سقوط آزاد WTI در میان آشفتگی جهانی

کاهش رشد اقتصادی چین، کاهش تقاضای نفت را تشدید می کند. بازیگران بازار به بحث های هسته ای بین ایالات متحده و ایران توجه دارند. WTI نزدیک به پایین ترین سطح آگوست با 86.99 دلار و با موضع فنی کاملاً نزولی معامله می شود. قیمت نفت خام در ابتدای هفته در حال سقوط آزاد است،

کد خبر : 242048
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹
سقوط آزاد WTI در میان آشفتگی جهانی


  • کاهش رشد اقتصادی چین، کاهش تقاضای نفت را تشدید می کند.
  • بازیگران بازار به بحث های هسته ای بین ایالات متحده و ایران توجه دارند.
  • WTI نزدیک به پایین ترین سطح آگوست با 86.99 دلار و با موضع فنی کاملاً نزولی معامله می شود.

قیمت نفت خام در ابتدای هفته در حال سقوط آزاد است، به طوری که هر بشکه وست تگزاس اینترمدیت در حال حاضر با قیمت 86.63 دلار معامله می شود که فاصله چندانی با پایین ترین سطح ماه جاری یعنی 86.40 دلار ندارد.

عوامل متعددی بر قیمت نفت تأثیر می‌گذارند که یکی از آنها بدتر شدن چشم‌انداز تقاضا است. داده‌های چین نشان می‌دهد که ظرفیت نفت خام این کشور در ماه جولای به کمترین میزان خود از مارس 2020 به 53.21 میلیون تن رسیده است. این رقم نیز 8.8 درصد کمتر از زمان مشابه سال گذشته بود. علاوه بر این، داده‌های ناامیدکننده خرده‌فروشی و تولید صنعتی چین نگرانی‌ها در مورد رکود جهانی را احیا کرد.

در سمت عرضه، مدیرعامل آرامکو عربستان روز یکشنبه گفت که در صورت درخواست دولت، آنها قادر خواهند بود تولید را به حداکثر ظرفیت 12 میلیون بشکه در روز برسانند. با نگاهی به آینده، پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته‌ای 2015، که انتظار می‌رود اواخر روز اعلام شود، می‌تواند بر قیمت نفت خام تأثیر بگذارد. اگر ایران و آمریکا به توافق برسند، این امر می‌تواند منجر به لغو تحریم‌ها بر صادرات نفت و گاز ایران شود.

چشم انداز فنی WTI

پایین ترین سطح فوق الذکر در ماه اوت، پایین ترین قیمت WTI است که از فوریه تاکنون معامله شده است، به این معنی که شکستن زیر آن می تواند منجر به کاهش شدیدتر شود. هدف نزولی اولیه و سطح حمایت فوری، منطقه 86.10 دلار است، جایی که طلای سیاه از ژانویه سال جاری دارای چندین اوج و پایین روزانه است. شکست نزولی می تواند منجر به آزمایش رقم 85.00 دلار شود. لحن نامطلوب سهام احتمالاً قیمت نفت خام را در بقیه روز در مسیر نزولی نگه می دارد.

در صورت احیای وال استریت، WTI نیز ممکن است مقداری تقاضا پیدا کند. مقاومت درون روزی 88.50 دلار و 90.00 دلار است. با این وجود، قرائت‌های فنی از گسترش نزولی کوتاه‌مدت پشتیبانی می‌کنند و به تصویر بنیادی منفی می‌افزایند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.