سازمان جهانی بهداشت خواستار اقدام فوری درباره تغییرات اقلیمی شد

[ad_1] سازمان جهانی بهداشت (WHO) در آستانه شروع کنفرانس آتی تغییرات اقلیمی (COP۲۸) به اقدام فوری در مورد «آب و هوا و سلامت» تاکید و اذعان کرد که اقدام برای داشتن آب و هوای قابل قبول باید به عنوان اقدامی برای سلامت افراد نیز شناخته شود. به گزارش هوشمند نیوز به نقل از آناتولی، این

کد خبر : 436802
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۴:۳۴
سازمان جهانی بهداشت خواستار اقدام فوری درباره تغییرات اقلیمی شد

[ad_1]

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در آستانه شروع کنفرانس آتی تغییرات اقلیمی (COP۲۸) به اقدام فوری در مورد «آب و هوا و سلامت» تاکید و اذعان کرد که اقدام برای داشتن آب و هوای قابل قبول باید به عنوان اقدامی برای سلامت افراد نیز شناخته شود.

به گزارش هوشمند نیوز به نقل از آناتولی، این نشست قرار است در دبی، شهر پرجمعیت امارات متحده عربی از ۳۰ نوامبر تا ۱۲ دسامبر ۲۰۲۳ برگزار شود.

امید این است که کاپ ۲۸ بتواند هدف طولانی‌مدت محدود کردن افزایش دمای کره زمین تا حد ۱.۵ درجه سانتی‌گراد را تحقق بخشد. این توافق در سال ۲۰۱۵ با شرکت حدود ۲۰۰ کشور در پاریس حاصل شد.

این آژانس سازمان ملل در بیانیه ای گفت: در حالی که جهان در کاپ ۲۸ متحد می شود، جامعه بهداشتی خواستار اقدام قاطع است. ما از مذاکره‌کنندگان می‌خواهیم بدانند که اقدام اقلیمی یک اقدام بهداشتی است و عدم رسیدگی به این واقعیت پیامدهای عمیقی برای رفاه نسل‌های فعلی و آینده خواهد داشت.

فراخوان سازمان جهانی بهداشت جامعه سلامت را در درخواست برای تعهد به ایجاد سیستم‌های بهداشتی انعطاف‌پذیر، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و اولویت‌بندی سلامت، متحد می‌کند.

«تدروس آدهانوم قبریسوس»، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در این باره گفت: اولویت دادن به سلامت فقط یک انتخاب نیست، بلکه پایه و اساس جوامع تاب آور است.

او گفت: ما باید گفتگوها را تغییر داده و مزایای گسترده اقدامات اقلیمی جسورانه را برای سلامت و رفاه خود نشان دهیم.

بودجه بیشتری برای حمایت از سیستم های بهداشتی در برابر تغییرات آب و هوایی مورد نیاز است

سازمان جهانی بهداشت با تشخیص کمبود مالی در سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی، گفت که جامعه سلامت از کانال‌های نوآورانه کمک مالی بیشتری می‌خواهد. این درخواست مستلزم حذف و پایان دادن به یارانه‌های سوخت‌های فسیلی و ایجاد بودجه جدید برای تقویت سیستم‌های مراقبت بهداشتی در سازگاری با تغییرات آب و هوایی است.

این آژانس گفت: عدم اقدام سریع، سیستم‌های بهداشتی را در سراسر جهان در برابر تأثیرات شدید تغییرات آب و هوایی آسیب‌پذیر می‌کند و تأکید کرد که تغییرات آب و هوایی «یک تهدید دور» نیست بلکه یک «خطر کنونی» است.

به گفته متخصصان، تغییرات اقلیمی در حال حاضر بر سلامت عمومی تأثیر گذاشته و منجر به تشدید بیماری‌های عفونی و بیماری‌های منتقله از طریق حیوانات و حشرات ناقل می‌شود. به منظور کاهش اثرات نامطلوب بر سلامت، جامعه سلامت بر اهمیت کاهش و حذف گازهای گلخانه‌ای تأکید می‌کند.

