موانع فنی WTI و Brent Face. کجا بعدی؟

[ad_1] قیمت نفت، نمودارها و تجزیه و تحلیل: پیشنهاد شده توسط زین وودا پیش بینی نفت رایگان خود را دریافت کنید بیشترین خوانده شده: اوپک چیست و نقش آن در بازارهای جهانی چیست؟ قیمت نفت در این هفته به روند رنسانس خود ادامه داد و سرانجام از محدوده دو ماهه خارج شد. در ابتدا نگران

کد خبر : 374285
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
موانع فنی WTI و Brent Face.  کجا بعدی؟

[ad_1]

قیمت نفت، نمودارها و تجزیه و تحلیل:

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی نفت رایگان خود را دریافت کنید

بیشترین خوانده شده: اوپک چیست و نقش آن در بازارهای جهانی چیست؟

قیمت نفت در این هفته به روند رنسانس خود ادامه داد و سرانجام از محدوده دو ماهه خارج شد. در ابتدا نگران بودم که این شکست پس از داده‌های ضعیف چین کوتاه مدت باشد، با این حال بهبود احساسات و چاپ ملایم‌تر CPI ایالات متحده به نفت کمک کرد تا در دو روز گذشته 2.5 درصد افزایش یابد.

دلار آمریکا در این هفته با فشار فروش قابل توجهی مواجه شده است که با کاهش قیمت CPI روز گذشته تشدید شده است. به نظر می رسد فعالان بازار از این واقعیت که افزایش نرخ بهره در ماه ژوئیه همچنان مطرح است، ناامید شده اند، اما به نظر می رسد که بیشتر مطمئن هستند که افزایش ماه جولای می تواند پایان چرخه صعود فدرال رزرو ایالات متحده باشد. شاخص دلار (DXY) در خطر تسلیم شدن از علامت روانی 100.00 قرار دارد زیرا در آخرین بار در فوریه 2022 معامله می شود، آیا این شروع یک حرکت نزولی بزرگتر برای دلار است؟

داده های چین، گزارش بازار آژانس بین المللی انرژی و صندوق بین المللی پول

چیا همچنان جالب توجه است، زیرا علیرغم بهبودی ضعیف، داده های نفتی که ماه گذشته منتشر شد نشان داد که تقاضا برای نفت همچنان قوی است. امروز صبح داده‌های واردات و صادرات چین برای ماه ژوئن به ارمغان آورد که هر دو بسیار کمتر از برآوردها بودند. داده‌ها و به‌ویژه تعداد صادرات را می‌توان نشانه‌ای از کاهش رشد اقتصاد جهانی دانست و در عین حال به دولت چین غذای بیشتری برای فکر کردن برای حرکت رو به جلو می‌دهد.

ما قبلاً گمانه‌زنی‌های فزاینده‌ای شنیده‌ایم که رهبران ارشد چین ممکن است بسته محرک بزرگی را در نشستی کلیدی در اواخر این ماه اعلام کنند. این می تواند نه تنها برای چین، بلکه برای اقتصادهای جهانی نیز رونق خوبی ایجاد کند.

image1.png

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

آژانس بین‌المللی انرژی گزارش بازار نفت را برای ماه ژوئیه صبح امروز منتشر کرد و طبق آن، تقاضای جهانی نفت در سال 2023 به میزان 2.2 میلیون بشکه در روز افزایش یافت و به رکورد 102.1 میلیون بشکه در روز رسید. با این حال، این عنوان ممکن است کمی گمراه کننده باشد زیرا بادهای مخالف اقتصاد کلان پایدار، رکود تولیدی عمیق تر، باعث شده است که آژانس بین المللی انرژی برای اولین بار در سال جاری، تخمین رشد سال 2023 خود را به میزان 220 کیلوبایت در روز کاهش دهد. با توجه به کاهش اخیر داده های PMI جهانی که نشان می دهد کاهش سرعت جهانی در نیمه دوم سال 2023 در انتظار است، این امر واقع بینانه تر به نظر می رسد.

