تنظیمات اقدام قیمت دلار آمریکا: EUR/USD، GBP/USD، AUD/USD، USD/JPY

[ad_1] نقاط صحبت دلار آمریکا: دلار آمریکا بار دیگر به بالاترین سطح سالانه خود رسیده است و این بار تا حد زیادی با سقوط ین ژاپن تامین مالی نشده است. جدیدترین تکرار به ضرر یورو و پوند بریتانیا تمام شده است که همچنان به فروش خود ادامه می دهند، البته با درجات مختلف شتاب. در

کد خبر : 198739
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۲
تنظیمات اقدام قیمت دلار آمریکا: EUR/USD، GBP/USD، AUD/USD، USD/JPY

[ad_1]

نقاط صحبت دلار آمریکا:

دلار آمریکا بار دیگر به بالاترین سطح سالانه خود رسیده است و این بار تا حد زیادی با سقوط ین ژاپن تامین مالی نشده است. جدیدترین تکرار به ضرر یورو و پوند بریتانیا تمام شده است که همچنان به فروش خود ادامه می دهند، البته با درجات مختلف شتاب.

در دلار آمریکا، ارز بالاتر از رقم 102.00 در DXY برای اولین بار از مارس 2020 معامله شد. این همچنین نشان دهنده ورود به منطقه مقاومت بلندمدت است که من از حدود 101.80 شروع کرده ام. این یک منطقه مقاومت با برخی پیامدهای بلندمدت است که به حفظ اوج های گرینبک برای تقریباً 20 سال اخیر کمک کرده است.

اما، از هفته‌نامه زیر، می‌توانیم شاهد کارکرد دلار آمریکا در چهارمین هفته متوالی افزایشی خود، از طریق کل تجارت اوایل سه‌ماهه دوم باشیم. ما پیش بینی را برای دلار در این سه ماهه صعودی نگه داشتیم، به دنبال حرکت به این منطقه طولانی مدت است. اگر مایل به پیش بینی کامل هستید، می توانید از لینک زیر به آن دسترسی داشته باشید.

نمودار قیمت هفتگی دلار آمریکا

نمودار قیمت هفتگی دلار آمریکا

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

با برداشتن یک گام به عقب به نمودار ماهانه و می‌توانیم ببینیم که نوار فعلی دلار آمریکا جهش قابل توجهی را ایجاد کرده است. همچنین متوجه خواهید شد که تکرارهای قبلی در این منطقه به سرعت با معکوس‌هایی مواجه شدند، همانطور که فیتیله‌های بالایی در آن قسمت‌ها از 2016/2017 و دوباره در سال 2020 نشان دادند.

با این حال، با توجه به اینکه خریداران همچنان به تلاش خود ادامه می دهند، این روند کاهشی نداشته است. و به نظر می رسد که همتایان به کاهش یورو و پوند کمک می کنند، حتی با شروع تقویت ین، با جهش دلار در طول توسعه همه این موضوعات. این همچنین با پیش‌روی عمیق‌تر در تجارت سه‌ماهه دوم، پس‌زمینه بسیار جالبی را ایجاد می‌کند. در سوی دیگر این منطقه مقاومت، بالاترین نرخ های جدید 20 ساله دلار است.

نمودار قیمت ماهانه دلار آمریکا

نمودار قیمت ماهانه دلار آمریکا

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

یورو/دلار آمریکا پایین ترین قیمت دو سال اخیر

EUR/USD در حال حاضر پایین‌ترین حد دو سال اخیر را تعیین کرده است و یک نقطه راه دیگر در مسیر نزول در نمودار وجود دارد، و آن پایین‌ترین حد کووید از مارس 2020 است که در 1.0636 ترسیم شده است. دیروز شاهد کاهش سطح 1.0700 بودیم و به دنبال آن عقب نشینی نسبت به مقاومت در حمایت قبلی در اوایل صبح امروز قبل از یک تمدید دیگر حرکت نزولی انجام شد.

این حرکت نزولی در EUR/USD جزء بزرگی از این شکست مداوم در دلار آمریکا بوده است زیرا یورو نقش مهمی در ترکیب مظنه DXY ایفا می کند.

