تنظیمات اقدام قیمت دلار آمریکا: EUR/USD، GBP/USD، USD/JPY

دلار آمریکا، EUR/USD نقاط صحبت: کاهش ارزش دلار آمریکا دیروز همچنان ادامه داشت زیرا DXY به پایین ترین حد خود در هفت ماه گذشته رسید. اما خریداران در بخش آخر جلسه پاسخی می دهند و آن شمع روزانه را به عنوان دوجی ترک می کنند. همانطور که USD یک محدوده کوتاه مدت ایجاد کرده است،

کد خبر : 308814
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۸
تنظیمات اقدام قیمت دلار آمریکا: EUR/USD، GBP/USD، USD/JPY


دلار آمریکا، EUR/USD نقاط صحبت:

  • کاهش ارزش دلار آمریکا دیروز همچنان ادامه داشت زیرا DXY به پایین ترین حد خود در هفت ماه گذشته رسید. اما خریداران در بخش آخر جلسه پاسخی می دهند و آن شمع روزانه را به عنوان دوجی ترک می کنند.
  • همانطور که USD یک محدوده کوتاه مدت ایجاد کرده است، EUR/USD نیز همینطور است. GBP/USD در حال آزمایش بالاتر از سطح فیبوناچی بلندمدت است و USD/JPY در تلاش است تا پس از شروع هفته شلوغ، جایگاه خود را تنظیم کند.
  • تجزیه و تحلیل موجود در مقاله متکی است اقدام قیمت و تشکیلات نمودار. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد قیمت یا الگوهای نمودار، ما را بررسی کنید آموزش DailyFX بخش.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

نزول دلار آمریکا همچنان به رشد خود ادامه داده است و دیروز پس از انتشار داده های PPI در اوایل جلسه، پایین ترین سطح هفت ماهه خود را به همراه داشت. داده های ایالات متحده همچنان به کندی خود ادامه می دهد و این سؤالاتی را در مورد برنامه های افزایش نرخ بهره فدرال رزرو ایجاد می کند. دلار آمریکا از قبل از باز شدن سه ماهه چهارم قیمت گذاری کرده است و اخیراً، دلار به زیر برخی از نقاط کلیدی حمایت حرکت کرده است.

با ورود به سال، سطح 103.45 وجود داشت که در آخرین بخش دسامبر، چند انحراف مختلف داشت. اما پس از آن، گزارش PMI دو جمعه پیش، این موضوع را از بین برد، زیرا فروشندگان سرگردان بودند و قیمت روزانه نزولی را در بر گرفت، که منجر به ادامه این حرکت در معاملات هفته گذشته شد.

در این مرحله، حمایت کمی از علامت 50 درصدی حرکت اصلی 2021-2022 وجود دارد که 101.99 را نشان می دهد. این سطح مانند دیروز خم شده است، اما هنوز یک بسته روزانه کمتر از آن وجود نداشته است، بنابراین می توان گفت که قیمت تا حدودی رعایت شده است. در سمت مقاومت سکه، ما خط روند صعودی را داریم که از ژوئن 2021 تا شکسته شدن در هفته گذشته، پایین‌ترین حد خود را حفظ کرد، که در بالای سر قرار دارد.

نمودار قیمت روزانه دلار آمریکا

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

یورو/دلار آمریکا

EUR/USD در این هفته محدود به محدوده بوده است و اکنون پنج روز متوالی مقاومت در سطح 1.0867 وجود دارد که پنج شنبه گذشته به بالاترین حد خود رسید.

شمع روزانه دیروز به ویژه جالب است زیرا به عنوان یک دوجی بسته شد، اما بالا و پایین روز قبل را نیز آزمایش کرد. بنابراین، عنصری از عمل فراگیر برای تشکیل دوجی وجود داشت. که نشان می دهد با توجه به اینکه خریداران و فروشندگان هر دو مایل بودند به ترتیب بالاتر از بالا و پایین تست کنند، روندها ممکن است دور نباشد، حتی اگر با بلاتکلیفی تمام شوند.

تصویر بزرگتر، EUR/USD همانطور که از مقاومت قبلی گرفته شده است، در صدر یک منطقه کلیدی حمایت باقی می ماند. من این را تا سطح 1.0736 دنبال می‌کنم و برای اینکه سناریوهای معکوس دوباره به تصویر بازگردند، خرس‌ها باید آن سطح را پایین بیاورند و یک پایین‌تر به پایین جدید تولید کنند تا نشان دهد که روندهای نزولی ممکن است در راه باشد. بازگشت.

