تنظیمات اقدام قیمت دلار آمریکا: EUR/USD، GBP/USD، USD/CAD، USD/JPY

[ad_1] نقاط صحبت دلار آمریکا: دلار آمریکا همچنان به حمایت در نقطه 103.82 ادامه می دهد، که بالاترین سطح سال 2017 بود که دو هفته پیش به معادله بازگشت. بسیاری از بازارهای USD دارای محدوده ای هستند که با توجه به دوره تعطیلات چندان شگفت آور نیست. پس از نه ماه روند صعودی تهاجمی و

کد خبر : 299248
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ دی ۱۴۰۱ - ۰:۰۳
تنظیمات اقدام قیمت دلار آمریکا: EUR/USD، GBP/USD، USD/CAD، USD/JPY

[ad_1]

نقاط صحبت دلار آمریکا:

  • دلار آمریکا همچنان به حمایت در نقطه 103.82 ادامه می دهد، که بالاترین سطح سال 2017 بود که دو هفته پیش به معادله بازگشت.
  • بسیاری از بازارهای USD دارای محدوده ای هستند که با توجه به دوره تعطیلات چندان شگفت آور نیست. پس از نه ماه روند صعودی تهاجمی و سه ماه عقب نشینی تهاجمی، زمینه برای تداوم نوسانات دلار در تجارت سال 2023 فراهم شده است.
  • تجزیه و تحلیل موجود در مقاله متکی است اقدام قیمت و تشکیلات نمودار. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد قیمت یا الگوهای نمودار، ما را بررسی کنید آموزش DailyFX بخش.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

دلار آمریکا اکنون دو هفته است که حمایت خود را حفظ کرده است که با توجه به شرایط، می توان آن را یک برد زودهنگام برای گاوها در نظر گرفت. فروش در سه ماهه چهارم پس از یک روند صعودی واقعاً قوی که دلار آمریکا و جفت‌های مرتبط را در سه فصل اول سال فرا گرفت، تهاجمی بود.

با این حال، این فقط یک داستان دلار آمریکا نبود، و اگر کسی صرفاً نمودار را ارزیابی کند ممکن است آن نقطه را از دست بدهد. همچنین ذوب ارزها در بریتانیا و اروپا که هر کدام جزء مهمی از سبد DXY را تشکیل می‌دهند، در این موضوع نقش داشت (57.6 درصد برای یورو، 11.9 درصد برای پوند انگلیس). از آنجایی که تورم در اروپا و بریتانیا در حال افزایش بود و از آنجایی که بانک مرکزی اروپا و بانک انگلستان در واکنش کند بودند، بازارها ارزهای خود را مجازات کردند و وقتی با نرخ‌های بالاتر خارج از ایالات متحده اضافه شدند، این امر باعث شد تا یورو/یورو به سرعت نزولی شود. USD و GBP/USD.

بالاترین نرخ دلار در سال 2022 در همان صبحی بود که پوند انگلیس سقوط کرد. این اتفاق در اواخر سپتامبر و پس از رونمایی از بودجه ای رخ داد که باعث آشفتگی سیاسی قابل توجهی در بریتانیا شد. اما – با عقب نشینی بازارها از تاقچه و با بهبود GBP/USD، دلار آمریکا عقب نشینی کرد و این منجر به حرکت مشابهی برای بهبود یورو/دلار شد که در نهایت بانک مرکزی اروپا شروع به افزایش نرخ بهره کرد.

تورم در اروپا و انگلیس همچنان بالای 10 درصد است. امید این است که در ایالات متحده، CPI پس از افزایش نرخ بهره در سال 2022 به بالاترین سطح خود رسیده باشد و به کاهش ادامه دهد. و این این سوال را ایجاد می کند که آیا این روندهای صعودی که در سه ماهه چهارم در یورو/دلار و پوند/دلار آمریکا جرقه زدند، پتانسیل زیادی برای ادامه دارند یا خیر. در زیر، من نگاهی به این سوالات از یک لنز طولانی مدت دارم.

