تجزیه و تحلیل- جدیدترین مشکل تولید بوئینگ، سردرد عملیاتی را برای شرکت های حامل آمریکایی ایجاد می کند

[ad_1] به گفته کارشناسان صنعت، انتظار می رود این نه تنها منجر به از دست رفتن درآمد شود، بلکه احتمالاً هزینه های عملیاتی خطوط هوایی را نیز افزایش خواهد داد. شرکت‌های هواپیمایی هم‌اکنون با کمبود خلبان، کنترل‌کننده ترافیک هوایی و هواپیماهای جدید دست و پنجه نرم می‌کنند که اضافه کردن پروازهای بیشتر را سخت‌تر می‌کند.

کد خبر : 347327
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۲:۴۸
تجزیه و تحلیل- جدیدترین مشکل تولید بوئینگ، سردرد عملیاتی را برای شرکت های حامل آمریکایی ایجاد می کند

[ad_1]

به گفته کارشناسان صنعت، انتظار می رود این نه تنها منجر به از دست رفتن درآمد شود، بلکه احتمالاً هزینه های عملیاتی خطوط هوایی را نیز افزایش خواهد داد.

شرکت‌های هواپیمایی هم‌اکنون با کمبود خلبان، کنترل‌کننده ترافیک هوایی و هواپیماهای جدید دست و پنجه نرم می‌کنند که اضافه کردن پروازهای بیشتر را سخت‌تر می‌کند. آنها به هواپیماهای بزرگتری تکیه می کنند که می توانند مسافران بیشتری را برای عبور از چالش های عملیاتی در خود جای دهند.

آخرین مشکل بوئینگ که هفته گذشته شناسایی شد، بخشی از هواپیماهای خانواده 737 MAX از جمله پرفروش ترین هواپیمای MAX 8 را تحت تاثیر قرار می دهد.

هواپیماهای MAX 737-8 در مقایسه با جت های نسل های قبلی ظرفیت صندلی بالاتری دارند. ادیسون شونلند، شریک شرکت مشاوره AirInsight، گفت که تاخیر در تحویل آنها تنها باعث تشدید سردردهای عملیاتی خطوط هوایی می شود.

شونلند گفت: “زمان بندی نامناسب است.” “شما به فصل اوج (سفر) می روید. آنها به ظرفیت بیشتری نیاز دارند.»

اگرچه تصور نمی‌شود که این موضوع ایمنی پرواز باشد و هواپیماهای در حال خدمت می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند، هواپیما باید قبل از تحویل تعمیر شود.

رابرت استالارد، تحلیلگر Vertical Research Partners گفت، اگر FAA دستور تعمیر اضطراری هواپیماهای در حال خدمت را به جای اجازه دادن به جت ها در طول تعمیرات برنامه ریزی شده اصلاح کند، می تواند حتی بیشتر شود.

خطوط هوایی همچنان در تلاش هستند تا تمام جزئیات را به دست آورند و تأثیر آن بر برنامه های تحویل را ارزیابی کنند.

بوئینگ از اظهار نظر در مورد تعداد هواپیماهایی که تحت تأثیر قرار خواهند گرفت خودداری کرد. انتظار می رود دیوید کالهون، مدیر عامل شرکت، جزئیات بیشتری را در جلسه سالانه سهامداران شرکت در روز سه شنبه ارائه کند.

ران اپستین، تحلیلگر بانک آمریکا، که تخمین زد 690 دستگاه MAX 8 از سال 2019 تولید شده است، معتقد است که “بیش از دو سوم” ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد.

بازنشستگی با تاخیر

بوئینگ قرار بود امسال 199 هواپیمای مکس را به خطوط هوایی جنوب غربی، یونایتد ایرلاینز و امریکن ایرلاینز تحویل دهد. فقط 50 عدد تا الان تحویل داده شده

داده های ch-Aviation & AirInsight Group نشان می دهد که هواپیماهای MAX-8 7.6 درصد از ناوگان هواپیماهای حامل ایالات متحده را تشکیل می دهند. در جنوب غربی، این به بیش از 21 درصد افزایش می یابد.

این شرکت هواپیمایی مستقر در دالاس، با هدف افزایش حداقل 15 درصدی ظرفیت در سال جاری، انتظار داشت 90 هواپیمای MAX را در سال 2023 دریافت کند. بوئینگ تنها 29 فروند تحویل داده است.

یکی از سخنگویان Southwest گفت که مشکل تولید بوئینگ بر برنامه تحویل فعلی خطوط هوایی تأثیر خواهد گذاشت، اما افزود که این شرکت برنامه‌ای برای تنظیم برنامه پرواز ندارد.

اما تام نکویی، معاون انجمن خلبانان خطوط هوایی جنوب غربی، مطمئن نیست که این شرکت بتواند برنامه خود را اجرا کند. او گفت از آنجایی که این شرکت هواپیمایی ارزان قیمت تنها 737 پرواز می کند، برنامه های پروازی آن بیشترین آسیب را در برابر تاخیرهای تحویل بوئینگ دارند.

نکویی و برخی تحلیلگران انتظار دارند که Southwest بازنشستگی 27 هواپیمای نسل قدیمی بوئینگ 737-700 را به تعویق بیندازد. این هواپیماها نه تنها سوخت بیشتری می سوزانند، بلکه 18 درصد صندلی های کمتری نسبت به جت های MAX 8 در جنوب غربی دارند.

این می‌تواند به معنای هزینه‌های عملیاتی بالاتر و درآمد پایین‌تر برای Southwest باشد، که پس از آسیب بیش از یک میلیارد دلاری به دلیل اختلال عملیاتی در کریسمس گذشته در حال بهبود است.

تحلیلگران Jefferies تخمین می زنند که ارزش هر هواپیمای MAX 0.1٪ از ظرفیت Southwest در نیمه دوم سال 2023 است. تأخیر در تحویل همچنین می تواند سود کل سال آن را 3٪ کاهش دهد.

مشکل تولید بوئینگ می تواند پیامدهایی برای یونایتد نیز داشته باشد که قصد دارد ظرفیت خود را افزایش دهد و هنوز نزدیک به سه چهارم سفارش جت MAX خود را در سال جاری دریافت نکرده است.

سال گذشته، اسکات کربی، مدیرعامل بوئینگ، تحویل‌های بوئینگ را بزرگ‌ترین خطر برای برنامه‌های افزایش ظرفیت خطوط هوایی خواند.

در حالی که یکی از سخنگویان یونایتد گفت که شرکت انتظار ندارد تأثیر «قابل توجه» بر برنامه‌های ظرفیت سال 2023 داشته باشد، جفریز تأثیر 0.1 درصدی بر ظرفیت داخلی نیمه دوم و تأثیر 2 درصدی بر سود کل سال را مشاهده می‌کند.

برخلاف جنوب غربی، یونایتد ناوگان ترکیبی دارد که می‌توان از آن برای جبران تأثیر تاخیر در تحویل MAX استفاده کرد.

(گزارش توسط راجش کومار سینگ در شیکاگو و والری اینسینا در واشنگتن؛ ویرایش توسط بن کلایمن و متیو لوئیس)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.