دلار از بالاترین سطح پنج هفته اخیر سقوط کرد. کاهش لیر ترکیه توسط Investing.com

[ad_1] © رویترز Investing.com – دلار آمریکا در اوایل تجارت اروپا در روز دوشنبه کاهش یافت، اما به دلیل نگرانی از تورم نزدیک به بالاترین رقم پنج هفته اخیر باقی ماند، در حالی که لیر ترکیه به دلیل عدم اطمینان سیاسی عقب نشینی کرد. در ساعت 03:10 ET (07:10 به وقت گرینویچ)، دلار آمریکا که

کد خبر : 359152
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱
دلار از بالاترین سطح پنج هفته اخیر سقوط کرد.  کاهش لیر ترکیه توسط Investing.com

[ad_1]


© رویترز

Investing.com – دلار آمریکا در اوایل تجارت اروپا در روز دوشنبه کاهش یافت، اما به دلیل نگرانی از تورم نزدیک به بالاترین رقم پنج هفته اخیر باقی ماند، در حالی که لیر ترکیه به دلیل عدم اطمینان سیاسی عقب نشینی کرد.

در ساعت 03:10 ET (07:10 به وقت گرینویچ)، دلار آمریکا که ارزش دلار را در برابر سبدی از شش ارز دیگر دنبال می کند، پس از صعود به 102.75 برای اولین بار از 10 آوریل در اوایل جلسه، با 0.1% کاهش به 102.420 معامله شد.

نرخ های بهره هفته گذشته برای دهمین بار متوالی افزایش یافت، اما اشاره کرد که ممکن است در آستانه توقف تهاجمی ترین دور سیاست های انقباضی در 40 سال گذشته به دلیل بررسی داده های اقتصادی و ارزیابی تاثیر انقباضات تا به امروز.

در آوریل 4.9 درصد افزایش یافت که نسبت به 5 درصد در ماه مارس کاهش داشت، اما همچنان بسیار بالاتر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو بود که نشان می دهد تورم ثابت مانده است، در حالی که نظرسنجی از انتظارات تورمی بلندمدت مصرف کنندگان آمریکایی به بالاترین میزان از سال 2011 جهش کرد.

میشل بومن، رئیس فدرال رزرو روز جمعه گفت که بانک مرکزی ایالات متحده احتمالاً در صورت بالا ماندن تورم، نیاز به افزایش بیشتر نرخ بهره خواهد داشت.

بومن گفت: «در صورتی که تورم بالا بماند و بازار کار کم‌کم بماند، انقباض بیشتر سیاست‌های پولی احتمالاً برای دستیابی به یک موضع محدودکننده سیاست پولی برای کاهش تورم در طول زمان مناسب خواهد بود».

همچنین کمک به دلار در میان نگرانی‌های نکول بدون توافق برای افزایش سقف بدهی کشور، جایگاه امن آن بوده است.

بازیگران اصلی، از جمله جو بایدن، رئیس جمهور و کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، احتمالاً در اوایل این هفته برای بحث در مورد مذاکرات بودجه پس از لغو نشست روز جمعه ملاقات خواهند کرد.

تحلیلگران در ING گفتند: “ما هنوز فکر می کنیم که سرمایه گذاران نگران کننده به سناریویی چشم دوخته اند که در نهایت واکنش نامطلوب بازار برای شکستن بن بست لازم باشد، و عدم پیشرفت به سمت معامله قطعا می تواند به حمایت از دلار ادامه دهد.” یک یادداشت

در جاهای دیگر، لیر ترکیه 0.4 درصد افزایش یافت و به 19.6350 رسید و لیر ترکیه به پایین‌ترین سطح دو ماهه سقوط کرد، پس از اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری آخر هفته نتوانست به نتیجه مشخصی دست پیدا کند، نه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور کنونی و نه رقیبش کمال کیلیچداراوغلو از آستانه 50 درصدی عبور نکردند. اجتناب از رواناب

این دو اکنون در تاریخ 28 می به مصاف یکدیگر خواهند رفت، در حالی که یکی دیگر از مدعیان سینان اوگان اکنون کنار گذاشته شده است که منجر به دو هفته دیگر بلاتکلیفی خواهد شد.

0.2% افزایش یافت و به 1.0868 رسید.

منطقه یورو قرار است روز سه‌شنبه داده‌های اصلاح‌شده‌ای را در سه ماهه اول منتشر کند و اقتصاددان‌ها انتظار دارند که اقتصاد این بلوک در سه ماه منتهی به مارس فقط 0.1 درصد رشد کند.

با 0.1% افزایش به 1.2471، 0.4% افزایش به 136.25، 0.5% افزایش به 0.6678، در حالی که کاهش یافت و به 6.9579 رسید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.