دلار نیوزلند با افزایش نرخ تورم توسط Investing.com 1% جهش کرد

[ad_1] نوشته امبار واریک Investing.com– روز سه‌شنبه پس از آنکه تورم در سه‌ماهه سوم انتظارات گذشته را بر باد داد، جهش کرد و شرط‌ها را افزایش داد که بانک مرکزی در سال جاری افزایش بیشتری نرخ بهره را اعمال خواهد کرد. کیوی با جهش 1.2 درصدی به بالاترین حد دو هفته اخیر 0.5700 دلار رسید.

کد خبر : 269001
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۹:۲۳
دلار نیوزلند با افزایش نرخ تورم توسط Investing.com 1% جهش کرد

[ad_1]



نوشته امبار واریک

Investing.com– روز سه‌شنبه پس از آنکه تورم در سه‌ماهه سوم انتظارات گذشته را بر باد داد، جهش کرد و شرط‌ها را افزایش داد که بانک مرکزی در سال جاری افزایش بیشتری نرخ بهره را اعمال خواهد کرد.

کیوی با جهش 1.2 درصدی به بالاترین حد دو هفته اخیر 0.5700 دلار رسید. سودهای آن درست پس از آن ایجاد شد که شاخص قیمت مصرف کننده به طور قابل توجهی بالاتر از حد انتظار برای سه ماهه سوم بود.

به صورت سالانه، در سه ماهه منتهی به 30 سپتامبر 7.2 درصد افزایش یافت، در حالی که انتظار می رفت 6.6 درصد و 7.3 درصد در سه ماهه آخر پیش بینی شود. به دلیل اختلالات زنجیره تامین و افزایش هزینه های سوخت و مواد غذایی باعث افزایش قیمت ها شد، این رقم نزدیک به بالاترین حد در 32 سال گذشته باقی ماند.

همچنین نسبت به سه ماهه قبل 2.2 درصد رشد داشته است که بیشتر از انتظارات برای رشد 1.6 درصدی است.

با توجه به اینکه یکی از اولین بانک های مرکزی بزرگی بود که پس از همه گیری کووید-19 سیاست های سخت گیرانه را آغاز کرد، از سال گذشته نرخ بهره را با سرعت بی سابقه ای افزایش داده است.

تحلیلگران اکنون افزایش احتمالی ۷۵ واحد پایه بانک را در ماه نوامبر پیش‌بینی می‌کنند که نرخ‌های بهره در اقتصاد ضدپایه را به ۴.۲۵ درصد می‌رساند، بالاترین سطح از پس از بحران مالی ۲۰۰۸.

RBNZ اکنون به مدت یک سال است که نرخ بهره را افزایش داده است، زیرا چرخه انقباض آن در اواخر سال 2021 آغاز شده است. اگر افزایش ماه نوامبر همانطور که انتظار می رفت اتفاق بیفتد، نرخ بهره طی 12 ماه 4 درصد افزایش خواهد یافت که شدیدترین افزایشی است که تا به حال در کشور مشاهده شده است.

بانک مرکزی انتظار ندارد تورم حداقل تا اواسط سال 2024 در محدوده هدف 1 تا 3 درصد قرار گیرد. اما داده‌های تورم روز سه‌شنبه نشان می‌دهد که بانک احتمالاً در نبرد با تورم عقب مانده است.

نیوزلند، مانند بسیاری از اقتصادهای بزرگ، پس از همه‌گیری کووید-19 از افزایش تورم در حال فروپاشی است. افزایش قیمت کالاها، ناشی از اختلالات زنجیره تامین و بحران روسیه و اوکراین، به فشارهای قیمت محلی نیز نفوذ کرده است.

اما بازار کار قوی، همراه با افزایش پولی طولانی مدت ناشی از اقدامات محرک دوران کووید، همچنین به تورم بالا در سال جاری کمک کرده است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.