار، خریداران نفت خام WTI را به چالش می کشند. گفته می شود، عقب نشینی RSI به عقب نشینی کوتاه مدت به سمت بازبینی آستانه 90.00 دلار اشاره دارد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.