دلار قبل از تصمیم فدرال رزرو ثابت ماند. خطر عقب نشینی شاهین توسط Investing.com مشاهده شده است

© رویترز نوشته جفری اسمیت Investing.com — دلار در معاملات اولیه روز چهارشنبه در اروپا ثابت بود، در حالی که بازارها قبل از تصمیم گیری سیاست فدرال رزرو ایالات متحده بعداً آرام شدند. تا ساعت 03:10 به وقت شرقی (08:10 به وقت گرینویچ)، دلار آمریکا که ارزش دلار را در برابر سبدی از ارزهای اقتصادی

کد خبر : 314553
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱:۲۹
دلار قبل از تصمیم فدرال رزرو ثابت ماند.  خطر عقب نشینی شاهین توسط Investing.com مشاهده شده است



© رویترز

نوشته جفری اسمیت

Investing.com — دلار در معاملات اولیه روز چهارشنبه در اروپا ثابت بود، در حالی که بازارها قبل از تصمیم گیری سیاست فدرال رزرو ایالات متحده بعداً آرام شدند.

تا ساعت 03:10 به وقت شرقی (08:10 به وقت گرینویچ)، دلار آمریکا که ارزش دلار را در برابر سبدی از ارزهای اقتصادی پیشرفته دنبال می کند، به 101.84 دلار رسید که کمتر از 0.1 درصد نسبت به بسته شدن روز سه شنبه کاهش داشت. قیمت 0.1% افزایش یافت و به 1.0875 دلار رسید، در حالی که در 1.2315 دلار عملاً ثابت بود.

انتظار می رود پس از افزایش 50 واحدی در دسامبر و سه افزایش 75 واحدی در جلسات قبل از آن، نرخ وجوه فدرال را 25 واحد پایه افزایش دهد و به محدوده 4.50-4.75 درصد برساند.

فدرال رزرو در واکنش به شواهدی مبنی بر کند شدن اقتصاد ایالات متحده و اینکه اوج تورم سپری شده است، سرعت افزایش نرخ بهره را کاهش داده است: اکنون برای شش ماه متوالی کاهش یافته است، اما هنوز بیش از سه برابر نرخ تورم است. هدف فدرال رزرو 2 درصد است.

افزایش 25 واحدی برای اولین بار در چرخه فعلی، نرخ وجوه فدرال را بالاتر از نرخ اصلی – که معیار ترجیحی فدرال رزرو برای تورم است – می رساند و در نهایت یکی از تعاریف سیاست پولی “محدود کننده” را برآورده می کند.

تحلیلگران هشدار می دهند که ریسک رویداد کلیدی از نشست فدرال رزرو این است که جروم پاول، رئیس هیئت مدیره، به شدت در برابر افزایش گمانه زنی ها در مورد کاهش اول نرخ بهره در اواخر سال عقب نشینی کند. پاول و دیگر مقامات فدرال رزرو بارها در هفته‌های اخیر نسبت به لزوم حفظ نرخ‌های بالای 5 درصد برای مدتی به منظور کاهش فشار تورمی از اقتصاد ایالات متحده هشدار داده‌اند.

کریس ترنر از ING در یادداشتی به مشتریان هشدار داد: «یک عقب‌نشینی در برابر سفته‌بازی محوری و کاهش نرخ می‌تواند به دارایی‌های ریسک ضربه بزند و دلار را امروز بالا ببرد». ما فکر می‌کنیم که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و همکارانش علاقه چندانی به ارسال سیگنال‌های قوی ندارند که نشان می‌دهد واقعاً به اوج نزدیک شده‌اند، که تنها خطر کاهش زودهنگام نرخ‌های بهره را به همراه دارد.»

پوند و یورو نیز به همین ترتیب در حالت پیش از بانک مرکزی گرفتار شده‌اند، به طوری که بانک مرکزی اروپا و بانک انگلستان هر دو در روز پنج‌شنبه تشکیل جلسه می‌دهند. انتظار می‌رود که داده‌ها بعداً تأثیر محدودی داشته باشند، زیرا این اطلاعات شامل آلمان نمی‌شود، که انتشار ارقام خود را به دلیل یک مشکل فنی به تاخیر انداخته است.

با وجود مجموعه ای از داده های اقتصادی تیره و تار در این هفته و موج دیگری از اعتصابات بخش عمومی، انتظار می رود که همچنان نرخ بهره بانکی خود را 50 واحد افزایش دهد و به 3.5 درصد برساند. اعتصابات امروز – که انتظار می رود بزرگترین اعتصابات در بیش از یک دهه گذشته باشد – حدود 200000 کارمند بخش دولتی از معلمان گرفته تا رانندگان آمبولانس را ترک خواهند کرد و خواهان دستمزد بالاتر هستند.

پیش از این، وام‌دهنده وام مسکن Nationwide اعلام کرد که شاخص قیمت مسکن برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافت که طولانی‌ترین دوره کاهش از سال 2008 است.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.