خواص عجیب فندوق / معجزه فندوق در پیشگیری از آلزایمر

به گزارش هوشمند نیوز؛ فندق نوعی آجیل درختی بومی نیمکره شمالی است. فندق منبع خوبی از ویتامین و مواد معدنی از قبیل ویتامین E، منگنز و مس است. فندق همچنین منبع فیبر است. فندق برشته شده بدون بو و نمک، گزینه بهتری در مقایسه با فندق شکلاتی یا شیرین شده است. خواص فندق بسیار زیاد

کد خبر : 259623
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱ - ۴:۵۲
خواص عجیب فندوق / معجزه فندوق در پیشگیری از آلزایمر


به گزارش هوشمند نیوز؛ فندق نوعی آجیل درختی بومی نیمکره شمالی است. فندق منبع خوبی از ویتامین و مواد معدنی از قبیل ویتامین E، منگنز و مس است. فندق همچنین منبع فیبر است. فندق برشته شده بدون بو و نمک، گزینه بهتری در مقایسه با فندق شکلاتی یا شیرین شده است. خواص فندق بسیار زیاد است از خواص اصلی فندق می توان به خواص فندق برای قلب، کنترل فشار خون، پیشگیری و درمان کبد چرب، پیشگیری از آلزایمر، دیابت و سرطان را نام برد. در مجموع، فندق می تواند یک ماده غذایی سالم و پر از خاصیت باشد اگر در خوردنش افراط نکنید. برای خواندن دیگر فواید فندق با مینویسم همراه باشید.

فندق سرشار از آنتی اکسیدان است

فندق سرشار از آنتی اکسیدان است که به محافظت از بدن در برابر تنش اکسیداتیو که منجر به بالا رفتن فشار خون می شود، کمک می کند. فلوئیدها در غذاها یافت می شوند و از طریق کاهش کلسترول و التهاب به سلامت قلب کمک می کنند. 

کاهش سطح کلسترول. مقاله منتشر شده در سال ۲۰۱۶ نشان داد که آجیل هایی از قبیل فندق، احتمال ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را کاهش می دهند. 

با وجود این که اکثر مردم می توانند فندق را بدون ترس از عوارض جانبی مصرف کنند، دو هشدار وجود دارد. برخی از افراد نسبت به فندق آلرژی دارند و دچار واکنش های آلرژیک شدیدی از قبیل آنافیلاکسی می شوند که می تواند منجر به مرگ شود. 

خواص فندق در رژیم لاغری

فندق به چندین روش به کاهش وزن کمک می کند و یکی از بهترین مغزیجات برای لاغری اس

فندوق

ت. پروتئین و فیبر از مهم ترین اجزای این آجیل محسوب می شوند که هر دو بعد از خوردن، حس سیری در فرد ایجاد می کنند. آن ها مقدار زیادی آنتی اکسیدان دارند که به سوزاندن کالری کمک می کنند. 

خواص فندق برای سلامت بدن

فندق که سرشار از پروتئین و فیبر است، بهترین میان وعده برای کاهش وزن محسوب می شوند. آن ها همچنین دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان هستند که به افزایش متابولیسم بدن کمک می کنند. برای بهره مندی از خواص فندق، مراقب میزان مصرف خود باشید. یک مشت کافی خواهد بود. برای کاهش وزن توصیه می شود ۱-۲ اونس فندق در روز مصرف کنید. آن ها را می توان درسته، خرد شده یا با افزودن به سالاد، ماست یا غلات صبحانه مصرف کرد. اگر می خواهید یک میان وعده خلاقانه درست کنید، می توانید از کره فندق به جای کره های دیگر استفاده کنید. 

خواص فندق برای کبد چرب

بر اساس مقاله اخیر منتشر شده در Nutrients، مکمل های غذایی حاوی روغن فندق منجر به کاهش چربی خون و کند کردن پیشرفت بیماری کبد چرب غیرالکلی (NAFLD) در همسترهایی می شوند که دارای رژیم غذایی با کلسترول بالا هستند. یکی از شایع ترین علل بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) التهاب کبد است.

