جست‌وجوی اقتصاد خوراک در گردشگری و خواهرخواندگی‌ شهرها

ایسنا/یزد رئیس کمیته گردشگری خوراک استان یزد، ثبت ملی خوراک و خواهرخواندگی‌ شهرها را دو ظرفیت مهم در اقتصادی کردن مشابهت‌های فرهنگی و اقتصادی شهرها خصوصا در حوزه خوراک دانست. «حسین دهقان منشادی»در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن بیان این که توسعه و رونق گردشگری با حضور گردشگر معنا می‌گیرد، گفت: صرفاً در حوزه گردشگری

کد خبر : 135828
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
جست‌وجوی اقتصاد خوراک در گردشگری و خواهرخواندگی‌ شهرها



ایسنا/یزد رئیس کمیته گردشگری خوراک استان یزد، ثبت ملی خوراک و خواهرخواندگی‌ شهرها را دو ظرفیت مهم در اقتصادی کردن مشابهت‌های فرهنگی و اقتصادی شهرها خصوصا در حوزه خوراک دانست.

«حسین دهقان منشادی»در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن بیان این که توسعه و رونق گردشگری با حضور گردشگر معنا می‌گیرد، گفت: صرفاً در حوزه گردشگری داخلی و بین شهری، سفرها می‌توانند انواع متعددی مانند تجاری، تفریحی، خانوادگی و فامیلی و غیره باشند که علایق و سلایق افراد تاثیرگذار است اما در مجموع، در یک سفر، غذا نقطه مشترک بین سفرها به شمار می‌رود.

وی با بیان این که «غذای محلی» و «رستوران خوب» جزو اولین سوالات مورد نظر گردشران در بدو ورود به شهر یا استان دیگر است، گفت: ممکن است فرد گردشگر در یک شهر به واسطه اجبار یا علاقه‌اش رفت و آمد کند یا به دنبال دیدار اقوام و فامیل، بارها به مقصد مورد نظر سفر کرده باشد، پس وجود خوراک در خاطره سازی و تنوع سازی سفر مهم است.

این فعال گردشگری اضافه کرد: جاذبه‌های خوراکی به طور ویژه ثبت می‌شوند و تنوع بخشی به سفر برای افرادی که برای اولین بار یا چندمین بار به یزد سفر می‌کنند، اهمیت زیادی دارد و علاوه بر آن، توجه به طبع غذاهای متفاوت خصوصا بعد از ثبت ملی خوراکی‌ها برای گردشگری، می‌تواند سفر را هیجان انگیز کند.

وی به ثبت ملی آثار ناملموس خصوصا خوراک توسط اداره کل میراث فرهنگی و اشتراک آن با خواهرخواندگی‌هایی که توسط شهرداری یزد انجام می‎شود، اشاره کرد و گفت: ریل گذاری شهرداری‌ها و میراث فرهنگی در خصوص یزد،  می‌تواند ظرفیت مشترک و مشابهت‌هایی مانند خوراک را در راستای بهره‌وری با رویکرد توسعه فرهنگی و اقتصادی تقویت کند به طوری که اگر از ظرفیت‎های شکل گرفته بین شهرها خصوصا شهرهای خواهرخوانده استفاده نکنیم، متضرر شده‌ایم.

دهقان منشادی با تاکید بر این که مراکز نواوری دانشگاه و زیرساخت‌های متعدد مشابه می‌توانند در عملیاتی و اجرایی کردن این ظرفیت‌ها سهم داشته باشند، گفت: اگر میراث فرهنگی هم بتواند در تسهیل این مسیر همراه و مشوق باشد؛ توسعه گردشگری خوراک با عرضه آن توام شده و اتفاقات مثبتی خواهد افتاد.

رئیس کمیته گردشگری خوراک استان در پایان خاطرنشان کرد: تقاضا در استفاده از ظرفیت گردشگری خوراک نقش مهمی دارد لذا می‌توانیم پاسخگوی تقاضای فصلی گردشگران باشیم و صرفه اقتصادی را هم در این زمینه مد نظر قرار دهیم و از ظرفیت مشابه خواهرخوانده در سرو غذاها و خوراک استفاده کنیم.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.