دلار آمریکا

دلار آمریکا در سطح 103.82 حمایت پیدا کرد که در سال 2017 در نوسان بود. این قیمت در زمانی که DXY در آوریل شروع به کار کرد، البته موقتی، قبل از ورود به عنوان حمایت در ژوئن، درست قبل از اینکه دلار به سطح جدیدی برسد، مقداری مقاومت ایجاد کرد. 20 سال بالاتر.

این سطح از چند هفته پیش، درست پس از چاپ CPI که به حرکت معکوس در سهام کمک کرد، شروع به بازگشت به تصویر کرد، که هنوز هم قیمت‌گذاری شده است. دلار از آن زمان به این قیمت بازگشته است تا پایین‌ترین حد خود را در موارد متعدد آزمایش کند، که در نمودار هفتگی زیر در کادر قرمز نشان داده شده است.

نمودار قیمت هفتگی دلار آمریکا

image1.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

USD بلند مدت

با برداشتن یک قدم به عقب، این عقب نشینی ظاهری تصحیح در یک تم صعودی تصویر بزرگتر دارد. این توسط اصلاح فیبوناچی 23.6 درصدی حرکت اصلی 2008-2022 پشتیبانی می‌شود، که با پیش‌بینی خط روند صعودی گرفته شده از پایین‌ترین سطح در سال‌های 2021 و 2022 و البته نوسان بالاتر از سال 2017 که به 103.82 رسیده است، پشتیبانی می‌شود.

نمودار ماهانه دلار آمریکا

image2.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

یورو/دلار آمریکا

همانطور که در بالا ذکر شد EUR/USD 57.6% از مظنه DXY است، بنابراین رفتن دلار آمریکا بدون حداقل مشارکت یورو برای دلار دشوار خواهد بود.

در سال 2022 این بسیار کلیدی بود، زیرا کاهش شدید ارز واحد عامل اصلی افزایش قیمت دلار بود. شاید مشکل سازتر، عدم حمایت در دسته برابری بود، که کمک کرد تا برای چند ماه پایینی ها را حفظ کرد، اما به زودی جای خود را به فروشندگان داد.

نهایتاً در سپتامبر در حدود سطح 0.9594 تعیین شد، که در سال 2001 یک نوسان بسیار بالا بود. چنین کمبودی از اقدامات تاریخی در این منطقه وجود داشت و چیزی به سادگی یک نوسان قبلی قادر به انجام آن بود. برای کمک به تعیین نقاط پایین وارد شوید. جهشی که در ماه های نوامبر و دسامبر نشان داده شد، ناشی از شرایط اشباع فروش عمیق بر مبنای بلندمدت بود و در این نقطه، مقاومت از نقطه حمایت قبلی، در حدود 1.0750، حفظ شده است و این سوال را مطرح می کند که آیا عقب نشینی مسیر خود را طی کرده است یا خیر.

نمودار قیمت ماهانه EUR/USD

image3.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURUSD در Tradingview

GBP/USD

پوند انگلیس با پای خود وارد Q4 شد. این ارز در اواخر سپتامبر به حالت فروپاشی رفت و سه ماهه چهارم تا حد زیادی دوره بهبود پس از آن بود. در کمتر از سه ماه، GBP/USD بیش از 50 درصد از فروش را که در ماه می 2021 آغاز شده بود، پاک کرد. نشانگر 50 درصدی این حرکت در 1.2303 است و در طول سه هفته مقاومت در GBP/USD ایجاد کرد. دوره در اواخر نوامبر و اوایل دسامبر. عقب نشینی متناظر تا کنون در سطح روانی 1.2000 بوده است و از یک پایه کوتاه مدت، حفظ حمایت در آنجا می تواند در را برای نوسانات بالا باز نگه دارد. اما، اگر شکست بخورد، فضای زیادی برای کاهش قیمت در سناریوهای خرابی وجود دارد.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

نحوه معامله GBP/USD

GBP/USD نمودار قیمت هفتگی

image4.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBPUSD در Tradingview

USD/CAD

اول از همه، USD/CAD در یک محدوده بلندمدت قرار دارد و من فکر می‌کنم این قابل توجه است، زیرا چیزی شبیه به این می‌تواند تاثیر زیادی بر پویایی نوسان کوتاه‌مدت داشته باشد. در زیر، نمودار ماهانه این بازگشت متوسط ​​را نشان می دهد که بیش از هفت سال است که در حال انجام است.