در نتیجه این مطالعه، مکمل روغن فندق می تواند حساسیت به انسولین را بهبود بخشد، التهاب را کاهش دهد و بازسازی کبد را تقویت کند، که همگی به کاهش چربی خون و بهبود NAFLD کمک می کنند. بر اساس این یافته ها، افزودن روغن فندق به رژیم غذایی می تواند برای افرادی که سطح چربی خون یا NAFLD بالایی دارند، مفید باشد. 

خواص خوردن فندق برای سلامت قلب

ثابت شده است که فندق برای قلب مفید است. به گفته FDA، مصرف تنها ۱/۵ اونس فندق در روز می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد. فندق که حاوی ۸ درصد ارزش غذایی روزانه است، بهترین آجیل درختی برای مصرف فولات به شمار می رود.

فندوق

التیام زخم را بهبود می بخشد

تصور می شود که خوردن ۱/۵ اونس فندق در روز خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. این آجیل حاوی ۱۷۸ کالری در هر اونس است (تقریباً ۲۸ گرم). فندق سطح بالایی فیبر دارد و یکی از مهمترین خواص فندق این است که به بهبود سلامت قلب کمک می کند و منگنز موجود در آن، التیام زخم را بهبود می بخشد. علاوه بر این، فندق در مقایسه با سایر آجیل های درختی حاوی سطح بالایی پروآنتوسیانیدین است. فندق سرشار از پروتئین، چربی، ویتامین D و مواد معدنی است. واکنش آلرژیک به آجیل، مانند آنافیلاکسی، می تواند به شدت خطرناک باشد. بر اساس گزارش USDA (وزارت کشاورزی آمریکا)، هر وعده آجیل باید یک اونس باشد. 

منبع عالی ویتامین

باور بر این است که فندق از خاورمیانه آمده است و سابقه طولانی دارد. در حال حاضر، این آجیل در جاهای مختلف جهان از قبیل آمریکا، کانادا، اروپا، آسیا و استرالیا پرورش داده می شود. از فواید فندق این است که در کنار مواد مغذی بسیار زیاد، فندق منبع عالی ویتامین، آنتی اکسیدان، مواد معدنی و چربی سالم است. پتاسیم، منیزیم و مواد معدنی ترانس دیگر نیز در این آجیل وجود دارد. علاوه بر این، ویتامین E منبع خوبی برای فیبر و پروتئین غذایی است. 

به دلیل کالری بالایی که دارد، بهتر است در حد اعتدال مصرف شود. از این آجیل برای درست کردن اسنک، دسر و همچنین بیسکوییت استفاده می شود. فندق سرشار از منیزیم، پتاسیم و ویتامین B۱۲ است. علاوه بر این، مقدار زیادی ویتامین E، فیبر و پروتئین دارد. 

خواص فندق برای کاهش قند خون

فندق منبع خوبی از پروتئین، فیبر، ویتامین E، فولات و منیزیم است. آن همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است. فندق می تواند به کاهش سطح کلسترول و قند خون کمک کند و همچنین، التهاب را کاهش دهد.

فندق حاوی سطح بالایی فیبر است. مصرف مقدار زیادی فیبر می تواند حرکات روده را بهبود بخشد و یبوست را برطرف کند. سطح کلسترول لیپوپروتئین کم چگالی در نتیجه مصرف فندق کاهش یافت. به گفته محققان، چربی های اشباع شده و تک اشباع نشده منجر به افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی می شوند. مصرف فندق علاوه بر بهبود نشانگرهای خطر ابتلا به بیماری قلبی-عروقی، نشانگرهای خطر ابتلا به بیماری قلبی را نیز کاهش می دهد. بر اساس مطالعه سال ۲۰۱۶، داشتن یک رژیم غذایی پرچرب و سرشار از آجیل، شدت التهاب در شرکت کنندگان را کاهش داد. فندق سرشار از فیبر است و یک میان وعده سالم به شمار می رود. مصرف فندق دارای عوارض جانبی و خطرات بسیار اندکی است، مگر این که فرد نسبت به آن آلرژی داشته باشد.

