سقوط دلار، جهش یورو در موضع هاوکیش ECB توسط Investing.com

© رویترز. توسط پیتر پرستار Investing.com – دلار آمریکا در اوایل تجارت اروپا در روز دوشنبه تضعیف شد، در حالی که با ارزیابی مجدد مسیر نرخ بهره بانک مرکزی اروپا توسط معامله گران در پی افزایش شدید نرخ در هفته گذشته، یورو به بالاترین سطح سه هفته اخیر جهش کرد. در ساعت 03:05 ET (07:05

کد خبر : 254301
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
سقوط دلار، جهش یورو در موضع هاوکیش ECB توسط Investing.com



© رویترز.

توسط پیتر پرستار

Investing.com – دلار آمریکا در اوایل تجارت اروپا در روز دوشنبه تضعیف شد، در حالی که با ارزیابی مجدد مسیر نرخ بهره بانک مرکزی اروپا توسط معامله گران در پی افزایش شدید نرخ در هفته گذشته، یورو به بالاترین سطح سه هفته اخیر جهش کرد.

در ساعت 03:05 ET (07:05 به وقت گرینویچ)، دلار آمریکا که ارزش دلار را در برابر سبدی از شش ارز دیگر دنبال می کند، 0.8 درصد کاهش یافت و به 107.912 رسید و از بالاترین سطح 20 ساله 110.79 هفته گذشته کاهش یافت.

این شاخص در هفته گذشته کلید خود را از صفر به 0.75 درصد رساند که بزرگترین افزایش تا به حال بوده است، و رئیس جمهور کریستین لاگارد در تلاش برای بازگرداندن سطح رکورد به 2 درصد هدف بانک، دو یا سه افزایش دیگر را راهنمایی کرد.

این دستورالعمل برای انقباض تهاجمی بیشتر پولی، یورو را در برابر دلار با 1.2 درصد افزایش به 1.0154 رسانده است که نزدیک به بالاترین سطح خود در سه هفته اخیر است.

یواخیم ناگل، رئیس بوندس‌بانک روز یکشنبه در یک مصاحبه رادیویی گفت: «گام پنج‌شنبه نشانه روشنی بود و اگر تصویر تورم ثابت بماند، باید گام‌های روشن دیگری دنبال شود».

رویترز روز دوشنبه گزارش داد که مقامات بانک مرکزی اروپا ریسک فزاینده ای را می بینند که مجبور شوند نرخ بهره اصلی خود را به 2 درصد یا بیشتر، حداقل 125 واحد پایه دیگر افزایش دهند تا با وجود رکود اقتصادی احتمالی، تورم بی سابقه در منطقه یورو را مهار کنند.

ارز واحد همچنین با اخبار مربوط به دستاوردهای ارضی قابل توجهی که توسط نیروهای اوکراینی در آخر هفته به دست آمده است، تقویت شده است، که احتمال پایان زودهنگام تهاجم روسیه به اوکراین را افزایش می دهد.

در جاهای دیگر، 0.7 درصد افزایش یافت و به 1.1667 رسید، که با حمایت از رشد یورو در برابر دلار، همراه بود، اگرچه آخرین داده های اقتصادی نشان داد که در ژوئیه که 0.2 درصد نسبت به ژوئن افزایش یافت، کمتر از حد انتظار رشد کرد.

در ژوئن 0.6 درصد کاهش یافت که شامل دو روز تعطیلات عمومی بانکی برای جشن گرفتن 70 سال سلطنت ملکه فقید الیزابت در تاج و تخت بریتانیا بود.

با این حال، 0.3٪ افزایش یافت و به 142.95 رسید، و به سمت بالاترین سطح 24 سال اخیر در هفته گذشته که کمی کمتر از 145 بود، برگشت و نرخ ین همچنان حساس بود.

هفته آینده تشکیل می شود و بار دیگر به طور گسترده ای نرخ بهره را افزایش می دهد.

کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو روز جمعه گفت که از “افزایش قابل توجه در نشست بعدی ما” حمایت می کند و جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، خواستار افزایش 75 واحد پایه دیگر شد که سومین افزایش متوالی در این اندازه خواهد بود.

حساس به ریسک 0.5 درصد افزایش یافت و به 0.6872 رسید، در حالی که ثابت در 6.9265 معامله شد، با یوان ضعیف باقی ماند زیرا قرنطینه های COVID-19 همچنان تهدیدی برای کاهش شدید تولید در دومین اقتصاد بزرگ جهان است.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.