بلاهایی که تنهایی به سرتان می‌آورد/ کلید مقابله با احساس تنهایی چیست؟

به نقل از ویفروم، بسیاری از افراد به میزان اندک تنهایی را دوست دارند و این تنهایی زمانی لذت‌بخش خواهد بود که بدانید محیط اجتماعی پایداری دارید و روابط دوستانه یا خانوادگی همیشگی شما برقرار است اما برای کسانی که این موقعیت را ندارند، تنهایی تجربه‌ای مثبت نخواهد بود. دلایل زیادی وجود دارد که چرا

کد خبر : 278855
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
بلاهایی که تنهایی به سرتان می‌آورد/ کلید مقابله با احساس تنهایی چیست؟


به نقل از ویفروم، بسیاری از افراد به میزان اندک تنهایی را دوست دارند و این تنهایی زمانی لذت‌بخش خواهد بود که بدانید محیط اجتماعی پایداری دارید و روابط دوستانه یا خانوادگی همیشگی شما برقرار است اما برای کسانی که این موقعیت را ندارند، تنهایی تجربه‌ای مثبت نخواهد بود.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا ممکن است کسی احساس تنهایی کند. برخی از علل آشکار، رسانه‌های اجتماعی است که تا حدودی نیاز به تعامل چهره به چهره را در بسیاری از موارد برطرف کرده و همه‌گیری کووید ۱۹ نیز به این موضوع افزوده شد. البته برخی از افراد نیز با دیگران به دلیل نداشتن وقت کافی ارتباط برقرار نمی‌کنند، یا از طرد شدن می‌ترسند و یا ذاتا درونگرا هستند.

محققان دانشگاه هاروارد، دانشگاه استنفورد، دانشگاه کرتین استرالیا و دانشگاه استرالیای غربی اکنون عامل دیگری را بررسی کرده‌اند که تصور می‌کنند ممکن است باعث افزایش احساس تنهایی شود. محققان با استفاده از پرسشنامه جامعی که به ۵۰۱ آزمودنی بزرگسال داده بودند، تاثیر راهبردهای تنظیم هیجان افراد را بر تنهایی مورد مطالعه قرار دادند. در این پرسشنامه از آن‌ها خواسته شد تا بیان کنند که چقدر احساس تنهایی و به‌ طور کلی چگونه با احساسات منفی برخورد می‌کنند.

مقابله با احساسات منفی بسیار مهم است و برخی از راهبردهای مقابله‌ای به‌ طور قابل‌ توجهی خطر تنهایی را افزایش می‌دهند. کارشناسان اظهار می‌کنند: تنهایی با طیف وسیعی از بیماری‌های جسمی و روانی مرتبط است.

نتایج بررسی محققان نشان داد کسانی که احساس تنهایی می‌کنند، کمتر از «ارزیابی مجدد شناختی» استفاده می‌کنند و موقعیت‌های استرس‌زا را مثبت نشان می‌دهند. نمونه‌ای از ارزیابی مجدد شناختی مشاهده یک اتفاق ناخوشایند به عنوان یک درس مهم زندگی است.

محققان می‌افزایند: از برخی راهبردهای مقابله‌ای باید اجتناب شود زیرا این راهبردها می‌تواند خطر تنهایی را افزایش دهد. این راهبردها شامل سرکوب احساسات منفی و امتناع از حمایت عاطفی است. همچنین توجه به رفتار هنگام برخورد با یک مشکل می‌تواند به افراد کمک کند تا احساسات منفی خود را مدیریت کنند.

محققان برای کسانی که از تنهایی رنج می‌برند، مشوق‌هایی ارائه کرده‌اند. اگرچه اغلب مقابله با آن دشوار است اما می‌توان روی روش برخورد با احساسات منفی کار کرد. اولین قدم برای رسیدن به آن، خوداندیشی است. اگر اغلب احساس تنهایی می‌کنید، به نحوه رفتار خود در زمانی که مشکلی شما را آزار می‌دهد، توجه کنید.

بیشتر بخوانید:

اختلال خودزشت انگاری؛ چطور با احساس زشت بودن‌مان مقابله کنیم؟

برای به دست آوردن آرامش چه‌کار کنیم؟

۳۵۲۳۶



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.