فواید فندق در پیشگیری از آلزایمر و دیگر بیماری ها

فندق علاوه بر ویتامین E و منیزیم، منبع خوبی برای مواد مغذی است. وجود این مواد مغذی به پیشگیری از بیماری هایی از قبیل آلزایمر، دیابت، سرطان، بیماری قلبی و بیماری کبد کمک می کند. فندق، شاخص گلیسمی پایین تری در مقایسه با گردو دارد و در عین حال، به دلیل داشتن آهن، پتاسیم، فیبر، کربوهیدرات و چربی اشباع شده کم، مغذی تر است. 

در نتیجه، اگر به دنبال یک میان وعده سالم هستید، چند مشت فندق بخورید. خواص فندق نه تنها برای پوست مفید است بلکه دوز سالمی از مواد مغذی را نیز برای بدن فراهم می کند. 

فندوق

فندق سرشار از چربی های سالم

به گفته محققان، بهترین روش برای بهره مندی از فواید فندق، مصرف روزانه آن بدون افزایش میزان دریافتی کالری است. در سال ۲۰۱۶، مطالعه مروری از همان تحقیق نشان داد که مصرف فندق منجر به کاهش کلسترول می شود. 

فندق حاوی مواد مغذی و چربی های سالم بسیار زیادی است که فواید متعددی برای سلامتی دارند. بنیاد شورای بین المللی آجیل و میوه خشک گزارش می دهد که مصرف فندق نسبت به یک دهه قبل ۵۵ درصد افزایش یافته است. متخصصان تغذیه، مصرف آجیل را به دلیل چربی، فیبر و پروتئین بالایی که دارد، توصیه می کنند. فندق حاوی مقدار زیادی چربی سالم، پروتئین، فیبر، منیزیم و ویتامین B۶ است. فندق سرشار از پروتئین و فیبر و همچنین، مقدار زیادی چربی مفید برای بدن است. 

روزانه چقدر فندق بخوریم؟ عوارض زیاد فندق خوردن چیست؟

خواص فندق برای سلامتی بسیار گسترده است اما با توجه به کالری تقریبا بالایی که فندق دارد بهتر است روزی بیشتر از ۲۰ فندق مصرف نکنید.

مصرف بیش از اندازه فندق علاوه بر گاز و نفخ می تواند منجر به مشکلات گوارشی شود. میزان مصرف روزانه خود را به ۲۵ تا ۳۰ گرم محدود کنید تا از فواید آن بهره مند شوید. 

کاهش کلسترول، کنترل فشار خون و کاهش وزن

یکی از اصلی ترین فواید آجیل هایی از قبیل فندق، توانایی کاهش کلسترول است. فندق، پتاسیم و فیبر بالایی دارد که به کنترل فشار خون و کاهش وزن کمک می کنند. فندق علاوه بر آنتی اکسیدان، منبع مواد مغذی است که از بدن در برابر تنش اکسیداتیو که منجر به سرطان می شود، محافظت می کند. بر اساس یک مطالعه، افراد دیابتی که آجیل می خورند، کمتر دچار بیماری قلبی می شوند. فندق همچنین به دلیل فیبر بالایی که دارد، برای کاهش وزن نیز مفید است. اگرچه ماده مغذی بسیار خوبی است اما چربی بالا، آن را به منبع کالری تبدیل می کند. اطمینان حاصل کنید که روزانه مقدار توصیه شده ¼ فنجان را مصرف کنید. 

فواید فندق

اگر EpiPen دارید (از آنجایی که ممکن است آلرژی داشته باشید)، باید فندق بخورید و به پزشک مراجعه کنید. فندق به پاستا و گوشت، طعم عالی می دهد. به گفته مک نیل، می توان از طعم آن در مقدار محدود لذت برد. میزان قند دو قاشق غذاخوری نوتلا ۲۱ گرم معادل پنج قاشق چایخوری شکر است. شما می توانید انواع مختلفی از شکلات های فندقی سالم را در فروشگاه های آنلاین پیدا کنید. با دنبال کردن مراحل زیر می توانید شکلات خود را درست کنید.

تریل میکس، کره آجیل و شکلات تنها چند گزینه برای بهره مندی و لذت بردن از مواد مغذی آجیل هاست. فندق با پوست یک انتخاب عالی برای رویه دسر و ماست به شمار می رود زیرا مغذی، ترد و خوشمزه است. می توان فندق را برای یک سال در یخچال و دو سال در فریزر نگه داشت. 

