تنظیمات اقدام قیمت دلار آمریکا پس از CPI: EUR/USD، GBP/USD، USD/JPY

[ad_1] نقاط صحبت دلار آمریکا: دلار آمریکا امروز صبح پس از انتشار CPI برای ماه مارس، کاهش ملایمی را نشان داد و به 8.5 درصد رسید در حالی که CPI اصلی 6.5 درصد بود. روند صعودی دلار آمریکا قبل از انتشار نزدیک به مقاومت بود و داده های صبح امروز عقب نشینی ملایمی را به

کد خبر : 192348
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱
تنظیمات اقدام قیمت دلار آمریکا پس از CPI: EUR/USD، GBP/USD، USD/JPY

[ad_1]

نقاط صحبت دلار آمریکا:

  • دلار آمریکا امروز صبح پس از انتشار CPI برای ماه مارس، کاهش ملایمی را نشان داد و به 8.5 درصد رسید در حالی که CPI اصلی 6.5 درصد بود.
  • روند صعودی دلار آمریکا قبل از انتشار نزدیک به مقاومت بود و داده های صبح امروز عقب نشینی ملایمی را به همراه داشت که تا کنون گاوها پیشنهاد داده اند. در زیر به پارامترهای استراتژی در سه جفت بزرگتر USD/USD، GBP/USD و USD/JPY نگاه می کنم.
  • تجزیه و تحلیل موجود در مقاله متکی است اقدام قیمت و تشکیلات نمودار. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد قیمت یا الگوهای نمودار، ما را بررسی کنید آموزش DailyFX بخش.

امروز صبح انتشار ارقام CPI مارس وارد بازارها شد و بار دیگر، چاپ سرفصل CPI فراتر از انتظارات ظاهر شد. با این حال، این بار، با چاپ 8.5 درصد از نشانگر 8 درصد عبور کردیم، که یک رکورد جدید دیگر در 40 سال گذشته است.

یک پوشش نقره‌ای وجود داشت، اما CPI اصلی که غذا و انرژی را از بین می‌برد، کمی پایین‌تر از حد انتظار بود و چاپ آن 6.5% در مقابل 6.6% مورد انتظار بود.

اما، تورم به شدت افزایش یافته است و نمودار زیر، با یک خط قرمز در اطراف هدف فدرال رزرو، به نشان دادن این موضوع اخیر کمک می کند.

سرفصل CPI سالانه از مارس 2018

CPI از مارس 2018

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی

در این مرحله اولیه، به نظر می‌رسد که این همان چیزی است که فعالان بازار روی آن تمرکز می‌کنند، زیرا زمینه برای چاپ گسترده دیگری در امروز فراهم شده بود، پس از اینکه کاخ سفید قبل از انتشار اطلاعات امروز نسبت به افزایش نرخ تورم هشدار داد. روند قدرت دلار قبلاً به خوبی تعبیه شده است و احتمالاً پس از یک جهش دیگر به بالاترین سطح سالانه که با واکنش صعودی تهاجمی پس از انتشار CPI دنبال نشد، شاهد کمی سود خواهیم بود.

ما می‌توانیم این روند خوب را در نمودار روزانه زیر ببینیم، با دو روز معاملاتی گذشته که باعث ایجاد انحرافات مقاومتی از بالای کانال صعودی شده است که اکنون حدود یک سال است که در جریان است.

نمودار قیمت روزانه دلار آمریکا

نمودار قیمت روزانه دلار آمریکا

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

پتانسیل حمایت از دلار آمریکا

در این مرحله، عقب نشینی دلار آمریکا از جمله حرکت صبح امروز پس از انتشار داده های CPI، نسبتاً کم عمق بوده است.

اما، با توجه به اینکه دلار آمریکا به تازگی دوباره درگیر شده است سطح روانی در 100 و با توجه به این واقعیت که از آخرین آزمایش پشتیبانی در اواخر مارس، روند بسیار کمی وجود داشته است، و قیمت ممکن است به دلیل عقب نشینی باشد.

