دوره بادام کاری – دوره | مدرک معتبر

[ad_1] دوره بادام کاری، برای آشنایی کامل افراد با بادام ایجاد شده است. بادام یکی از گیاهان چوبی چند ساله خزان دار بوده که غالبا به صورت درخت و در گونه های وحشی به صورت درختچه دیده می شود. ارتفاع درختان بادام به ۸-۶ متر می رسد ولی در شرایط دیم رشد درختان کم و

کد خبر : 189598
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹
دوره بادام کاری – دوره | مدرک معتبر

[ad_1]

دوره بادام کاری، برای آشنایی کامل افراد با بادام ایجاد شده است. بادام یکی از گیاهان چوبی چند ساله خزان دار بوده که غالبا به صورت درخت و در گونه های وحشی به صورت درختچه دیده می شود. ارتفاع درختان بادام به ۸-۶ متر می رسد ولی در شرایط دیم رشد درختان کم و به ندرت به این ارتفاع می رسند.

بادام درختی است که در شرایط آب و هوایی مدیترانه ای و در نواحی که دارای تابستان های گرم و خشک و زمستان ملایم باشند به خوبی رشد می کند. ولی بادام را در مناطقی که دارای زمستان های سرد می باشد پرورش می دهند تا نیاز سرمایی آن رفع شود.

نیازمندی های محیطی بادام :

آب و هوا :
برای موفقیت در کشت و پرورش بادام شرایط محیطی مطلوب ضروری است دما مهم‌ترین فاکتور اقلیمی برای پرورش بادام است. بادام برای جوانه‌زنی یکنواخت در بهار به سرمای زمستانه متوسطی نیاز دارد(500-100 ساعت دمای کمتر از 7 درجه سانتی‌گراد). مقاومت آن به سرمای زمستان در حد متوسطی است. (کمتر از میوه هلو) گل‌های بادام در بهار از سایر میوه‌ها به غیر از فندق زودتر باز می‌شوند. بنابراین نسبت به سرمای دیررس بهاره بسیار حساس هستند. بادام برای رساندن میوه خود نیاز به 8-6 ماه فصل رشد دارد و در تابستان خواهان هوای گرم و خشک می‌باشد.

خاک:
مناسب‌ترین خاک برای بادام خاک‌های لومی می‌باشند. اما با توجه به این‌که درختان بادام اغلب در خاک‌های غیر حاصلخیز کاشته می‌شوند. بنابراین قبل از کاشت برای تعیین میزان کمبود مواد غذایی باید تجزیه خاک صورت گیرد. تجزیه برگی نیز برای تشخیص مقدار و نوع عناصر غذایی خاک مفید است.

کاشت :
نهال های بذری یا نهال های پیوند شده یکساله یا چند ساله که دارای چوب رسیده و ریشه های سالم هستند. در پائیز و زمستان کاشته می شوند برای این منظور خاکهایی که با کود آلی آماده شده اند مناسبتر هستند. بهترین زمان کاشت بین اوایل آبان تا اوایل دی است. فاصله کاشت درختها بسته به نوع رقم ، پایه، حاصلخیزی خاک و سیستم آبیاری متفاوت است.بنظر می رسد فاصله کاشت 5×5 متر بهترین فاصله برای ارقام پیوند شده بر روی پایه هلوی بذری یا پایه هلو بادام باشد. مقدمات قبل از کاشت. قبل از کاشت درختان بادام باید بادشکن موثری ایجاد شود.

آبیاری :
آبیاری از مهمترین عملیات مرحله داشت درختان بادام است و موجب بهبود رشد و افزایش عملکرد می شود زیرا مقدار بارندگی در فصل تابستان در مناطق کشت بادام کافی نیست کیفیت آبیاری نیز اهمیت زیادی دارد آبی که حاوی مقدار زیادی نمک است بخصوص در خاکهای رسی کم عمق نباید برای آبیاری استفاده شود. درختان بادام نباید با روش آبیاری بارانی آبیاری شوند زیرا برگهای بادام نسبت به نمک خیلی حساس است. روشهای معمول آبیاری در درختان بادام، آبیاری سطحی و آبیاری قطره ای هستند از آبیاری قطره ای معمولاً در زمینهای ناهموار استفاده می شود.

سرفصل های دوره دوره بادام کاری:

  • مدیریت باغات بادام
  • احداث باغ بادام
  •  آبیاری و تغذیه باغات بادام
  •  تحلیل آفات و بیماری های بادام
  •  هرس صحیح درختان بادام
  •  عملیات پیوند در درختان بادام
  •  برداشت بادام
  •  فرآوری و بسته بندی بادام

پیش نیاز دوره بادام کاری:

این دوره به پیش نیاز خاصی نیاز ندارد و دوره از پایه آموزش داده می شود.

[ad_2]

لینک ثبت نام : دوره بادام کاری – دوره | مدرک معتبر

هوشمند نیوز: اخبار جدید

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.