دلار به پایین ترین حد 9 ماه گذشته پس از هدایت فدرال رزرو توسط Investing.com

© رویترز نوشته جفری اسمیت Investing.com — پس از آخرین تصمیمات و راهنمایی های فدرال رزرو در مورد نرخ بهره که پایان چرخه سیاست های سختگیرانه فعلی را نشان داد، دلار در معاملات اولیه اروپا در روز پنجشنبه به پایین ترین سطح خود در بیش از 9 ماه گذشته رسید. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو،

کد خبر : 314833
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
دلار به پایین ترین حد 9 ماه گذشته پس از هدایت فدرال رزرو توسط Investing.com



© رویترز

نوشته جفری اسمیت

Investing.com — پس از آخرین تصمیمات و راهنمایی های فدرال رزرو در مورد نرخ بهره که پایان چرخه سیاست های سختگیرانه فعلی را نشان داد، دلار در معاملات اولیه اروپا در روز پنجشنبه به پایین ترین سطح خود در بیش از 9 ماه گذشته رسید.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت که “فرآیند کاهش تورم آغاز شده است”، اگرچه او اضافه کرد که هنوز انتظار ندارد بانک مرکزی کاهش را در سال جاری آغاز کند – دیدگاهی که به نظر نمی رسد بازارهای ارز و اوراق قرضه اشتراک گذاری.

به گفته برخی، به نظر می رسد تاریخ در سمت بازارها قرار دارد. پل دونوان، اقتصاددان ارشد مدیریت ثروت جهانی UBS، در یادداشت صبحگاهی خود گفت که در سه دوره از چهار چرخه انقباضی گذشته، فدرال رزرو شروع به کاهش نرخ بهره در مدت شش ماه پس از رسیدن به اوج کرده است. او انتظار اوج در این چرخه را در اواخر سه ماهه اول سال جاری دارد.

تا ساعت 03:00 ET (08:00 GMT)، دلار آمریکا که ارزش دلار را در برابر سبدی از ارزهای اقتصادی پیشرفته دنبال می‌کند، در 100.90 بود که 0.1% در روز کاهش داشت و قبلاً به 100.675 کاهش یافته بود. در سال جاری تا کنون حدود 2.3 درصد از دست داده است زیرا معامله گران روی اختلاف نرخ بهره بین دلار و سایر ارزهای G10 شرط بندی کرده اند.

این روند باید در اواخر روز پنجشنبه مشخص شود، زمانی که انتظار می رود هر دو شرکت و اتحادیه نرخ های کلیدی خود را هر کدام 50 واحد پایه افزایش دهند. این باعث می شود که نرخ بانک مرکزی انگلیس به 4.0 درصد و نرخ سپرده بانک مرکزی اروپا به 3.0 درصد برسد.

ضعف اقتصاد منطقه یورو و بریتانیا احتمالاً تضمین می‌کند که هر دو بانک مخالفت با چنین گام بزرگی را دارند: بیش از حد انتظار در ژانویه کاهش یافت، در حالی که هزینه‌های خانوار و استقراض در بریتانیا در پایان سال گذشته به شدت کاهش یافت. که بعداً هر دو بانک را با یک چالش ارتباطی روبرو می کند.

تصمیمات BoE در ساعت 07:00 ET و تصمیمات ECB در ساعت 08:15 ET. سپس رئیس بانک انگلستان در ساعت 09:15 ET صحبت می کند، در حالی که در ساعت 08:45 ET شروع می شود.

در جاهای دیگر، انتظار می‌رود که بانک مرکزی نرخ اصلی خود را روی 7 درصد نگه دارد و روندی را تقویت کند که شاهد افزایش نرخ‌ها در میان بانک‌های مرکزی بوده است که زودتر از فدرال رزرو برای مهار تورم حرکت کردند. نرخ اصلی خود را در روز چهارشنبه برای پنجمین ماه متوالی بدون تغییر باقی گذاشت. در مقابل، قرار است نرخ ها را دوباره به بیش از 17 درصد افزایش دهد، زیرا همچنان با اثرات شوک های سال گذشته انرژی و قیمت مواد غذایی مبارزه می کند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.