تنظیمات اقدام قیمت دلار آمریکا: EUR/USD، GBP/USD، USD/CAD، USD/JPY

[ad_1] نقاط صحبت دلار آمریکا: دلار آمریکا سال را با جهش قدرتمندی آغاز کرده است. البته، سوال بزرگ این است که آیا روند صعودی که در 9 ماه اول سال گذشته حاکم بود، مجدداً بازمی گردد یا اینکه فروش شدید سه ماهه چهارم در تجارت سال 2023 ادامه خواهد داشت. نکته قابل توجه در تقویم

کد خبر : 301772
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۱
تنظیمات اقدام قیمت دلار آمریکا: EUR/USD، GBP/USD، USD/CAD، USD/JPY

[ad_1]

نقاط صحبت دلار آمریکا:

  • دلار آمریکا سال را با جهش قدرتمندی آغاز کرده است. البته، سوال بزرگ این است که آیا روند صعودی که در 9 ماه اول سال گذشته حاکم بود، مجدداً بازمی گردد یا اینکه فروش شدید سه ماهه چهارم در تجارت سال 2023 ادامه خواهد داشت.
  • نکته قابل توجه در تقویم اقتصادی این هفته ایالات متحده، گزارش NFP است که برای جمعه برنامه ریزی شده است، اما فردا PMI های تولیدی و FOMC دقایقی از تصمیم نرخ دسامبر به همراه دارد.
  • تجزیه و تحلیل موجود در مقاله متکی است اقدام قیمت و تشکیلات نمودار. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد قیمت یا الگوهای نمودار، ما را بررسی کنید آموزش DailyFX بخش.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

دلار آمریکا سال را با یک جهش سریع آغاز کرده است و این سوال را مطرح می کند که آیا فروش دلاری که بازارهای FX را در سه ماهه چهارم فراگرفته بود، آماده می شود تا تغییر کند. در این هفته داده‌های قابل اجرا در ایالات متحده وجود دارد که فردا اعداد PMI تولیدی را به همراه صورتجلسه FOMC ارائه می‌کند. جمعه واقعاً راه اندازی جالب تر برای بازارهای USD است، با این حال، زیرا NFP در ساعت 8:30 منتشر می شود و پس از آن خدمات PMI در ساعت 10 صبح به وقت شرقی ارائه می شود. اوایل صبح روز جمعه نیز داده‌های تورم یورو در ماه دسامبر را دریافت کردیم که انتظار می‌رود به 9.7 درصد برسد و انتظار می‌رود که نرخ تورم حتی 5 درصد باشد.

برای گرین‌بک، صحنه پس از یک سال دوشاخه‌ای از قیمت‌ها در سال 2022 تنظیم می‌شود. نه ماه اول سال شاهد یک روند صعودی تاریخی بود که دلار آمریکا به بالاترین حد خود در 20 سال اخیر رسید. اما، سه ماهه چهارم شاهد بودیم که با کاهش شدید قیمت ها، بیش از 50 درصد از این حرکت پاک شد. این امر به دلیل ترکیبی از سیاست‌های تندروتر بانک انگلستان و بانک مرکزی اروپا بود، اما همچنین با کاهش قیمت‌ها در کاهش نرخ بهره در خارج از ایالات متحده، بازارها شروع به افزایش قیمت کردند. با افزایش 50 بشکه ای فدرال رزرو در دسامبر، این افزایش تا حدودی آغاز شده است، اما سوال بزرگ این است که تا چه مدت FOMC ممکن است در سال 2023 به افزایش خود ادامه دهد و این احتمالاً توسط داده های تورم و اشتغال، مانند گزارش NFP که نشان می دهد دیکته می شود. صبح جمعه خواهیم دید

دلار آمریکا در نقطه‌ای کلیدی در نمودار باقی می‌ماند و بالاتر از خط روند صعودی و در اطراف منطقه مقاومت قبلی قرار دارد. بالاترین نوسان سال 2017 روی 103.82 و بالاترین نوسان سال 2020 در 103.45 کاهش یافت. منطقه بین این دو سطح اکنون به مدت سه هفته به پایین ترین سطح خود رسیده است و این هفته چهارمین هفته از آزمون های پشتیبانی در این منطقه است.

نمودار قیمت هفتگی دلار آمریکا

image1.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

USD کوتاه مدت: DXY 105

در یک مبنای کوتاه‌مدت، سطح 105.00 نقطه کلیدی برای گاوهای دلار است که می‌خواهند دوباره کنترل قیمت DXY را در دست بگیرند. این اصلاح فیبوناچی 38.2 درصدی حرکت اصلی 2021-2022 است. قیمت 105 نیز سطح روانی است که در ماه می و ژوئن سال گذشته قبل از نشان دادن به عنوان حمایت در ماه آگوست به ایجاد مقاومت کمک کرده بود.

