دلار با سقوط یورو به زیر 0.99 افزایش یافت. نگرانی کمبود انرژی توسط Investing.com سنگین می شود

[ad_1] © رویترز. توسط پیتر پرستار Investing.com – دلار آمریکا در اوایل تجارت اروپا روز دوشنبه به بالاترین حد خود در دو دهه اخیر رسید، در حالی که پس از توقف روسیه در عرضه گاز به اروپا، یورو به پایین‌ترین سطح خود از سال 2002 سقوط کرد و نگرانی‌ها از کمبود انرژی با نزدیک شدن

کد خبر : 251385
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۳:۴۵
دلار با سقوط یورو به زیر 0.99 افزایش یافت.  نگرانی کمبود انرژی توسط Investing.com سنگین می شود

[ad_1]


© رویترز.

توسط پیتر پرستار

Investing.com – دلار آمریکا در اوایل تجارت اروپا روز دوشنبه به بالاترین حد خود در دو دهه اخیر رسید، در حالی که پس از توقف روسیه در عرضه گاز به اروپا، یورو به پایین‌ترین سطح خود از سال 2002 سقوط کرد و نگرانی‌ها از کمبود انرژی با نزدیک شدن به فصل زمستان افزایش یافت.

در ساعت 03:20 ET (07:20 به وقت گرینویچ)، دلار آمریکا که ارزش دلار را در برابر سبدی از شش ارز دیگر دنبال می کند، با 0.5 درصد افزایش به 110.020 معامله شد، که قبلاً تا 110.255 صعود کرده بود، بالاترین سطح در 20 سال گذشته.

دلار با توجه به انتظارات مبنی بر ادامه انقباض پولی تهاجمی خود، به ویژه پس از انتشار آمارهای بهتر از حد انتظار در روز جمعه، اخیراً مورد تقاضا بوده است.

بازارهای آتی با احتمال بیش از 50 درصد قیمت گذاری شده اند که فدرال رزرو در نشست سیاست گذاری خود در سپتامبر 75 واحد پایه افزایش خواهد یافت.

با این حال، محرک اصلی حرکت های امروز ضعف یورو بوده است که بیش از 50 درصد ارزش شاخص دلار را تشکیل می دهد.

پس از تصمیم به توقف نامحدود عرضه گاز از طریق خط لوله اصلی خود به اروپا که باعث نگرانی در مورد سهمیه بندی انرژی در هنگام شروع کاهش دما در قاره شد، بیش از 0.5 درصد کاهش یافت و به 0.9897 رسید و برای اولین بار از سال 2002 به زیر 0.99 رسید.

غول انرژی روسیه گازپروم برنامه خود را برای تعطیلی خط لوله نورد استریم به آلمان بلافاصله پس از پایان معاملات گاز طبیعی در اروپا در روز جمعه و ساعاتی پس از توافق وزرای دارایی G-7 در مورد لزوم اعمال سقف قیمتی برای روسیه اعلام کرد. صادرات نفت

جلسات اواخر این هفته، و به طور گسترده انتظار می رود که نرخ بهره افزایش یابد، با توجه به اینکه به سرعت در حال نزدیک شدن به دو رقمی در منطقه یورو است و سیاست گذاران نگران هستند که قیمت های بالا به شدت تثبیت شود.

با این اوصاف، به نظر می رسد که یک افزایش بزرگ تا حد زیادی به یورو قیمت گذاری شده است، و قابل بحث است که اگر یک بحران انرژی به شدت رشد اقتصادی در منطقه را مختل کند، بانک مرکزی تا چه حد می تواند سیاست سختگیرانه خود را ادامه دهد.

0.3% کاهش یافت و به 1.1474 رسید که با افزایش هزینه های انرژی نیز کاهش یافت. علاوه بر این، انتظار می رود وزیر امور خارجه کنونی اواخر روز دوشنبه به عنوان نخست وزیر جدید معرفی شود.

او یک صندوق ورودی کامل را به ارث خواهد برد و کشور با بحران هزینه های زندگی، ناآرامی های صنعتی و رکود طولانی مدت مواجه است.

در جاهای دیگر، علیرغم اینکه اوایل دوشنبه نشان داد که بخش خدمات کشور در ماه اوت بیش از حد انتظار رشد کرده است، با 0.5 درصد افزایش به 6.9355 رسید و به ضعیف ترین سطح خود در بیش از دو سال گذشته رسید.

سرعت رشد این بخش نسبت به ژوئیه اندکی کاهش یافت و به دنبال داده‌هایی بود که نشان می‌داد چین در ماه اوت کوچک شده است، در میان فشار فزاینده ناشی از قرنطینه‌های COVID-19 و کمبود انرژی.

پس از اینکه داده ها نشان داد بخش ژاپن برای دومین ماه متوالی در ماه آگوست کوچک شد، با 0.2 درصد افزایش به 140.45 رسید و بالاتر از منطقه کلیدی 140 باقی ماند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.