چالش بزرگتر در اینجا یکی از ادامه است. همانطور که در هفته گذشته مشاهده شد، خزیدن قیمت ها به پایین ترین سطح در حالی که در یک منطقه حمایت گسترده قرار دارد، یک نقطه آسیب پذیر است و این می تواند پتانسیل عقب نشینی را نشان دهد. عقب نشینی هفته گذشته کم عمق بود و همانطور که من قبل از حرکت به آن نگاه می کردم تا مقاومت 1.0931 پیش رفت.

یک نوع تم مشابه ممکن است در EUR/USD ایجاد شود، زیرا ما به پایین ترین سطح 1.0636 نزدیک می شویم. در نمودار چهار ساعته زیر، چند نقطه احتمالی برای پتانسیل مقاومت پایین‌تر به رنگ آبی اضافه کرده‌ام.

نمودار قیمت چهار ساعته EUR/USD

نمودار قیمت چهار ساعته یورو

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; یورو دلار در Tradingview

GBP/USD پس از شکست مثلث نزولی خرد شد

در سمت طولانی دلار آمریکا، GBP/USD به شکست اخیر کمک کرده است. من هفته گذشته به جفت نگاه کرده بودم زیرا 1.3000 را نگه می داشت سطح روانی. قبلاً چند آزمایش در آن سطح انجام شده بود، اما هیچ چیزی راه را نداد.

شکست پنج‌شنبه گذشته به اینجا رسید و قیمت هنوز واقعاً از حرکت پایین‌تر متوقف نشده است و این حرکت در حال حاضر بیش از 350 پیپ در شکست را پوشش داده است. نقطه آشکار بعدی پتانسیل حمایت در حدود سطح روانی 1.2500 پایین است و با 61.8% همخوانی دارد. اصلاح فیبوناچی از حرکت عمده 2020-2021.

نمودار قیمت روزانه GBP/USD

نمودار قیمت روزانه gbpusd

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBPUSD در Tradingview

خرس های استرالیایی در حمله

همچنین بازگشت خرس‌ها به AUD/USD کمک به تقویت این حرکت از بالا به دلار بوده است. در طول ماه مارس و تا اوایل آوریل، AUD/USD همچنان قوی بود، حتی با وجود اینکه دلار آمریکا در حال افزایش بود. اما، همانطور که در پیش بینی این هفته مشاهده شد، جزر و مد در دو هفته گذشته تغییر کرده است و فروشندگان دوباره سرگردان هستند.

در حال حاضر این هفته قیمت به پایین ترین حد دو ماه اخیر سقوط کرده است در حالی که کمی حمایت در آن سطح پیدا کرده است. اما رقم بزرگ 0.7000 در اینجا آسیب پذیر به نظر می رسد زیرا قیمت از همان اوج ماه قبل به شدت در حال کاهش بوده است.

نمودار قیمت روزانه AUD/USD

نمودار قیمت audusd

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; AUDUSD در Tradingview

USD/JPY شروع به عقب نشینی می کند

USD/JPY از اوایل ماه مارس با افزایش بیش از 1500 پیپ روند در حالت راه اندازی کامل بوده است. و عقب نشینی بسیار کمی در این حرکت وجود داشته است، به جز یک قسمت در اواخر مارس.

اما با نزدیک شدن قیمت دلار/ین به سطح روانشناختی اصلی در 130.00، اوضاع شروع به تغییر کرد و اکنون قیمت ها از روند صعودی عبور کرده اند. خط روند در حالی که پایین-کم تنظیم می شود.

این ظاهر پتانسیل عقب نشینی بیشتری را نشان می دهد، با تمرکز بر روی پشتیبانی های احتمالی در حدود 126.55 که پس از آن یک منطقه اصلی یا مقاومت قبلی وارد عمل می شود. این منطقه از نمودار ماهانه در بالاترین حد 20 سال گذشته خارج شد و از 124.15 تا 125.86 را در بر می گیرد.

سطح روانی در 125.00 نیز همچنان مورد توجه است، زیرا این نقطه مقاومت قبلی بود که حرکت عقب نشینی را به همراه داشت.

نمودار قیمت چهار ساعته USD/JPY

نمودار قیمت چهار ساعته USDJPY

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDJPY در Tradingview

— نوشته شده توسط جیمز استنلی، استراتژیست ارشد برای DailyFX.com

تماس بگیرید و دنبال کنید جیمز در توییتر: @JStanleyFX



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.