زباله های سمی معادن سلامتی را در نزدیکی مدرسه مقدونیه شمالی تهدید می کند

[ad_1] یک معدن کروم و آنتیموان در روستای لوجانه در سال 1979 تعطیل شد و زباله ها رها شدند و در هوای آزاد رها شدند و زمین ها و منابع آب زیرزمینی را آلوده کردند. آفریم زیمبری، معلم جغرافیا در مدرسه، در حالی که بینی خود را از بوی 100 متری زباله دانی می پوشاند،

کد خبر : 337804
تاریخ انتشار : جمعه ۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۰
زباله های سمی معادن سلامتی را در نزدیکی مدرسه مقدونیه شمالی تهدید می کند

[ad_1]

یک معدن کروم و آنتیموان در روستای لوجانه در سال 1979 تعطیل شد و زباله ها رها شدند و در هوای آزاد رها شدند و زمین ها و منابع آب زیرزمینی را آلوده کردند.

آفریم زیمبری، معلم جغرافیا در مدرسه، در حالی که بینی خود را از بوی 100 متری زباله دانی می پوشاند، به رویترز گفت: «من همیشه به دانش آموزانم می گویم که به این محل دفن زباله نزدیک نشوند.

از دولت می‌خواهم، لطفاً کاری بکنید، درس گرفتن در اینجا بسیار خطرناک است.»

دولت می گوید در حالی که تلاش می کند زباله ها را بفروشد، از جمله برنامه ریزی برای حصار کشی منطقه، هر کاری که می تواند انجام می دهد.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، آرسنیک یکی از 10 ماده شیمیایی است که نگرانی عمده سلامت عمومی را به خود اختصاص داده است. این می گوید قرار گرفتن طولانی مدت از آب آشامیدنی و غذا می تواند باعث سرطان شود.

بر اساس گزارشی در سال 2007 که به سفارش برنامه توسعه سازمان ملل متحد تهیه شد، 1 میلیون تن زباله در محل های دفن زباله در داخل و نزدیک روستا با غلظت سمی آرسنیک، آنتیموان و سایر مواد خطرناک موجود بود. این اطلاعات جدیدتری نیست.

حدود 5000 تن تنها چند متر با خط ریلی فاصله دارد که قطارهای بین المللی از یونان از طریق مقدونیه شمالی و به بقیه اروپا می روند.

مقدونیه شمالی 16 مکان زباله صنعتی خطرناک را در سراسر کشور شناسایی کرده است.

حصار برنامه ریزی شده

زمانی که این کشور بخشی از یوگسلاوی سابق بود، توجه چندانی به این موضوع که آیا زباله ها به سلامت مردم آسیب می رساند یا خیر، می شد. اما اکنون که کشور بالکان قصد دارد به اتحادیه اروپا بپیوندد، باید کارهای بیشتری برای پاکسازی خاک خود انجام دهد.

Lendita Dika، از دفتر مدیریت آلودگی صنعتی و ریسک دولت، می‌گوید ضایعات آرسنیک حذف نشده است، زیرا آنها منتظر سرمایه‌گذاران برای خرید آن هستند.

او می گوید که یک شرکت ترکیه ای در سال 2022 به دلیل عدم علاقه اقتصادی از قرارداد منصرف شد، اما مناقصه جدید به زودی با تمدید تقاضا باز خواهد شد. سازمان جهانی بهداشت می گوید از آرسنیک به عنوان یک عامل آلیاژی و همچنین برای ساخت شیشه، رنگدانه ها، منسوجات، چسب ها و آفت کش ها استفاده می شود.

در این میان، دولت قصد دارد منطقه را محاصره کند.

دیکا گفت: “در سال 2023 ما یک راه حل کوتاه مدت انجام خواهیم داد و یک حصار برای جلوگیری از ورود مردم و دانش آموزان به داخل منطقه خواهیم گذاشت.”

هیچ داده معتبری در مورد اثرات آن بر سلامت مردم وجود ندارد اما گزارش سال 2007 می گوید که غلظت آرسنیک در خاک و آب تا 50 برابر بیشتر از استانداردهای بین المللی مجاز است.

تراژه استافیلوف، استاد دانشکده علوم طبیعی دولتی در اسکوپیه، گفت: «(دولت باید) حداقل فوراً پوشش دهد، و سپس اقداماتی مانند دستورالعمل‌هایی برای عدم استفاده از آب چاه‌ها برای آشامیدن اتخاذ کند.

در نیم کیلومتری مرز با صربستان، اکثریت مردم این روستا از آب چاه ها برای نوشیدن و برای دامداری یا کشاورزی خود استفاده می کنند.

فاطمیر سلمانی، مستمری بگیر امیدوار است که یک پارچ فیلتر در حین برداشتن آب از چاه نزدیک خانه‌اش، محافظت کند.

سلمانی گفت: آب زمانی که از این فیلتر عبور کند طعم بهتری دارد تا اینکه فیلتر نشود.

(گزارش توسط فاتوس بیتیچی و اوگنن تئوفیلوسکی؛ ویرایش توسط آلیسون ویلیامز)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.