دلار به بالاترین سطح خود رسیده است زیرا داده‌های تورم باید افزایش جهشی فدرال رزرو توسط Investing.com را تأیید کند.

[ad_1] © رویترز نوشته یاسین ابراهیم Investing.com — با تنظیم داده‌های تورم در اواخر این هفته که نشان می‌دهد تورم اصلی احتمالاً در حال افزایش و افزایش است، دلار می‌تواند به سمت بالاترین رقم‌های جدید در سال حرکت کند، مگر اینکه چشم‌انداز افزایش مجدد نرخ در آینده را تأیید کند. ماه دلار آمریکا که ارزش

کد خبر : 265892
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۴:۵۱
دلار به بالاترین سطح خود رسیده است زیرا داده‌های تورم باید افزایش جهشی فدرال رزرو توسط Investing.com را تأیید کند.

[ad_1]


© رویترز

نوشته یاسین ابراهیم

Investing.com — با تنظیم داده‌های تورم در اواخر این هفته که نشان می‌دهد تورم اصلی احتمالاً در حال افزایش و افزایش است، دلار می‌تواند به سمت بالاترین رقم‌های جدید در سال حرکت کند، مگر اینکه چشم‌انداز افزایش مجدد نرخ در آینده را تأیید کند. ماه

دلار آمریکا که ارزش دلار را در برابر سبدی از شش ارز اصلی ارزیابی می کند، با 0.36 درصد افزایش به 113.08 رسید تا به بالاترین حد خود در 52 هفته گذشته یعنی 114.75 نزدیک شود.

ING می‌گوید: «بالاترین نرخ دلار در اواخر سپتامبر بسیار در دسترس است»، زیرا داده‌های تورم پنج‌شنبه در ماه سپتامبر «باید چشم‌انداز افزایش ۷۵ واحدی دیگر نرخ بهره در نوامبر را تأیید کند».

بر اساس گزارش Investing.com، 81 درصد از معامله گران انتظار دارند فدرال رزرو نرخ بهره را 75 واحد افزایش دهد که چهارمین باری است که بانک مرکزی در چند ماه اخیر نرخ ها را به این اندازه افزایش می دهد.

انتظار می رود داده های ایالات متحده نشان دهد که تورم کل از 8.3 درصد در 12 ماه منتهی به سپتامبر به 8.1 درصد کاهش یافته است.

اما انتظار می‌رود که قیمت‌های مواد غذایی و انرژی را در نظر نمی‌گیرد و به‌عنوان معیار شاخص‌تر فشار قیمت‌ها توسط فدرال رزرو به‌خوبی نظارت می‌شود، انتظار می‌رود از 6.3 درصد به 6.5 درصد افزایش یابد.

در همین حال، اظهارنظر فدرال رزرو در این هفته، مقیاس‌های جنگ‌طلبانه سیاست‌های پولی را به نفع دلار تغییر داد، زیرا لائل برینارد، معاون رئیس فدرال رزرو اشاره کرد که بانک مرکزی با وجود چشم‌انداز وخیم رشد، همچنان در مأموریت – کاهش تورم – باقی خواهد ماند.

برینارد در سخنرانی روز دوشنبه خود با اشاره به تاثیر “افزایش قابل توجه نرخ بهره” گفت: “اکنون انتظار دارم که بازگشت مجدد نیمه دوم محدود شود و رشد تولید ناخالص داخلی واقعی در سال جاری اساسا ثابت باشد.”

با این حال، معاون رئیس فدرال رزرو اشاره کرد که کار فدرال رزرو برای کاهش تقاضا به پایان رسیدن به پایان راه نزدیک نیست.

برینارد افزود: تقاضای قوی نیروی کار همچنان از رشد شدید دستمزدها حمایت می‌کند و همراه با هزینه‌های بالای اجاره و مسکن، انتظار می‌رود تورم خدمات اصلی به آرامی نسبت به سطوح بالا کاهش یابد.

این اظهارات منعکس کننده سخنان جروم پاول، رئیس فدرال رزرو بود که بارها بر نیاز به فشار دادن نرخ بهره به قلمرو محدودکننده هر چه زودتر به بهای رشد اقتصادی تاکید کرده است.

رابرت کانزو، مدیرعامل The Wealth Alliance در مصاحبه‌ای در روز جمعه به Investing.com گفت: «من فکر می‌کنم که شما شروع به دیدن روندهای کند شدن اقتصاد کرده‌اید، اما برای تغییر عقیده پاول کافی نیست. او بر افزایش نرخ‌ها برای شکستن پشت تورم متمرکز است.»

اظهار نظر بیشتر اعضای فدرال رزرو در روزهای آینده در مورد نیاز بانک مرکزی به ادامه افزایش نرخ بهره، شرط بندی را در مورد جایی که افزایش نرخ بهره فدرال رزرو به اوج خود خواهد رسید، تحت فشار قرار می دهد و احتمالاً مهمات بیشتری را برای دلار فراهم می کند.

«افزایش 75 واحدی در ماه نوامبر و نرخ اوج 4.60 تا 4.70 درصدی اکنون در قیمت است، اما اظهارنظرهای تندرو اضافی – اگر به عنوان مثال با یک تورم شگفت‌انگیز همراه باشد – می‌تواند بازارها را به گمانه‌زنی در مورد افزایش‌های بزرگ‌تر یا چرخه انقباض طولانی‌تر تشویق کند.» ING در یادداشتی گفت.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.