تاجر بلغاری نیم میلیون دلار را به دلیل تقلب رمزنگاری مرکز تماس از دست داد – بیت کوین نیوز

[ad_1] یک سرمایه‌گذار بلغاری مقدار زیادی پول را در مقابل کلاهبردارانی از دست داده است که او را متقاعد کرده‌اند که پول نقد را به ارزهای دیجیتال وارد می‌کند. این کلاهبرداری از طریق یک مرکز تماس عمل کرد که در حال تبدیل شدن به یک طرح ثابت برای استخراج پول از قربانیانی است که با

کد خبر : 316392
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
تاجر بلغاری نیم میلیون دلار را به دلیل تقلب رمزنگاری مرکز تماس از دست داد – بیت کوین نیوز

[ad_1]

یک سرمایه‌گذار بلغاری مقدار زیادی پول را در مقابل کلاهبردارانی از دست داده است که او را متقاعد کرده‌اند که پول نقد را به ارزهای دیجیتال وارد می‌کند. این کلاهبرداری از طریق یک مرکز تماس عمل کرد که در حال تبدیل شدن به یک طرح ثابت برای استخراج پول از قربانیانی است که با وعده‌های سود سریع در بازارهای سهام و ارزهای دیجیتال فریب خورده بودند.

سرمایه گذار بلغاری کریپتو فریب خورده پول را به حساب های بانکی در سراسر جهان ارسال می کند

بر اساس گزارش پخش کننده ملی بلغارستان، BNT، یک تاجر از بلغارستان بیش از 1 میلیون لوا (بیش از 550000 دلار) را به کلاهبردارانی که پیشنهاد کرده بودند از دارایی های رمزنگاری شده درآمد خوبی داشته باشد، انتقال داده است. او توسط یک مشاور جعلی متقاعد شد که این مبلغ را به حساب‌های بانک‌های مختلف از اروپا تا هنگ کنگ بفرستد.

سرمایه گذار در ابتدا توسط یک مرکز تماس که توسط کلاهبرداران اداره می شد که بازدهی بالایی در سرمایه گذاری های کریپتو ارائه می کرد، تماس گرفت. این ارتباط برای مدتی ادامه داشت و آنها توانستند او را متقاعد کنند که پول خود را در کمترین زمان سه برابر خواهد کرد. وقتی مرد به این پیشنهاد ابراز علاقه کرد، به یک چت رمزگذاری شده منتقل شد و با یک حساب آنلاین راه اندازی شد.

کمیسر ولادیمیر دیمیتروف، رئیس واحد جرایم سایبری در اداره کل مبارزه با جرایم سازمان یافته وزارت کشور، گفت: «جزئیات قربانی – نام و شماره تلفن – به احتمال زیاد از پلتفرمی که او در آن ثبت نام کرده بود به دست آمده است.

به تاجری که هویت او توسط بازرسان فاش نشد، سپس به وی پیشنهاد شد تا مبلغی معادل 250 یورو را که در چند هفته چندین برابر می‌شد، در دارایی‌های مجازی واریز کند. بعداً ده ها هزار یورو به یک بانک لهستانی، بریتانیایی و چینی فرستاد.

مقامات بلغارستانی گفتند مرکز تماسی که فرد مورد نظر تماس اولیه را در این مورد از آن دریافت کرده است به احتمال زیاد در جایی در خاورمیانه واقع شده است. با این حال، کشوری که سازمان دهندگان این طرح کلاهبرداری از آنجا عمل کردند، هنوز مشخص نشده است.

این کلاهبرداری بخشی از یک روند جنایی اخیر در اروپا است که مستلزم استفاده از مراکز تماس برای جذب قربانیان ناآگاه با فرصت‌های موجود برای سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های معروف جهانی یا ارزهای دیجیتال است.

در اواسط ژانویه، مقامات بلغارستان، صربستان، قبرس و آلمان، با همکاری Europol و Eurojust، شبکه‌ای از مراکز تماس را حذف کردند که «قربانیان را به سرمایه‌گذاری مقادیر زیادی پول در طرح‌های ارزهای دیجیتال جعلی واداشت.» در سپتامبر سال گذشته، پلیس اوکراین یک سازمان جنایتکار مشابه را که از سرمایه گذاران در سراسر اروپا کلاهبرداری می کرد، منهدم کرد.

برچسب ها در این داستان

آسیا، بلغارستان، بلغارستان، تاجر، مرکز تماس، مراکز تماس، چین، کریپتو، سرمایه‌گذار رمزنگاری، سرمایه‌گذاران رمزنگاری، ارزهای دیجیتال، ارزهای دیجیتال، کلاهبرداری‌شده، اتحادیه اروپا، یوروجاست، اروپا، یوروپل، کلاهبرداری، طرح کلاهبرداری، کلاهبرداران، هنگ‌کنگ، کلاهبرداری، کلاهبرداران، انگلستان

آیا فکر می کنید این روند کلاهبردارانی که از مراکز تماس برای استخراج پول از سرمایه گذاران بالقوه ارزهای دیجیتال استفاده می کنند ادامه خواهد داشت؟ ما را در بخش نظرات زیر بگویید.

لوبومیر تاسف

لوبومیر تاسف روزنامه‌نگاری از اروپای شرقی است که از فن‌آوری آگاه است و این جمله هیچنز را دوست دارد: «نویسنده بودن چیزی است که من هستم، نه کاری که انجام می‌دهم». علاوه بر رمزنگاری، بلاک چین و فین‌تک، سیاست بین‌المللی و اقتصاد دو منبع الهام دیگر هستند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.