اخیراً، در معاملات اوایل دسامبر، در اطراف این نقطه مقاومت ایجاد شده است. اگر خریداران بتوانند فشار را به بالاتر از آن سطح تحمیل کنند، در به روی یک حرکت صعودی بزرگتر باز می شود، که نشان می دهد که سطح پایین، حتی اگر فقط موقتی باشد، در آن منطقه همگرای پشتیبانی که در بالا نگاه شد، وجود دارد.

نمودار قیمت روزانه دلار آمریکا

image2.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

یورو/دلار آمریکا

سال با کمی هیجان برای EUR/USD آغاز شد و تقریباً برعکس آن چیزی بود که این جفت در سال 2022 به پایان رسیده بود. EUR/USD قبل از پایان سال، در محدوده دو هفته‌ای قرار گرفت. اما، پس از باز شدن برای سال 2023، قیمت کاهش یافت و در نهایت در یک پیش‌بینی خط روند که اوج‌های نوسانی ژوئن 2021 و فوریه 2022 را به هم متصل می‌کند، پشتیبانی پیدا کرد.

این پیش بینی به رسیدن به سطح پایین امروز صبح کمک کرد و منجر به جهش EUR/USD شد.

نمودار قیمت روزانه EUR/USD

image3.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURUSD در Tradingview

یورو/دلار آمریکا

فشار نزولی برای حمایت امروز صبح، پایین ترین سطح دو هفته ای یورو/دلار آمریکا را نشان داد. اما، شاید مهمتر از آن، تغییری را در دنباله اوج های بالاتر و پایین تر نشان داد که تا حد زیادی از اوایل نوامبر، قبل از اینکه جفت جهش صعودی خود را در بالای دسته برابری آغاز کند، حفظ شده بود.

تصمیم بانک مرکزی اروپا در مورد نرخ در اواسط ماه دسامبر بود و یک شکل گیری نزولی را در نمودارهای چهار ساعته و روزانه ایجاد کرد و از آن زمان، اوج آن کاهش نیافته است. امروز صبح اولین فشار به پایین به پایین تازه است.

و جهش ناشی از این حرکت، از آن زمان مقاومت را در حمایت قبلی حفظ کرده است، و در را برای پایین‌تر به اوج باز نگه می‌دارد که نشان‌دهنده ادامه پتانسیل نزولی در جفت است.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

نحوه معامله EUR/USD

نمودار قیمت چهار ساعته EUR/USD

image4.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURUSD در Tradingview

GBP/USD

من فکر می کنم ممکن است کابل در حال حاضر کمی تمیزتر از EUR/USD باشد.

اصلاحی Q4 در USD با جهش قوی در GBP/USD در همان دوره زمانی مطابقت دارد. مقاومت در GBP/USD در نقطه‌ای کلیدی، دقیقاً در مرز 50% فروش 2021-2022 در 1.2303، انجام شد. این سطح به مدت سه هفته بالاترین سطح خود را حفظ کرد تا اینکه سرانجام فروشندگان شروع به ایفای نقش قوی تری کردند و به کاهش قیمت به 1.2000 کمک کردند و از صبح امروز، اولین شکست به زیر رقم بزرگ رسید.

GBP/USD نمودار قیمت هفتگی

image5.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBPUSD در Tradingview

GBP/USD کوتاه مدت

GBP/USD طی دو هفته قبل شروع به نمایش گرایش های دامنه ای به صورت کوتاه مدت کرده بود. ابتدا حمایت 1.2105 و مقاومت در 1.2223 بود، پس از آن حمایت در دسته 1.2000 با مقاومت در حمایت قبلی 1.2105 نشان داد.

امروز صبح شاهد کاهش قیمت‌ها تا سطح 1.1900 بودیم که پس از آن، جهش دیگری با بازی مقاومتی از سطح 1.2000 ایجاد شد. با پایین‌تر-کم تازه، ظاهر اکنون در پایین‌تر به بالا قرار دارد و باید در داخل نقطه مقاومت قبلی، همانطور که از حمایت قبلی گرفته شده بود، در اطراف سطح 1.2105 چاپ شود.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

ویژگی های معامله گران موفق

نمودار قیمت GBP/USD چهار ساعته

image6.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBPUSD در Tradingview

تغییر USD/CAD

USD/CAD یکی از جذاب‌ترین زمینه‌ها برای کار با دلار آمریکا در چندین نقطه در سال گذشته بود. یک دلار کانادا ضعیف، که با دلار قوی ایالات متحده آمیخته شد، روندهای بسیار عمیقی را ایجاد کرد. اما، این سناریوها تغییر می کنند و ممکن است در حال حاضر نمایش داده شوند.