نمودار ماهانه USD/CAD

image5.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBPUSD در Tradingview

USD/CAD کوتاه مدت

بر اساس کوتاه‌مدت، USD/CAD در چند هفته گذشته در حال کاهش قیمت‌ها بوده است و هنوز چیزی در این زمینه وجود ندارد. یک ساخت مقاومت در 1.3700 وجود داشت که دارای انحرافات متعدد بود و دیروز، قیمت ها قبل از نمایش جهش تا سطح 1.3500 پایین آمدند. این جهش از آن زمان به مقاومت در حمایت کوتاه‌مدت قبلی رسیده است، بنابراین در کوتاه‌مدت، موضوع همچنان آشفته است.

با این حال، مهم‌تر این است که اگر کوچک‌نمایی کنیم، پس از شکست قیمت در تست بالای سطح 1.4000، متوجه ادامه ساخت‌وساز در سطوح پایین‌تر خواهیم شد و سپس مقاومت را در 1.3808 و سپس ادامه ساخت را در 1.3700 تعیین می‌کنیم.

این وظیفه دفاع از پایین‌ترین قیمت‌ها را بر گردن گاوها می‌گذارد و اگر این کار را انجام ندهند، تم‌های معکوس تصویر بزرگ‌تر می‌تواند در سال آینده وارد معادله شود و به دنبال کاهش قیمت در شکل‌گیری دامنه بلندمدت باشد.

نمودار قیمت روزانه USD/CAD

image6.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDCAD در Tradingview

USD/JPY

آیا BoJ می تواند تا پایان سال 2023 خط مشی خود را با پدال به زمین ادامه دهد؟ با توجه به افزایش تورم تا بالاترین حد در 40 سال گذشته و با تغییر رهبری در بالای بانک مرکزی، پذیرش این دورنما در حال حاضر دشوار است. اما، هر گونه تغییری با ریسک همراه است، بنابراین سوال بزرگ این است که چگونه بانک ژاپن ممکن است در موقعیتی که مطمئناً با هر گزینه ای که انتخاب کند، به سمت نزولی حرکت کند.

امسال شاهد جهش USD/JPY به بالاترین سطح 32 سال اخیر بودیم، به سطوحی که از سال 1990 تاکنون معامله نشده است. با این حال، تحمل کمی برای قیمت‌های بالاتر از سطح روانی 150.00 وجود داشت، زیرا قیمت‌ها به سرعت پس از آزمایش در آنجا کاهش یافتند. اکتبر. ادامه عقب نشینی از آن سطح تا سطح حمایت بلندمدت در سطح 131.25 کاهش یافت که در ماه آوریل یک حالت دو برابری را ایجاد کرده بود.

نمودار قیمت ماهانه USD/JPY

image7.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDJPY در Tradingview

USD/JPY کوتاه مدت

در این مرحله، سطح 131.25 اندکی جهش را ایجاد کرده است، اما هنوز مسئولیت محافظت از سطح پایین بالای 130.00 بر عهده گاوها است. من نمی‌توانم تنظیمات زیر را الگوی سر و شانه‌ها بنامم، اما تمایلات مشابهی دارد، زیرا نقطه‌ای از پشتیبانی وجود دارد که پس از صاف شدن یک برک‌آوت نوک‌دار به معادله بازگشته است.

این حداقل تا زمانی که گاوها واکنش بیشتری نشان نمی‌دهند، حمایت را تا حدودی آسیب‌پذیر نگه می‌دارد، و عبور مجدد از سطح 135.00 اولین قدم ایده‌آل خواهد بود، پس از آن نقطه‌ای از مقاومت از حمایت قبلی در اطراف دسته 138.00 نشان می‌دهد.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

نحوه معامله USD/JPY

نمودار قیمت روزانه USD/JPY

image8.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDJPY در Tradingview

— نوشته جیمز استنلی

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.