مبارزه دلار به طور فزاینده ای تهدید می کند که به وارونگی واقعی تبدیل شود: USDJPY، EURUSD، GBPUSD

[ad_1] نکات پیش بینی فنی دلار آمریکا، USDJPY، EURUSD و GBPUSD: شاخص دلار DXY برای اولین بار در 380 روز معاملاتی در هفته گذشته زیر میانگین متحرک ساده 200 روزه خود بسته شد – به یک رکورد بالاتر از اندازه گیری پایانی پایان داد. USDJPY کندترین عقب نشینی را در میان عمده ترین ها داشته

کد خبر : 288822
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۳:۲۶
مبارزه دلار به طور فزاینده ای تهدید می کند که به وارونگی واقعی تبدیل شود: USDJPY، EURUSD، GBPUSD

[ad_1]

نکات پیش بینی فنی دلار آمریکا، USDJPY، EURUSD و GBPUSD:

  • شاخص دلار DXY برای اولین بار در 380 روز معاملاتی در هفته گذشته زیر میانگین متحرک ساده 200 روزه خود بسته شد – به یک رکورد بالاتر از اندازه گیری پایانی پایان داد.
  • USDJPY کندترین عقب نشینی را در میان عمده ترین ها داشته است و از بالاترین نقطه شروع با یک شکست بحرانی ما را در تضاد با حمایت قابل توجه بیشتر قرار داده است.
  • هر دو EURUSD و GBPUSD به بالاترین حد پنج ماهه رسیده اند، اما اکنون با نقاط میانی فنی محدوده های قابل توجهی روبرو هستند.

توصیه شده توسط John Kicklighter

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

پیش بینی فنی برای دلار آمریکا: نزولی

دلار تقریباً 9 درصد از بالاترین سطح چند دهه ای که در اواخر سپتامبر ثبت کرد، عقب نشینی کرده است. در حالی که این هنوز می تواند یک دوره اعتدال را قبل از اینکه روند غالب دوباره کشش را به دست آورد، ثابت کند، در حال کشش بیشتر به سمت تغییر روند غالب به یک روند نزولی است. به این تلنگر در جریان زیربنایی، سطوح پشتیبانی فنی پیشرونده اضافه می‌شود که در مجموع و در میان تلاقی‌های کلیدی جای خود را می‌دهند. با نگاهی به شاخص دلار DXY، شکست CPI حمایت از خط روند 2022 و میانگین متحرک 100 روزه تا حدود 109.50/00، اولین بار بود. این یک حرکت نموداری پرمخاطب بود که حتی معمولی ترین ناظران هم نمی توانند آن را از دست بدهند. در هفته گذشته، زمانی که دلار برای اولین بار در 380 روز معاملاتی به زیر میانگین متحرک 200 روزه سقوط کرد، یک نقطه عطف نزولی بعدی پشت سر گذاشت. این طولانی‌ترین طلسم عمل قیمت بالاتر از شاخص فنی با مشخصات بالا را در تاریخ شکست. در پایان هفته گذشته، بازارها همچنان با اعتقاد به شکست به زیر نقطه میانی محدوده 2022 دست و پنجه نرم می کردند. به نظر می رسد نه از گاوها حمایت می کند و نه از خرس ها. سطوح فنی بیشتری که در زیر باید در نظر گرفته شوند شامل بالاترین رقم دسامبر 2016 در حدود 113.80 می باشد. بالاترین نرخ پاندمی مارس 2020 103.00 و 61.8% اصلاح فیب در محدوده دو دهه گذشته (بالاترین حد در سال 2001 تا 2008) در 101.80.

نمودار شاخص دلار DXY با SMAهای 100 و 200 روزه (روزانه)

image1.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

در حالی که DXY دارای سطوح پشتیبانی فنی بحرانی کمتری است که نشان می دهد ممکن است محدودیت جدی در حرکت در هفته آینده وجود داشته باشد، تعداد کمی در میان متقاطع های اصلی وجود دارد. شاید یکی از چشمگیرترین جفت‌های دلار USDJPY باشد که از شکست شکست خورده خود به بالای 150 در شش هفته قبل -11 درصد معکوس شده است. شکست 145 اولین گام حیاتی برای شکستن لحظه پایداری بود که مقامات سیاست ژاپن را پایه گذاری کرد. با این حال، پایین تر از 137.50 در پایین ترین سطح در هفته گذشته بود که نشان داد بیش از یک اصلاح خشونت آمیز وجود دارد. تا پایان روز جمعه، این جفت با تلاقی پشتیبانی فنی حیاتی که بین اوج نوسان چند دهه گذشته در ژانویه 2002 در 135.16 ایجاد شده بود، دست و پنجه نرم می کرد. فیب 38.2 درصدی از آوریل 2021 تا اکتبر 2022 بالاتر از 135.05 و SMA 200 روزه نزدیک به 134.90 است. اگر این کف ناهموار جای خود را بدهد، توجه با حمایت های فنی بیشتر که از پایین ترین سطح نوسان قبلی که به عنوان سنگ پله بالاتر در طول رالی 2022 استفاده می شد (به عنوان مثال 130.40 و 126.40) کشیده خواهد شد.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -9٪ -6٪ -7٪
هفتگی 0% -11٪ -6٪