مواد مغذی فندق به حفظ انرژی و تمرکز در طول روز کمک می کند

فندق سرشار از مواد مغذی ضروری برای سلامتی است. این آجیل منبع ویتامین E است که یک آنتی اکسیدان مفید برای محافظت از سلول ها در برابر آسیب به شمار می رود. آن همچنین حاوی منیزیم، پتاسیم و فیبر است. فندق یک میان وعده سالم محسوب می شود که می تواند به ما در حفظ انرژی و تمرکز در طول روز کمک کند. 

کالری فندق چقدر است؟

پوسته سخت درخت فندق (Corylus avellana)، آجیلی با طعم عالی تولید می کند. یک وعده فندق (تقریبا ۲۸ گرم) ۱۷۸ کالری و ۵ گرم کربوهیدرات دارد. فندق سرشار از ویتامین E است که یکی از موثرترین آنتی اکسیدان ها به شمار می رود. جدا از منگنز و مس، منبع عالی از کلسیم هم می باشد. کاهش وزن با خوردن بیشتر آجیل به جای تنقلات دارای نشاسته مانند چیپس و چوب شور امکان پذیر است. برای کاهش وزن و دیابت نوع ۲ می توان مصرف آجیل را در رژیم غذایی جای داد. اگرچه آجیل سرشار از چربی است، اما این چربی ها از نوع تک غیر اشباع و چند غیر اشباع هستند که هر دو مورد برای بدن مفید می باشند.

خواص فندق برای پوست و مو

فندق فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد، ازجمله بهبود پوست و مو. یکی از فواید آن به دلیل داشتن ویتامین E است که برای سلامت فولیکول های مو ضروری می باشد. این ماده مغذی به رشد موهای سالم و قوی و تولید کلاژن و سلول های سالم پوست کمک می کند. فندق سرشار از مواد مغذی است چراکه ۹ برابر بیشتر از بادام ویتامین A و ۳ برابر بیشتر از بادام ویتامین B۶ دارد. فندق همچنین سرشار از ویتامین است. این آجیل علاوه بر ویتامین C، K و B۵ یکی از بهترین منابع فولات است. در نتیجه، فندق فواید زیادی برای سلامتی پوست و مو دارد. 

فندق: یک میان وعده سالم و مغذی

فندق، میان وعده ای سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان است. در این ترکیبات التهاب نیز وجود ندارد. به عبارت دیگر، بادام گزینه مغذی تری است اما به اندازه بادام از نظر مواد مغذی غنی نیست.

تاریخچه فندق

فندق قدیمی ترین میوه شناخته شده بومی انگلستان، برای هزاران سال رشد کرده است. اولین فندق در استان آولانا ایتالیا کشف شد. فرآوری آجیل میانسنگی در مقیاس بزرگ با قدمت حدود ۹۰۰۰ سال در گودال میانی در جزیره کوانسی در اسکاتلند کشف شد. آجیل واقعی، فندق است. کمی جای تعجب دارد که اکثر مواد غذایی که با نام آجیل شناخته می شوند، اصلاً آجیل نیستند. در زمستان، پوسته این آجیل که آسیاب یا خرد می شود، نیز بسیار محبوب است. فندق را می توان در سالاد میوه، پودینگ، غذاهای پخته شده ای که طعم شیرین و خوبی دارند، استفاده کرد. 

روغن فندق

روغن فندق

فندق به دلیل چربی بالایی که دارد، برای تولید روغن بسیار مناسب است. روغن فندق ماندگاری کوتاهی دارد اما به همین دلیل، روغن معطر خوبی برای افزودن به انواع سالادهاست. انواع متعددی درخت فندق در انگلستان وجود دارد و این درختان را می توان تقریباً در هر جایی از کشور پیدا کرد. در فصل پاییز می توانید خودتان فندق را برداشت و خشک کنید و میوه را در مکانی خنک و دارای تهویه مناسب نگه دارید. گردو، بادام زمینی و بادام علاوه بر فواید تغذیه ای که دارند، دارای مواد مغذی بسیار زیادی هستند. اگر می خواهید رژیم غذایی سالمی داشته باشید، بهتر است انواع آجیل را مصرف کنید تا از خواص خوردن مغزیجات بهره مند شوید. 



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.