آمارهای سازمان جهانی بهداشت نشان می دهد که سالانه در جهان هفت میلیون مرگ زودرس به آلودگی هوا نسبت داده می شود.

در این بیانیه آمده است: اقدامات کاهش فوری از جمله انتقال به منابع انرژی پاک، برای حفاظت از سلامت انسان و ایجاد نتایج پایدار ضروری است.

تغییرات اقلیمی، خطری جدی و تهدیدکننده

تغییرات اقلیمی بر غذایی که می خوریم، هوایی که تنفس می کنیم، آبی که می نوشیم و مکان‌هایی که ما از آن‌ها به عنوان سرپناه استفاده می‌کنیم، تاثیر می گذارد.

تغییرات اقلیمی همچنین می‌تواند با ایجاد دگرگونی در فراوانی یا شدت رویدادهای شدید آب و هوایی و انتشار آفات و بیماری‌های خاص، بر سلامت و رفاه افراد تأثیر بگذارد.

به گفته کارشناسان، تغییرات آب و هوایی از دو طریق بر سلامت افراد تأثیر می گذارد:

– با تغییر در شدت یا فراوانی مشکلات سلامتی که افراد در حال حاضر با آن مواجه هستند

– با ایجاد مشکلات بهداشتی جدید یا پیش بینی نشده در افراد

اثرات تغییرات آب و هوایی بر سلامتی شامل بیماری‌های تنفسی و قلبی، بیماری‌های مرتبط با آفات مانند بیماری لایم و ویروس نیل غربی، بیماری‌های مرتبط با آب و غذا و جراحات و مرگ‌ومیر است. تغییرات آب و هوایی همچنین با افزایش جرایم خشن و به طور کلی کاهش سلامت روان مرتبط است.

افراد می توانند به طور همزمان یا در مراحل مختلف زندگی با چندین مورد از اثرات تغییرات اقلیمی مواجه شوند.

تدروس آدهانوم قبریسوس نیز اخیرا گفته است: سازمان جهانی بهداشت انتظار دارد که در ماه‌های آینده رویدادهای آب و هوایی شدید از جمله امواج گرما، سیل و طوفان در سطح جهانی آغاز شود.

سازمان جهانی هواشناسی (WMO) نیز هشدار داد که شرایط پدیده آب و هوایی ال نینو برای اولین بار در هفت سال گذشته در منطقه استوایی اقیانوس آرام ایجاد شده است که احتمالا منجر به افزایش دمای جهانی و تغییرات اقلیمی می‌شود.

کارشناسان معتقدند که تغییرات اقلیمی در حال رسیدن به نقاط ناشناخته ای است و افزایش دمای جهانی همراه با پدیده ال نینو منجر به ثبت رکوردهای جدیدی خواهد شد.

در کنفرانس جهانی اقلیمی سازمان ملل (کاپ ۲۸) درباره چه گفتگو می‌کنند؟

هدف کنفرانس، پیشبرد مقاصد پیمان ۲۰۱۵ پاریس است اما کاپ ۲۸ به طور ویژه به اهداف زیر می‌پردازد:

– اقدام سریع برای استفاده از انرژی‌های پاک برای کاهش اثرات گلخانه‌ای گازهای آلاینده پیش از سال ۲۰۳۰

– انتقال منابع مالی برای حمایت از اقدامات زیست‌محیطی از کشورهای غنی به کشورهای فقیر و یافتن روش‌های جدید برای کشورهای درحال‌ توسعه

– تمرکز بر انسان و طبیعت

– تبدیل کاپ ۲۸ به «کارآمدترین» کنفرانس

همچنین روزهای کنفرانس به بحث درباره موضوعاتی مانند سلامت، اقتصاد، غذا و طبیعت اختصاص داده شده است.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.