نمودار USDJPY با SMA 200 روزه و نرخ تغییر 20 روزه (روزانه)

image2.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

مشابه USDJPY (اما با توجه به اینکه دلار در طرف مقابل جفت قرار دارد)، EURUSD پیشرفتی متلاطم اما حیاتی داشته است. شکست یک ماه پیش بالای 1.0100 منجر به افزایش سریع بازگشت به سطح محوری 1.0350 شد که به موجب آن بازار اساساً برای هفته‌ها کاهش یافت. وجود میانگین متحرک 200 روزه یک محدودیت کلی بود، اما به وضوح بازار را به عنوان یک خط بحرانی در شن و ماسه که حول معیار فنی نوسان می‌کردیم، عقب نگه نمی‌داشت. این به عقب و جلو، درک تأثیر نهایی آن بر بازار را از بین می برد. از جهش هفته آینده، نقطه میانی بالاترین قیمت ژانویه 1.1500 تا پایین ترین دهه سپتامبر در 0.9540 در 1.0520 نقطه شروع حرکت بعدی بازارها خواهد بود. سطوح بیشتری در بالا وجود دارد، اما به دلیل پیشروی بودن کاهش در سال جاری، آنها عقب تر و نازک تر هستند. من شاهد نوسان پاندمی قبلی در حول و حوش 1.0640 خواهم بود، اما شتاب را نیز رصد خواهم کرد. خط آبی در این نمودارهای اصلی دلار، نرخ تغییر 20 روزه است. و در هر مورد، آنها به سطوح چند ساله شدت نسبت به کاهش دلار رسیده اند. برای EURUSD، سرعت به ارتفاعاتی رسیده است که از اکتبر 2010 مشاهده نشده است. این می تواند به یک کلیپ معتدل تر از صعود به جلو ترجمه شود.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -1٪ -3٪ -3٪
هفتگی -12% -4٪ -8٪

نمودار EURUSD با SMA 200 روزه و نرخ تغییر 20 روزه (روزانه)

image3.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

همانطور که نرخ تغییر 20 روزه EURUSD قابل توجه است، GBPUSD حتی فوق العاده تر است. ما باید تمام راه را تا بازگشت از بحران بزرگ مالی در می 2009 ادامه دهیم تا حرکت نسبتاً تهاجمی بالاتری از کابل پیدا کنیم. رکود استرلینگ در ماه سپتامبر/اکتبر بدون شک بر شدت بازگشت ضربه محکم و ناگهانی افزوده است، اما با این وجود این کشش قابل توجهی است که باید برای نشانه هایی از رها شدن کنترل شود. برای GBPUSD، همین پیشرفت ها در هفته گذشته دیده شده است. ما به تازگی برای اولین بار در 318 روز معاملاتی از SMA 200 روزه عقب نشینی کردیم و به نظر می رسید که کاهش خنثی روز جمعه پس از NFP مقاومت قبلی را به عنوان حمایت جدید حفظ کند. در جایی که سطوح Fib در سایر صلیب‌ها روی صلیب‌های دیگر کشیده شده است، به نظر می‌رسد که Cable به نقطه میانی مشخص موج خرسی خود در می 2021 تا سپتامبر 2022 در سطح نسبی 1.2300 احترام می‌گذارد. در نظر بگیرید که اولویت فنی مشابهی در برخورد با همین سطح به عنوان مقاومت بین ژوئن و اوت وجود داشت، ممکن است آگاهی بیشتری نسبت به تأثیر آن وجود داشته باشد.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 0% -6٪ -4٪
هفتگی -11٪ -5٪ -7٪

نمودار GBPUSD با SMA 200 روزه و نرخ تغییر 20 روزه (روزانه)

image4.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

کشف کنید که چه نوع معامله گر فارکس هستید



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.