تنظیمات اقدام قیمت دلار آمریکا: EUR/USD، GBP/USD، AUD/USD، USD/CAD

[ad_1] نقاط صحبت دلار آمریکا: دلار آمریکا هفته گذشته پس از رسیدن به یک نقطه حمایتی کلیدی در 103.82، که بالاترین قیمت DXY در سال 2017 بود، یک دوجی چاپ کرد. EUR/USD امروز شروع به آزمایش یک نقطه کلیدی از پشتیبانی، همراه با مشاهده مشابه در GBP/USD کرد. ارزهای کالایی اخیراً تحت تأثیر ضعف قرار

کد خبر : 295434
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲:۱۸
تنظیمات اقدام قیمت دلار آمریکا: EUR/USD، GBP/USD، AUD/USD، USD/CAD

[ad_1]

نقاط صحبت دلار آمریکا:

  • دلار آمریکا هفته گذشته پس از رسیدن به یک نقطه حمایتی کلیدی در 103.82، که بالاترین قیمت DXY در سال 2017 بود، یک دوجی چاپ کرد.
  • EUR/USD امروز شروع به آزمایش یک نقطه کلیدی از پشتیبانی، همراه با مشاهده مشابه در GBP/USD کرد. ارزهای کالایی اخیراً تحت تأثیر ضعف قرار گرفته اند، همانطور که در پتانسیل شکست صعودی در USD/CAD و پتانسیل شکست نزولی در AUD/USD نشان داده شده است.
  • تجزیه و تحلیل موجود در مقاله متکی است اقدام قیمت و تشکیلات نمودار. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد قیمت یا الگوهای نمودار، ما را بررسی کنید آموزش DailyFX بخش.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

ما فقط دو هفته به پایان سال فرصت داریم و این هفته، علیرغم اینکه اولین روز تعطیلات کریسمس برای این یکشنبه است، هنوز داده‌های بسیار تاثیرگذاری در ایالات متحده برای معامله گران دارد. روز جمعه انتشار PCE را به ارمغان می آورد که نشانگر تورم ترجیحی فدرال رزرو است. پس از تصمیم هفته گذشته نرخ FOMC، تاکید بر داده‌های تورم همچنان ادامه دارد، زیرا بازارها سعی می‌کنند بفهمند فدرال رزرو تا چه حد نرخ‌ها را افزایش خواهد داد. و پاسخ به این سوال احتمالاً مربوط به مدت زمانی است که تورم بطور سرسختانه بالاتر از هدف باقی می ماند.

در حالی که بازارها کاهش احتمالی نرخ بهره را برای سال آینده آغاز کرده بودند، یک تغییر سریع رخ داد زیرا پاول در هفته گذشته خیلی بد به نظر نمی رسید و از زمان تصمیم گیری نرخ، S&P 500 در حالی که از آن زمان هر روز فروخته می شد، کاهش یافته است. و واقعاً، می‌توانیم ضعف سهام ایالات متحده را به روز سه‌شنبه قبل از FOMC بازگردانیم، زمانی که یک معکوس قوی در سهام پس از چاپ CPI نشان داد. در ابتدا قیمت پس از آن اعلامیه افزایش یافت، اما دقایقی بعد فروشندگان حمله کردند. تقریبا یک هفته بعد و آنها هنوز در S&P در حال حرکت هستند.

با این حال، در دلار آمریکا، مسائل در جبهه معکوس به این اندازه بلند نبوده است. قیمت به همان نقطه حمایت رسید که از نوسان بالای 2017 در 103.82 گرفته شده بود. من چهارشنبه گذشته، درست بعد از فدرال رزرو، به آن قیمت نگاه کردم. و در حالی که هنوز واکنش بسیار صعودی را برانگیخته است، به ساخت یک دوجی برای شمع DXY هفته گذشته پس از فروش قوی که قیمت‌ها را به پایین‌ترین حد پنج ماه اخیر رساند، کمک کرد.

نمودار قیمت هفتگی دلار آمریکا

image1.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

دلار آمریکا کوتاه مدت

هنگامی که یک روند به تعادل نزدیک می شود، قیمت تمایل به کاهش روند حرکتی خواهد داشت. این را می‌توان به شکل یک گوه نشان داد، زیرا سطح حمایتی به جذب خریدارانی کمک می‌کند که می‌توانند روند را در سطوح پایین نگه دارند، در حالی که خرس‌ها همچنان به حمله در اوج‌ها یا آزمایش‌های مقاومت ادامه می‌دهند. به این ترتیب، گوه‌ها اغلب با هدف حرکت قیمت بر خلاف روند ردیابی می‌شوند، از همان کسر می‌توان فهمید که فروشندگانی که رویکرد خود را در سطوح پایین کاهش می‌دهند، در نهایت می‌توانند منجر به عقب‌نشینی یا احتمالاً معکوس شوند.

از نمودار روزانه DXY، ما می‌توانیم ببینیم که در واقع دو گوه در حال سقوط هستند، که پس از آن حمایت هفته گذشته به 103.82 رسید. سطح روانی 105 در حال حاضر به عنوان مقاومت کلیدی باقی مانده است و بالاتر از آن سطح کلیدی دیگری در 105.86 قرار دارد. این نقطه مقاومت در برابر تکیه گاه است، اما همچنین با قسمت بالایی آن تشکیل گوه سقوط طولانی مدت همخوانی دارد. شکستی که در را برای سناریوهای تقویت دلار تا پایان سال باز می کند.