حتی یک منطقه نسبتاً جذاب وجود دارد که می‌توان به آن نگاه کرد، زیرا یک نقطه مقاومت قبلی از محدوده‌ای وجود داشت که در طول تجارت مارس تعبیه شده بود و هنوز، آن منطقه از زمان شکست در بالا برای پشتیبانی مجدد آزمایش نشده است. یک سطح حمایت تهاجمی تری قبل از وارد شدن به آن منطقه ترسیم شده است، در حدود 99.62.

نمودار قیمت چهار ساعته دلار آمریکا

نمودار قیمت چهار ساعته دلار آمریکا

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

EUR/USD در منطقه کلیدی باقی می ماند

کلید پتانسیل شکست دلار آمریکا به احتمال شکست EUR/USD مربوط می شود. یورو 57.6 درصد از مظنه DXY است، بنابراین، منطقاً، دلار بدون حداقل مشارکت یورو، کار دشواری برای رفتن به هر جایی خواهد داشت.

در EUR/USD، این استدلال با این واقعیت پیچیده است که قیمت ها به تازگی به نقطه اصلی حمایت بلندمدت کاهش یافته اند.

از نمودار ماهانه زیر، ما می‌توانیم در سال 2020 شاهد حمایت قوی در حوزه فعلی باشیم. این در نهایت منجر به جهش عظیم بیش از 1500 پیپ شد زیرا فدرال رزرو چاپگر پول را در طول تجارت 2020 و 2021 گرم کرد.

اما از آنجایی که جزر و مد شروع به عقب نشینی کرده است، فروشندگان قبلاً جفت را به سمت آن نقطه بزرگ حمایت هل داده اند. و این می تواند یک منطقه سخت برای فروشندگان باشد تا به موفقیت دست یابند.

نمودار قیمت ماهانه EUR/USD

نمودار قیمت ماهانه یورو

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; یورو دلار در Tradingview

EUR/USD کوتاه مدت

این پشتیبانی طولانی مدت لزوماً مضامین نزولی EUR/USD را باطل نمی کند. با این حال، زمانی که شرایطی داریم که اکنون داریم، زمانی که قیمت‌ها پس از پایین‌ترین قیمت اخیر، از تست حمایت کوتاه‌تر شده‌اند، توجیه دشوارتری را ایجاد می‌کند.

برای دریافت این شکست پشتیبانی، به فروشندگان جدیدی نیاز داریم که وارد بازار شوند و اگر موارد از قبل نسبتاً بیش از حد فروخته شده باشد، ممکن است برای مدتی در حالت سکون باشیم. آنچه می تواند مفید باشد، عقب نشینی است، که می تواند به استراتژی های روند نزولی کوتاه مدت اجازه دهد تا به نظم بازگردند. یک نوسان قبلی حمایت حول 1.0960 و سپس سطح روانی 1.1000 وجود دارد که هر کدام می تواند برای چنین رویکردی جالب باشد. کمی بالاتر، پیش‌بینی خط روند بلندمدت را داریم و در حال حاضر تا حدود 1.1025 پیش‌بینی می‌شود، و این را می‌توان به عنوان سومین نقطه مقاومت احتمالی پایین‌تر به بالا برای رویکردهای ادامه نزولی در نظر گرفت.

نمودار قیمت چهار ساعته EUR/USD

نمودار قیمت چهار ساعته یورو

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURUSD در Tradingview

GBP/USD

یکی از جفت‌هایی که اخیراً نسبت به نزولی بودن خود خجالت‌آور نبوده است پوند/دلار آمریکا است.

در اواسط ماه مارس، زمانی که جفت به سطح روانشناختی 1.3000 سقوط کرد، با وضعیتی مشابه در بالا در Cable مواجه شدیم. این یک پس انداز سریع برای GBP/USD بود و این جفت پس از آن به شیب 300 پیپ رسید و در نهایت در دسته 1.3300 قرار گرفت.

