ماهی‌های چرب «کاتسوو» ممکن است پیش‌بینی تغییرات آب و هوایی، تهدیدی برای سوشی ژاپن باشد

[ad_1] اما او و دیگر ماهیگیران در کوره، در استان کوچی در جنوب غربی ژاپن، در دو سال گذشته چیز نگران‌کننده‌ای را دیده‌اند – تعداد بی‌سابقه‌ای از کاتسوئوهای غیرعادی چرب. در حالی که کاتسوو سنگین‌تر به معنای پول بیشتر است، محلی‌ها و کارشناسان می‌گویند که نشان‌دهنده تغییرات آب و هوایی و خطری برای تعداد کاتسوئوهایی

کد خبر : 227978
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
ماهی‌های چرب «کاتسوو» ممکن است پیش‌بینی تغییرات آب و هوایی، تهدیدی برای سوشی ژاپن باشد

[ad_1]

اما او و دیگر ماهیگیران در کوره، در استان کوچی در جنوب غربی ژاپن، در دو سال گذشته چیز نگران‌کننده‌ای را دیده‌اند – تعداد بی‌سابقه‌ای از کاتسوئوهای غیرعادی چرب.

در حالی که کاتسوو سنگین‌تر به معنای پول بیشتر است، محلی‌ها و کارشناسان می‌گویند که نشان‌دهنده تغییرات آب و هوایی و خطری برای تعداد کاتسوئوهایی است که در حال حاضر به دلیل تقاضای فزاینده و صید بی‌رویه در معرض تهدید هستند.

ناکاجو 70 ساله گفت: «کاتسووی چرب باید با دمای آب ارتباط داشته باشد. «من احساس فوریت دارم که اگر روزی کاتسو به خلیج نیاید چه می‌شود.» (عکس انشا: https://reut.rs/3AFtYSQ)

نوریاکی ایتو، سرآشپز یک رستوران قدیمی تسوکاسا در شهر کوچی، گفت که او نیز «در این فصل از سال هرگز چنین کاتسوی چرب ندیده بود».

ایتو افزود، این نگران کننده است زیرا تغییرات در دریا و آب و هوا قبلاً برخی از ماهی های دیگر را از بین برده است “از جمله صدفی به نام chambara-gai که قبلاً تخصص کوچی بود”.

برخی از کاتسوئوهای اقیانوس آرام که در اصل از آب های گرمسیری هستند، هر بهار با جریان گرم اقیانوسی به سمت شمال مهاجرت می کنند و خلیج قوسی شکل کوچی را به یک منطقه ماهیگیری حاصلخیز تبدیل می کنند.

داده‌های آزمایشگاه شیلات محلی نشان می‌دهد که میانگین دمای سطح خلیج در زمستان در چهار دهه منتهی به سال 2015 2 درجه سانتی‌گراد افزایش یافته است و کاتسوئو چاق‌تر ممکن است به دلیل طعمه فراوان در دریای گرم‌تر باشد.

Hideyuki Ukeda، دانشمند کشاورزی و معاون رئیس دانشگاه کوچی، گفت: اما در درازمدت، این گرم شدن ممکن است از بالا آمدن آب غنی از مواد معدنی به سطح جلوگیری کند، که منجر به کاهش پلانکتون و ماهی‌های کوچک‌تر برای تغذیه می‌شود که منجر به کاهش کاتسو می‌شود.

این در حالی است که جمعیت سالخورده ژاپن پایداری ماهیگیری محلی و مشاغل مرتبط مانند تولید کاتسوو خشک و تخمیر شده و ترب واسابی را تهدید می کند – چاشنی چشم نوازی که زیر ماهی در یک تکه سوشی قرار می گیرد.

تاکاهیرو تاناکا، صاحب نسل چهارم یک ماهی فروش که خود را «سوملی کاتسوئو» می نامد، در کوره، ناحیه ای در شهر ناکاتوسا، بسیاری از ماهیگیران در سه دهه گذشته بیکار شده اند.