نمودار قیمت روزانه دلار آمریکا

image2.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

یورو/دلار آمریکا

اگر USD قصد دارد تغییر کند – احتمالاً برای تحقق آن به کمک EUR/USD نیاز است. و امکان سناریوهای نزولی EUR/USD پس از کندل نزولی که روز پنجشنبه در ECB چاپ شد وجود دارد. این حرکت در روز جمعه با آزمایش یک نقطه کلیدی حمایت متقابل حول 1.0579 همراه بود. این اصلاح فیبوناچی 38.2 درصدی حرکت اصلی می 2021 – سپتامبر 2022 است و همچنین نقطه مقاومت قبلی است که به عنوان حمایت بازگشته است. همچنین یک پیش‌بینی خط روند در اینجا وجود دارد که از اوج‌های ماه مه 2021 گرفته شده و به اوج نوسان فوریه متصل است.

با این حال، همه چیز در زیر آن سطح رایگان نیست، زیرا سطح فیبوناچی دیگری در 1.0515 و سپس سطح روانی در 1.0500 وجود دارد. این امر احتمال شکست های کاذب نزولی را افزایش می دهد، بنابراین برای کسانی که امتیاز بلندمدت دارند، احتمالاً می خواهند قبل از اینکه با اطمینان بگویند که ممکن است بالاترین رتبه را داشته باشند، ابتدا قیمت ها را زیر رقم بزرگ 1.0500 آزمایش کنند.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

نمودار روزانه EUR/USD

image3.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURUSD در Tradingview

GBP/USD

کابل پویایی بسیار مشابهی با EUR/USD در بالا دارد. هر دو جفت به بالاترین حد اخیر بسیار نزدیک هستند و پس‌زمینه‌ای را دارند که می‌تواند برای برگشت‌ها مساعد باشد. اما، با این گفته، نقطه پشتیبانی مشابهی نیز وجود دارد که از طریق چند آزمایش مختلف در حال حاضر پایین ترین سطح را حفظ کرده است، و ابتدا باید به فروشندگان اجازه دهد تا دوباره کنترل را به دست گیرند.

در این مرحله، نقطه حمایتی در اطراف دسته 1.2100 وجود دارد که با میانگین متحرک 200 روزه همخوانی دارد. اگر فروشندگان بتوانند زیر آن را نقض کنند، دری برای شکستن سطح روانی 1.2000 باز می شود. سوال بزرگی که وجود دارد این است که آیا فروشندگان می توانند کارهای زیادی فراتر از این نقطه انجام دهند یا خیر.

نمودار روزانه GBP/USD

image4.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBPUSD در Tradingview

AUD/USD

استرالیا از طریق تصمیم گیری نرخ FOMC در هفته گذشته نسبتاً خوب عمل کرد و یک دوجی را در روز چهارشنبه گذشته در روز فدرال رزرو چاپ کرد. پنج‌شنبه بعد شاهد فروش شدیدی بودیم که به شکل‌گیری یک نوار هفتگی نزولی روی پاشنه چاپ دوجی در هفته قبل کمک کرد.

نمودار هفتگی AUD/USD

image5.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; AUDUSD در Tradingview

AUD/USD کوتاه مدت

آن گردش بزرگ در روز پنجشنبه منجر به یک دوجی در روز جمعه شد، که در را برای جهش به الگوی ستاره صبح برای شروع این هفته باز نگه داشت. با این حال، گاوهای AUD/USD نتوانسته‌اند کار زیادی انجام دهند و این باعث می‌شود حمایت کوتاه‌مدت درست زیر قیمت فعلی در 0.6677 باقی بماند. مقاومت کوتاه مدت از پیش بینی خط روند گرفته شده از نوسانات پایین اواخر نوامبر و اوایل دسامبر در حال بازی است.

نقطه بعدی حمایت کلیدی ناحیه مقاومت قبلی است که در 0.6548 ترسیم شده است.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

نحوه معامله AUD/USD

نمودار قیمت روزانه AUD/USD

image6.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; AUDUSD در Tradingview

USD/CAD

دلار کانادا بسیار ضعیف باقی مانده است و برای دلارهای گاو نر، USD/CAD ممکن است یکی از بازارهای متقاعدکننده‌ای باشد که می‌توان آن را دنبال کرد، زیرا قدرت دلار آمریکا در آینده می‌تواند با CAD در حال حاضر ضعیف ترکیب شود. مقایسه سریع بین DXY و USD/CAD از اواسط ماه گذشته، این انحراف را به خوبی نشان می‌دهد، زیرا DXY حتی با وجود صعودی بودن USD/CAD نسبتاً صعودی به کاهش خود ادامه داده است. و در این مرحله، همان سطح 1.3700 به عنوان مقاومت باقی می ماند، با حمایت کوتاه مدت اکنون در 1.3652 نشان می دهد که قبلا به ایجاد مقاومت کمک می کرد.

این درها را برای پتانسیل شکست باز نگه می‌دارد، اگرچه گاوها احتمالاً می‌خواهند روی پایین‌ترین سطح روزانه تمرکز کنند. تا کنون، شمع روزانه امروز از جمعه در بالای نوسان پایین نگه داشته شده است. و با توجه به اینکه هر دو روز دارای مقاومت 1.3700 بودند، شکست در یک دوره دو روزه یک عامل صعودی نیست و می تواند در را برای عقب نشینی بزرگتر باز نگه دارد. نقطه حمایت بعدی در نمودار من حدود 1.3579 است که پس از آن سطح روانی 1.3500 وارد تصویر می شود.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

ایجاد اعتماد در معاملات

نمودار قیمت روزانه USD/CAD

image7.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDCAD در Tradingview

— نوشته جیمز استنلی

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.