در حالی که EUR/USD و GBP/USD هر دو به پایین ترین حد خود رسیده اند، USD/CAD نتوانسته تست مشابهی از اوج را نشان دهد. این مقداری از قدرت CAD را برای همراهی با آن جهش قدرت دلار برای شروع هفته (و سال) نشان می دهد.

من هفته گذشته USD/CAD را بررسی کرده بودم تا مراحل اولیه این تغییر را برجسته کنم و امروز دوباره ادامه می‌یابد، با مقاومت 1.3700 به پایین‌تر که تا دسامبر به خوبی حفظ شده بود. و از نظر فنی، تست هفته گذشته 1.3500 پایین تر به پایین بود، بنابراین نگه داشتن پایین تر به بالا می تواند در را برای سناریوهای نزولی در USD/CAD باز نگه دارد، با حمایت اولیه در 1.3578 که پس از آن سطح روانی 1.3500 به تصویر باز می گردد. .

نمودار قیمت روزانه USD/CAD

image7.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDCAD در Tradingview

USD/JPY تست چرخش روند

USD/JPY در نیمه دوم سال گذشته هذلولی داشت. این ارز تا 2000 پیپ جهش کرد. و سپس در نیمه دوم 2H 2000 پیپ را پس داد. خط مقدم سیاست پولی ژاپن است که از نظر فنی هنوز تغییر نکرده یا تغییر نکرده است. اما، به نظر می رسد که این نوشته روی دیوار است، زیرا تورم در ژاپن به افزایش خود ادامه داده است و در این مرحله، BoJ از نظر سیاست بسیار دور از ذهن است، این همان چیزی است که در ابتدا منجر به افزایش 2000 پیپ اوج به پایین شد. رمپ در سه ماهه سوم سال گذشته.

اما در بسیاری از دوره‌ها، این سوال باقی بود که BoJ تا چه زمانی می‌تواند با سست و منفعل نگه‌داشتن سیاست‌ها، در حالی که سایر کشورهای جهان نرخ‌ها را افزایش می‌دهند، تا این حد افراطی باشد؟

با توجه به اینکه دوره ریاست بانک مرکزی کورودا در ماه آوریل به پایان می رسد، از هم اکنون انتظاراتی وجود دارد که تغییراتی در راه است. تا چه حد باید منتظر بمانیم و ببینیم، اما در اواخر سال گذشته نشانه‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه بانک ممکن است برای چنین چیزی آماده شود، زمانی که آنها اعلام کردند که در حال انجام بازنگری در سیاست هستند.

این می تواند چشم انداز ضعف ین را به موضوعی دلهره آورتر در سال جاری تبدیل کند. در حالی که ارزش حمل همچنان به سمت ضعف ین متمایل است، اگر چشم انداز زیان اصلی بیشتر از سود احتمالی حمل باشد، روند همچنان می تواند معکوس بماند. من به دنبال تقویت ین به عنوان یکی از معاملات برتر امسال هستم، اما نه در برابر دلار آمریکا. من به جای آن GBP/JPY را انتخاب کرده ام.

در USD/JPY، یک سطح حمایت عمده در کنترل 130.00 در حال بازی است. این می تواند برای ایجاد قرار گرفتن در معرض نزولی نقطه دشواری باشد.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

نمودار هفتگی USD/JPY

image8.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDJPY در Tradingview

USD/JPY کوتاه مدت

از نمودار روزانه زیر، می توانیم چند نقطه مورد علاقه خرس USD/JPY را پیدا کنیم. اولین مورد در حال حاضر به عنوان پشتیبانی قبلی از سطح 131.25 در حال بازی است. با این حال، اندکی بالاتر، یکی دیگر از نقاط مهم قیمت 134.45 است. این یک مقاومت نوسان کم چرخش بود و اگر قیمت بتواند برای آزمایش مجدد به سمت بالا حرکت کند، نگه داشتن در را برای نوسانات نزولی باز نگه می‌دارد.

نمودار قیمت چهار ساعته USD/JPY

image9.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDJPY در Tradingview

— نوشته جیمز استنلی

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.