اما، در حال حاضر، این منطقه حمایت در مقاومت قبلی باقی مانده است و سطح مقاومت بعدی در نمودار، نوسان 1.0933 از شکل گیری دوبرابر در آوریل گذشته است.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

نحوه معامله EUR/USD

نمودار قیمت روزانه EUR/USD

image2.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURUSD در Tradingview

GBP/USD

GBP/USD دارای دو عطف جالب از اصلاح فیبوناچی است که از حرکت اصلی 2021-2022 گرفته شده است. در دسامبر، امتیاز 50 درصدی آن مطالعه به حفظ بالاترین سطح در یک دوره سه هفته‌ای کمک کرد. وقفه های درون هفته ای وجود داشت اما هیچ شمع هفتگی بالاتر از آن سطح بسته نمی شود و در نتیجه آن را به عنوان نقطه ای از مقاومت احتمالی حفظ می کند. و اخیراً، 38.2% اصلاحی حاصل از آن مطالعه فیبوناچی به پایین ترین سطح 1.1843 در هفته اول سال رسید.

سوال بزرگ اکنون این است که آیا گاوها می توانند این حرکت را حفظ کنند تا اجازه دهند تا قیمت بالای 1.2303 تا پایان این هفته بسته شود؟ بسته شدن هفتگی کمتر از آن سطح، به خصوص اگر اوج این هفته در داخل نوسان دسامبر باقی بماند، در را برای نوسانات سمت کوتاه باز نگه می‌دارد و به دنبال حرکت به سمت دستگیره 1.2000 است.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی GBP رایگان خود را دریافت کنید

GBP/USD نمودار قیمت هفتگی

image3.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBPUSD در Tradingview

USD/JPY

از نمودارهای بلندمدت کاملاً واضح است که این روند در USD/JPY تغییر کرده است. روند صعودی 21 ماه طول کشید، اما در سه ماه پس از بالا رفتن قیمت، 50 درصد از این حرکت قبلاً پس گرفته شده است. این یک مورد بسیار کلاسیک از “بالا از پله ها، پایین آسانسور” است و حتی برخی از پشتوانه های اساسی با ماهیت مشابه وجود دارد.

در مسیر صعود، تجارت حمل‌ونقل این روند را به همراه داشت زیرا نرخ‌های بالاتر آمریکا و ین ارزان اجازه می‌دادند تا یک سواری هموار افزایش یابد. اما، از آنجایی که نرخ‌های بهره در ایالات متحده شروع به کاهش کردند و نشانه‌هایی مبنی بر اینکه احتمالا BoJ در افق به برخی از عناصر تغییر نزدیک می‌شود، شروع شد، این روند معکوس شد و از اواسط اکتبر نزولی بوده است.

و همانطور که در نمودار هفتگی زیر به وضوح نشان داده شده است، فروشندگان دقیقاً در مورد پایین آوردن این بازار خجالتی نبوده اند.

نمودار قیمت هفتگی USD/JPY

image4.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDJPY در Tradingview

USD/JPY کوتاه مدت

همانطور که دیروز مشخص شد، فروشندگان همچنان فعال هستند. USD/JPY پس از جلسه BoJ هنگامی که بانک مرکزی ژاپن هیچ تغییری در سیاست ایجاد نکرد، افزایش یافت. فتیله بالایی بلند روی شمع دیروز پس از تست بالای 131.25 این را به خوبی نشان می دهد. اما – نکته کلیدی در این مرحله این است که فروشندگان در پایین ترین سطح خود رد شدند و نتوانستند سطح فیبوناچی را در 127.27 دوباره آزمایش کنند.

بنابراین، این بازاری باقی می ماند که در آن ریپ ها می توانند برای خرس ها جذاب باشند و پتانسیل مقاومت در سطح روانی 130 وجود دارد، که نقطه حمایت قبلی در مسیر کاهش بود. بالاتر از آن، 131.25 می تواند به عنوان یک سطح مقاومت بهره باقی بماند، همانطور که 133.09 که 38.2% اصلاحی همان مطالعه است که از آن علامت 50% به تعیین سطح پایین کمک کرده است.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

نمودار قیمت روزانه USD/JPY

image5.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDJPY در Tradingview

— نوشته جیمز استنلی

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.