او افزود: «ما می‌توانیم طعم‌های مختلف کاتسو را تشخیص دهیم، درست مانند کشاورزان معمولی فرانسوی که ممکن است ظرافت‌های شراب را بچشند… این مکان ممکن است یکی از آخرین جوامع ژاپنی باشد که در آن کاتسو بخشی از فرهنگ روزانه است».

تاناکا گفت: “اما بدون ماهیگیران، این دوام نخواهد داشت.”

ماهیگیر ناکاجو همچنین جامعه پیر و جانشینان کمتری را مورد بدگویی قرار داد. ناکاجو گفت: «از نوه‌ام پرسیدم که آیا این مسئولیت را بر عهده می‌گیرد، اما او اکنون در حال تحصیل برای کار در یک اداره دولتی است.

فرهنگ سوشی در خطر است

صید بی رویه در حال حاضر به تعداد صیدها ضربه زده است و ضربه ای به ماهیگیران کوچی وارد کرده است که به روش های سنتی ماهیگیری تک قطبی در مقابل ماهیگیری در مقیاس بزرگ در سراسر غرب اقیانوس آرام پایبند بوده اند.

داده های دولتی نشان می دهد که تعداد صید در کوچی تنها به یک چهارم اوج خود در دهه 1980 رسیده است.

اوکدا گفت: «ما در طی 10 سال گذشته شاهد کاهش فاجعه‌بار فرودها بوده‌ایم.

“تعداد فزاینده ای از مردم می ترسند که اگر اوضاع به همین منوال ادامه یابد، در آینده نزدیک دیگر نتوانیم کاتسوو بخوریم.”

تولید کاتسووبوشی، کاتسوو خشک و تخمیر شده، که اغلب به عنوان چاشنی تراشیده شده روی غذاهای سنتی ژاپنی یا به عنوان پایه آبگوشت استفاده می شود، در حال حاضر با مشکل مواجه شده است.

تایچی تاکوچی، که یکی از آنها را در شهر ایالات متحده آمریکا اداره می‌کند، گفت که تعداد تولیدکنندگان کاتسووبوشی در کوچی از ده‌ها حدود چهل سال پیش به تعداد کمی کاهش یافته است.

تاکوچی گفت: “من واقعا مطمئن نیستم که بتوانیم این کار را ادامه دهیم.”

واسابی، ترب تند که برای غذاهای ژاپنی، به ویژه ساشیمی و سوشی ضروری است، با چالش های مشابهی در تولید مواجه است.

ماساهیرو هوشینا، 72 ساله، رئیس انجمن پرورش دهندگان واسابی محلی، گفت که طوفان ها و افزایش دما به تولید در اوکوتاما، منطقه کوهستانی در غرب توکیو آسیب رسانده است.

هوشینا گفت: «من به شدت نگران آینده کشاورزی خود هستم.

تعداد کشاورزان در این منطقه به دلیل کاهش جمعیت 75 درصد نسبت به دهه 1950 کاهش یافته است و اگر چیزی تغییر نکند، برخی نگران هستند که خود سوشی نیز در معرض خطر قرار گیرد.

اوکدا گفت: “ترکیب ماهی خام و ادویه، مانند کاتسو و واسابی، یک هنر است و ما باید هر دو را حفظ کنیم.” او افزود: “من هرگز نمی خواهم به آینده ای بدون آنها فکر کنم.”

<^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ ^^^^^^^^^^

تصویر گسترده تر-ماهی کاتسوو چرب ممکن است تغییرات آب و هوایی، تهدیدی برای سوشی ژاپن را پیش بینی کند (چند رسانه ای) https://reut.rs/3AFtYSQ

کشاورزان ترب کوهی ژاپنی در بحبوحه تغییرات آب و هوایی از آینده نگران هستند

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ ^^^^^^^^^>

(گزارش توسط کانتارو کومیا در ناکاتوسا؛ گزارش اضافی توسط کیم کیونگ هون و ایرنه وانگ؛ ویرایش توسط الین لیز و هیمانی سرکار)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.