سهام آسیایی تحت تاثیر نارضایتی های تجاری ایالات متحده و چین، مشکلات فدرال رزرو توسط Investing.com

[ad_1] © رویترز نوشته امبار واریک Investing.com– سهام آسیایی در روز دوشنبه به شدت سقوط کرد، در حالی که تراشه‌سازان چینی منجر به کاهش محدودیت‌های تجاری جدید ایالات متحده شدند، در حالی که احساسات گسترده‌تر به دلیل ترس از اقدامات جنگ طلبانه‌تر فدرال رزرو تضعیف شد. شاخص بلو چیپ 0.9 درصد سقوط کرد در حالی

کد خبر : 265681
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
سهام آسیایی تحت تاثیر نارضایتی های تجاری ایالات متحده و چین، مشکلات فدرال رزرو توسط Investing.com

[ad_1]


© رویترز

نوشته امبار واریک

Investing.com– سهام آسیایی در روز دوشنبه به شدت سقوط کرد، در حالی که تراشه‌سازان چینی منجر به کاهش محدودیت‌های تجاری جدید ایالات متحده شدند، در حالی که احساسات گسترده‌تر به دلیل ترس از اقدامات جنگ طلبانه‌تر فدرال رزرو تضعیف شد.

شاخص بلو چیپ 0.9 درصد سقوط کرد در حالی که شاخص 0.4 درصد سقوط کرد. سهام چیپ سازی از جمله Anji Microelectronics Tech Co Ltd (SS:) و چنگدو شوگوانگ شرکت Electronics با مسئولیت محدود (SS:) پس از قطع ارتباط شرکت‌های چینی توسط کاخ سفید از تراشه‌های نیمه هادی خاص ساخته شده با تجهیزات ایالات متحده، تا 20 درصد سقوط کرد.

سهام هنگ کنگ نیز با این حرکت متزلزل شد و نزدیک به 3 درصد از دست داد. سنگین وزنان فنی Alibaba Group Holding Ltd (HK:)، بایدو (NASDAQ:) Inc (HK:) و Tencent Holdings Ltd (HK:) بین 2 تا 4 درصد سقوط کردند.

اقدام ایالات متحده تهدیدی برای بدتر شدن روابط تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان است و در صورت تلافی چین می تواند پیامدهای اقتصادی عمیق تری داشته باشد.

احساسات نسبت به چین نیز با داده‌های آخر هفته که نشان می‌دهد در ماه سپتامبر به طور غیرمنتظره‌ای کاهش یافته است، در بحبوحه ادامه اختلالات مرتبط با کووید، بدتر شد. تجدید حیات اخیر در عفونت ها نیز نگرانی هایی را در مورد قرنطینه های بیشتر ایجاد کرده است.

تمرکز این هفته همچنین بر بیستمین کنگره حزب کمونیست چین است که انتظار می‌رود سیاست‌های دولت را برای پنج سال آینده ترسیم کند.

بازارهای سهام آسیایی در روز دوشنبه به شدت سقوط کردند، اگرچه حجم معاملات به دلیل تعطیلات در ژاپن و کره جنوبی کاهش یافت.

شاخص استرالیا 1.4 درصد سقوط کرد و معدنچیان متحمل ضررهای سنگین به دلیل چشم انداز تضعیف تقاضا در چین شدند. شاخص فیلیپین با افت 1.1 درصدی بدترین عملکرد را در آسیای جنوب شرقی داشت.

شاخص بلو چیپ هند 1.3 درصد کاهش یافت.

سهام منطقه ای پیشتاز ضعیفی از وال استریت گرفتند، که در روز جمعه پس از اینکه به فدرال رزرو دلیل کمی برای کاهش لحن جنگ طلبانه خود داد، سقوط کرد.

تمرکز این هفته نیز بر روی ایالات متحده برای سپتامبر است که قرار است در روز پنجشنبه انجام شود. این قرائت که انتظار می رود نشان دهد که تورم تا ماه گذشته همچنان داغ بوده است، در موضع فدرال رزرو در مورد نرخ بهره نیز تاثیرگذار خواهد بود.

بازارها در حال قیمت گذاری هستند که بانک مرکزی در ماه نوامبر نرخ بهره را 75 واحد پایه افزایش خواهد داد. افزایش نرخ بهره آمریکا بزرگترین باد مخالف بازارهای آسیایی در سال جاری بوده است و احتمالاً بازارها را در کوتاه مدت رکود نگه می دارد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.