با این حال، فروشندگان نسبتاً از آن زمان ثابت مانده‌اند، و این منجر به آزمایش مجدد دیگری از سطح روان‌شناختی اصلی شده است. و در این مرحله مقداری خمیدگی وجود دارد اما شکست قابل توجهی وجود ندارد، که بیشتر نشان می‌دهد که این جفت ممکن است بیش از حد فروخته شود و قبل از اینکه فروشندگان جدید به پایین‌ترین سطح خود برسند، باید عقب نشینی کنند.

مقاومت تهاجمی را می توان در همین نزدیکی جستجو کرد، در حدود سطح 1.3054 که مقاومت تبدیل به حمایت است. این قیمت قبلاً آزمایش شده است و گاوها هنوز عقب نشینی نکرده اند، که درها را برای حرکت تا ناحیه 1.3100 باز نگه می دارد و احتمال نوسان مقاومت در اطراف 1.3124 وجود دارد که همچنان مورد توجه است.

نمودار قیمت GBP/USD چهار ساعته

نمودار قیمت چهار ساعته gbpusd

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBPUSD در Tradingview

USD/JPY به بالاترین حد 20 سال گذشته رسید

در حوزه تنظیم های صعودی USD، تعداد کمی جذابیت USD/JPY را حفظ کرده اند. و با توجه به تفاوت‌های نرخ، منطقی است، و در این مرحله این جفت ارز به بالاترین حد خود در 20 سال اخیر فشار می‌آورد، زیرا نرخ‌های ایالات متحده همچنان به بالاترین حد خود ادامه می‌دهند، جایی که نشانه‌ای از چیزی مشابه در کارت‌های ژاپن وجود ندارد.

نمودار قیمت ماهانه USD/JPY: بالاترین قیمت 20 ساله

نمودار قیمت ماهانه USDJPY

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDJPY در Tradingview

این تجارت حمل و نقل است و هنگامی که ظاهر می شود، می تواند فوق العاده تأثیرگذار باشد. این همان چیزی است که ما در مورد سه ماهه اول گذشته صحبت می‌کردیم، زمانی که «تجارت تورم» شروع به افزایش قیمت‌ها کرد و به طور واضح‌تر، زمانی که FOMC شروع به پیش‌بینی افزایش نرخ برای سال 2022 کرد، این به معادله بازگشت. GBP/JPY به عنوان “تجارت برتر” من برای سه ماهه چهارم سال گذشته بر همین اساس، و شش ماه بعد، آن مضامین هنوز قوی هستند.

در USD/JPY، ما به یک نقطه مورد علاقه رسیدیم زیرا آخرین باری که USD/JPY در این منطقه معامله شد، شنیدیم که کورودا، فرماندار BoJ، شکست‌ها را شکسته است، و این باعث شده است که کمی احتیاط کنیم زیرا USD/JPY تا سقف معامله می‌شود. و حدود 125.86 نشان آب بالا. این همان چیزی است که چند هفته پیش به عقب نشینی این جفت کمک کرد، اما بدون هیچ نشانه ای از انطباق BoJ، گاوها به سادگی از این جفت حمایت کردند و در عین حال به بالاترین سطح 20 ساله صعود کردند.

نمودار قیمت چهار ساعته USD/JPY

نمودار قیمت چهار ساعته usdjpy

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDJPY در Tradingview

USD/JPY می تواند جفتی باشد که برای سناریوهای ادامه دار USD جذاب باقی بماند. امروز صبح پس از چاپ CPI و خریداران به سرعت با کمک خط روند صعودی، حمایت از سطح روانشناختی 125 را نشان دادیم.

اما – اگر ما شاهد شکست در رسیدن به اوج جدید و به دنبال آن عقب نشینی باشیم، چند حوزه مورد علاقه برای سناریوهای ادامه روند صعودی باقی می مانند. حمایت چرخشی کم نوسان قبلی در حدود 124.15 نقطه احتمالی برای چنین رویکردی است.

نمودار قیمت ساعتی USD/JPY

نمودار قیمت ساعتی usdjpy

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDJPY در Tradingview

— نوشته شده توسط جیمز استنلی، استراتژیست ارشد برای DailyFX.com

تماس بگیرید و دنبال کنید جیمز در توییتر: @JStanleyFX



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.