همانطور که در بالا ذکر شد، تقاضای نفت چین علیرغم بهبود لکنت‌آمیز همچنان قوی باقی مانده است و آژانس بین‌المللی انرژی این را به افزایش استفاده از پتروشیمی نسبت داد که انتظار می‌رود چین 70 درصد از سود جهانی را به خود اختصاص دهد.

صندوق بین المللی پول (IMF) نیز صبح امروز با انتشار برخی اظهارنظرها، شگفتی خود را از اعداد تا حد زیادی مثبت رشد جهانی از سه ماهه اول اعلام کرد. صندوق بین‌المللی پول همچنین ابراز عقیده کرد که با شروع کاهش تورم، احتمال فرود نرم‌تر باقی می‌ماند، اما به کشورهای گروه 20 نسبت به خطرات بخش مالی در نتیجه چرخه‌های پیاده‌روی در سطح جهان هشدار داد. صندوق بین المللی پول به کاهش سرعت از جمله بهبود چین اشاره کرد که می تواند تهدیدی برای تقاضای نفت در نیمه دوم سال باشد.

کشف کنید که چه نوع معامله گر فارکس هستید

تقویم اقتصادی و خطر رویداد

بعداً امروز، داده‌های تأثیرگذاری بالاتری در خارج از ایالات متحده داریم و PPI احتمالاً پس از چاپ نرم CPI دیروز مهم‌تر خواهد بود. چاپ ملایم‌تر PPI می‌تواند نشان‌دهنده کاهش مداوم فشار قیمت‌ها باشد و نوید خوبی برای اعداد تورم رو به جلو باشد. این می تواند به ضعف دلار بیفزاید و احتمالاً به قیمت نفت انگیزه بیشتری برای افزایش قیمت بدهد.

متناوبا، چاپ بالاتر از حد انتظار PPI می‌تواند منجر به بازگشت مقداری علاقه به خرید در دلار آمریکا شود و در نتیجه قیمت نفت را پایین بیاورد. در هر صورت، نوید می دهد که یک جلسه جالب دیگر در ایالات متحده باشد.

image2.png

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

چشم انداز فنی و افکار نهایی

از منظر فنی، هر دو WTI و Brent با نزدیک شدن RSI به قلمروی بیش از حد خرید، به نظر می رسد که بخار خود را تمام کنند. رالی اخیر و شکست الگوی مثلث متقارن باعث می شود که WTI فقط از MA 200 روزه با یک کاتالیزور به احتمال زیاد برای ادامه روند صعودی از سطوح فعلی مورد نیاز باشد. داده‌های PPI ایالات متحده می‌تواند نوعی کاتالیزور را ارائه دهد که WTI را به سمت ارزش تجاری 200 روزه در حدود 77.20 دلار پیش از اصلاح احتمالی سوق می‌دهد.

نمودار روزانه نفت خام WTI – 13 ژوئیه 2023

image3.png

منبع: TradingView

با این حال، یک فرم شکست در اینجا می تواند شاهد حمایت نفت در شکست مثلث باشد که مصادف با MA 100 روزه در حدود 73.50 دلار است.

نمودار روزانه نفت برنت – 13 ژوئیه 2023

image4.png

منبع: TradingView

با نگاهی گذرا به نفت خام برنت، می توانیم الگوی مشابهی را در بازی پس از شکستن الگوی مثلث ببینیم. برنت در حال حاضر حدود 80 دلار در هر بشکه معامله می شود. آخرین باری که برنت بالای 80 دلار در هر بشکه معامله شد، آوریل 2023 بود. اگر شمع روزانه امروز نتواند بالاتر از مرز 80 دلار بسته شود، می‌توانیم پیش از تداوم رشد صعودی، به سمت ارزش معاملاتی 100 روزه در حوالی علامت 78.10 دلار قرار بگیریم.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که تحولات کلان احتمالاً نقش بزرگی در حرکت بعدی قیمت نفت ایفا خواهد کرد، زیرا ما به سمت سه ماهه سوم پیش می رویم.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده بازار برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.